2018-10-04, 01:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror som du, det är två olika vittnen.
Hoppas, hoppas!
Varför tror du att det är två olika vittnen?

Och varför hoppas du att det är så?
Citera
2018-10-04, 02:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
HD har sagt i flera år att hon ska flytta någon gav henne förslag till olika hyresbolag men HD ville bo i hus köp ett menade vi.
HD har berättat för några år sedan att SD träffat en ny kvinna hon tyckte det va bra.
Hon pratade öppet om det vi menade se till att flytta och separera. Hon skulle göra det åren gick i bland bode hon och barnen hos hennes föräldrar alla försökte hjälpa henne ta en lägenhet så länge men nej det skulle vara hus.
HD berättade att hennes föräldrar hjälpt henne att köpa ett hus hon sa inte så mycket om att SD inte ville sälja huset vi tyckte det verkade konstigt många gav henne råd. Skilsmässa började hon prata om i julas många frågade hur hon orkade leva så jag ska ta tag i det brukade HD svara. Hennes tid gick till barnen och deras kaninhoppning barnen pratade hon och pratar mycket om än.
Det som får oss att misstänka att HD är involverad i mordet är mycket av vad hon berättat och har berättat hennes betedde innan och efter mordet och från att nästan inte umgås med SD så är dem nu som Carlssons klister.

Jag har hela tiden fått bilden av HD
att hon är bortskämd och söndercurlad
av sina föräldrar.
Kan inte bo i lägenhet, måste bo i hus,
så då köper hennes föräldrar ett hus åt henne?
Hennes föräldrar tar hand om hennes barn medan
hon är ute och geocachar.
Det borde vara dags att bli vuxen, tycker jag.
Citera
2018-10-04, 03:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Barnen var hemma hos HD
Det borde du kanske veta som är
deras vän?

Är det det som är HDs alibi?
Barnen sov antagligen så dags
och geocacharna verkar ju ha för vana
att lämna sina barn ensamma om natten.
Så det är väl ett skitalibi?
Citera
2018-10-04, 03:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.

Om detta stämmer så är det ganska intressant att HD säger att hon "vaknade av" att polisen stormade hennes hus.

Gjorde polisen detta nattetid? Eftersom LW väl enligt uppgift både anmäldes försvunnen och upphittades dagtid? Och dagarna efter mordet befann sig HD på resande fot. Vet man något om när i tiden (datum) som polisen gjorde denna nattliga husrannsakan? Det är nämligen ganska ovanligt att polisen gör en sådan "räd" nattetid hos någon som inte anses som direkt skyldig, då förläggs det snarare till dagtid när polisresurser finns tillgängliga i större utsträckning för dylika aktioner.
Citera
2018-10-04, 03:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt
. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.

Det har väl nämnts i tråden att HD träffat en annan man. Stämmer det? Om ja, hur har det gått med detta förhållande?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-04 kl. 03:37.
Citera
2018-10-04, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Japp jag tror vi blir trollade här. Känner igen mönstret sen tidigare. Allt finns som spekulationer i tråden.
Håller med. Hoppas de som matar också mjölkar.
Citera
2018-10-04, 06:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Japp jag tror vi blir trollade här. Känner igen mönstret sen tidigare. Allt finns som spekulationer i tråden.
Och hur hittar man på att SD skickat sms till HD:s arbetskamrater? Det är ju omöjligt.
Inget trollande här tror jag. Väldigt nyfiken på vad sms:en från SD handlade om dock;
"jag är oskyldig till mordet på min älskarinna" eller
"jag har en teori hur mordet gick till och vem som är skyldigl"
eller
"LW och jag träffades inte mordkvällen, vi råkade bara chatta precis före mordet"
Citera
2018-10-04, 06:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Instämmer!
Känner igen spekulationerna och tror inte , jag är tämligen övertygad om detsamma. Ingenting att bry sig om.

- Det finns nu ingenting som tyder på att detta mord ska lösas. Har inte minsta tilltro till hur utredningen har skötts från början till detta nu. Nya utredare med Mikael Nyqvist i spetsen var har trots våra förhoppningar inte fört utredningen framåt. Även om PS hoppade över skacklarna så var det i backspegeln en miss att byta ut honom.

