Citat:
Ursprungligen postat av
charkoal
Japp jag tror vi blir trollade här. Känner igen mönstret sen tidigare. Allt finns som spekulationer i tråden.
Instämmer!
Känner igen spekulationerna och tror inte , jag är tämligen övertygad om detsamma. Ingenting att bry sig om.
- Det finns nu ingenting som tyder på att detta mord ska lösas. Har inte minsta tilltro till hur utredningen har skötts från början till detta nu. Nya utredare med Mikael Nyqvist i spetsen var har trots våra förhoppningar inte fört utredningen framåt. Även om PS hoppade över skacklarna så var det i backspegeln en miss att byta ut honom.
- Från Åk och utredningen i stort har knutits alldeles för stor förhoppning till NFS svar ska lösa mordet åt dom. Vanligt utredningsarbete till stora delar eftersatts till nu nyligen när det slut står klart att "jättemycket bevisning" inte var någon bevisning alls börjas om från start med efterlysningen av ev, vittnen och lyssnande på inspelade förhör.
- Det är tydligt att utredningen (inte bara denna) avstannat slentrianmässiga och orutinerade kl 8-5 gääääspiga kaffe-förhör i längtan på dom förlösande anaslyssvaren.
- Har någon en annan åsikt om en lösning är jag intresserad vad den bygger på annat än en from förhoppning ?
- Det lutar åt att det blir lika intressant yrka ansvar om hur utredningen skötts som att lösa mordet.