- Från Åk och utredningen i stort har knutits alldeles för stor förhoppning till NFS svar ska lösa mordet åt dom. Vanligt utredningsarbete till stora delar eftersatts till nu nyligen när det slut står klart att "jättemycket bevisning" inte var någon bevisning alls börjas om från start med efterlysningen av ev, vittnen och lyssnande på inspelade förhör.

- Det är tydligt att utredningen (inte bara denna) avstannat slentrianmässiga och orutinerade kl 8-5 gääääspiga kaffe-förhör i längtan på dom förlösande anaslyssvaren.

- Har någon en annan åsikt om en lösning är jag intresserad vad den bygger på annat än en from förhoppning ?

- Det lutar åt att det blir lika intressant yrka ansvar om hur utredningen skötts som att lösa mordet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-04 kl. 07:27.
Citera
2018-10-04, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om detta stämmer så är det ganska intressant att HD säger att hon "vaknade av" att polisen stormade hennes hus.

Gjorde polisen detta nattetid? Eftersom LW väl enligt uppgift både anmäldes försvunnen och upphittades dagtid? Och dagarna efter mordet befann sig HD på resande fot. Vet man något om när i tiden (datum) som polisen gjorde denna nattliga husrannsakan? Det är nämligen ganska ovanligt att polisen gör en sådan "räd" nattetid hos någon som inte anses som direkt skyldig, då förläggs det snarare till dagtid när polisresurser finns tillgängliga i större utsträckning för dylika aktioner.
HD kanske hade lyckats somna efter mordnatten och barnen var i skolan...
Citera
2018-10-04, 06:49
Medlem
Citat:
Det ingår säkert i polisens arbete men HD berättade det liknade kriget allt låg mer eller mindre på golvet.
Nej vi är många som flera år sagt till henne flytta men då SD inte har velat sälja huset har det som HD berättar gjort så hon inte kunnat flytta och köpa nytt hus från hennes föräldrar hjälpte henne.
HD säger bara att SD har inte tagit livet av LW det vet hon. Det är något hon ofta säger när hon är på jobbet.
Kanske ett sätt för HD att få lite sympati och samtidigt berätta för arbetskamrater att hon är oskyldig...

Jag funderar på när i tiden Ni arbetskamrater fick nys om att det var SD som var misstänkt, kom det från tråden här eller berättade HD (hur ryktet gick)?
Citera
2018-10-04, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och hur hittar man på att SD skickat sms till HD:s arbetskamrater? Det är ju omöjligt.
Inget trollande här tror jag. Väldigt nyfiken på vad sms:en från SD handlade om dock;
"jag är oskyldig till mordet på min älskarinna" eller
"jag har en teori hur mordet gick till och vem som är skyldigl"
eller
"LW och jag träffades inte mordkvällen, vi råkade bara chatta precis före mordet"

Nej jag tror tror inte heller det är påhitt, men samtidigt får man lov att vara lite avvaktande.
Tanken att skicka sms till HDs arbetskamrater är så verklighetsfrämmande att det stämmer bra in på vad vi vet om SD. Sedan är min åsikt, att bara en som känner sig skyldig skulle komma på tanken...
Citera
2018-10-04, 07:20
Medlem
Honan6s avatar
Jag ställde några frågor till EGT igår som jag inte kan se ha blivit besvarade. Hen såg nyss ut att vara online, så provar igen och tar med lite till.

Vet du om de bekostat resan på egen hand för att hitta tillbaka till varandra?

Vet du när bestämde de sig för eventet i USA?

Vet du vem är/var HD:s nya kille - S*ll*n eller någon annan?
Vad säger han om HD:s resor med SD?

Vad säger du om den nya postaren uppgifter om att SD skulle ha sms:at till HD:s kollegor - att någon berättade för polisen och att de förhörts flera ggr och fått lämna in sina mobiler?
Har du hört om detta och vad säger du om det suspekta sms:beteendet från SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in