2018-10-03, 21:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ja SD har skickat sms till många av oss likadant
där han vill förklara något vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Antagligen via telefon listan HD har.
Varför skulle jag hitta på vad skulle jag ha för anledning till det?
Blir det rättegång så kommer även det att komma upp.

Nu citerar jag dig, inte för att ifrågasätta dig, utan för att belysa detta.

Återigen ett märkligt beteende av SD om det stämmer.
Varför skulle den misstänkte mördaren ha till uppgift att be vittnen att lämna sina mobiler?
Detta är ju polisens uppgift.

Om det stämmer så är det mycket suspekt.
Vittnena kan ju få en obehaglig känsla.

Minst sagt....

Den misstänkte mördaren vet vem du är....
Citera
2018-10-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Eller hur?!

Men. Det framstår bara mer otroligt och orimligt då den lojalitet som HD uppvisar mot honom nu i sommar då hon rest runt med honom. Antingen är hon inblandad tror jag eller så är hon sjukt snäll och alldeles, alldeles för vek mot en sådan usling om han både varit långvarigt otrogen mot henne och sedan vägrat sälja huset så hon kunnat flytta ut. Hur tänker hon? Är hon ändå hopplöst kär i honom? Nej, inte om man ska tolka den nya användarens uppgifter. Då verkar ju HD bara vara glad ifall han är intresserad av någon ny kvinna nu. Man kan f ö undra vad denna kvinna tänker efter denna sommar. Men om HD är glad att ha flyttat ut, glad att han går vidare för hon blir av med honom osv... varför tillbringar hon då semestern med karln?

Ibland står ju svaren på det ni ifrågasätter.... Vissa delar stämmer säkert, men stora delar är förstorade, lösrykta ur sitt sammanhang, missförstånd och rena lögner.

Mycket av det som skrivs nu faller ju på sin orimlighet.
Citera
2018-10-03, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I tråden har det skrivits att SD köpte ut henne ur huset.
Då är det också en trådsanning?

Vilken gris! Först är han otrogen, sedan vägrar han att
sälja huset så att HD ska kunna flytta!

HD har berättat hennes föräldrar hjälpt henne så hon till slut fick eget boende.
Citera
2018-10-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det tänkte faktiskt jag också när jag läste det.
De vänder inte upp och ner på huset på det sättet.
Då lär de inte finnas mycket som kan användas för teknisk bevisning kvar, när de är klara.
Jag tror inte det stämmer. Sedan kan övrigt om HD vara sant.
Men att polisen skulle vända upp och ner på huset tror jag inte stämmer.
Vid en husrannsakan kan det bli väldigt stökigt då de måste leta i varje skrymsle, så tror absolut att det kan vara så i detta fall. De är inte heller tvungna att städa upp efter sig utan de kan bli skyldiga ersättning om något ex. går sönder. En arbetskompis fick för många år sedan sitt hem genomsökt och det såg inte vackert ut
Citera
2018-10-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vid en husrannsakan kan det bli väldigt stökigt då de måste leta i varje skrymsle, så tror absolut att det kan vara så i detta fall. De är inte heller tvungna att städa upp efter sig utan de kan bli skyldiga ersättning om något ex. går sönder. En arbetskompis fick för många år sedan sitt hem genomsökt och det såg inte vackert ut

En vän till mig fick sitt hem genomsökt, misstanke om droginnehav, polisen vände uppochner på stället med fru o 2 barn kvar i huset. Inga droger hittades. Skamsen man, sopen fru och livrädda ungar.
Citera
2018-10-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Varför skulle den misstänkte mördaren ha till uppgift att be vittnen att lämna sina mobiler?

..

Tror nog att du nu, pga postarens rudimentära interpunktion, misstolkar saken: det var nog, som det påstås, så att SD skrev något vilket sedan polisen 'fick nys' om vilket gjorde att de hämtade in mobilerna.
Eller så läser jag det fel.🤔
Citera
2018-10-03, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det låter så suspekt att skicka sms till HD:s arbetskamrater.
Undrar om det var med hennes medgivande?
Vad säger HD om att han skickat sms och att ni fått lov att lämna era mobiler till polisen p g a honom?

Fått lov att lämna vi hade inget val HD tyckte det var löjligt att anmäla det. Sen har HD inte pratat mer om det och vi får inte prata med henne om det då det kan bli övergrepp i rättsak.
Det fick vi besked om när vi var på förhör för 2,3 gången.
Citera
2018-10-03, 21:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Låter ju nästan som att han hållt henne ’gisslan’ då han vägrat sälja huset..Och att hon upprepat påstår att SD inte har tagit livet av LW kan ju tolkas som att hon försöker intala sig själv om att det inte kan vara så. Får intrycket av en svag kvinna gällande HD

Om allt stämmer så går det väl i linje med vad man har fått för uppfattning om honom sedan tidigare.

Kanske han inte vill sälja huset för att han inte vill att de ska skiljas, han ska ha tillbaka henne. Hon ska tillbaka och bo med honom?

Det kan också vara så att han tänker att det är bra för flickorna. De har sitt hem kvar och han tror att han kan betala henne ändå. Kanske har de en del besparingar att ta av? Kanske får låna av sina föräldrar ta ett lån?

HD kan vara stark å ena sidan och ha svårt att hävda sig gentemot SD å andra. Hon kan omedvetet känna att det är lönlöst att tvinga sig till en försäljning av huset om han lovar henne ersättning på ett eller annat sätt.

Om skilsmässan går igenom så löser det sig väl juridiskt också. Man behöver väl inte själv driva igenom det ekonomiska. Men ännu har skilsmässan inte gått igenom enligt Ratsit iaf.
Citera
2018-10-03, 21:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu citerar jag dig, inte för att ifrågasätta dig, utan för att belysa detta.

Återigen ett märkligt beteende av SD om det stämmer.

Om det stämmer så är det mycket suspekt.
Vittnena kan ju få en obehaglig känsla.

Minst sagt....

Den misstänkte mördaren vet vem du är....
Var det verkligen så skribenten avsåg att det skulle tolkas tro? Med ett komma mellan något och vi får det en annan innebörd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Samma närboende har även hört från HD att de försökte hitta tillbaka till varandra. Detta var innan LW mördades.

När jag frågade filttoffla, den gamle vännen så hade han bara hört om ihoplappningen från SD. Mycket möjligt att han spridit ryktet om julklappsresan också, så att det verkade mindre skumt att resa bort direkt efter mordet.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så detta känns intressantare än rena fakta att resan är planerad sedan länge. Bara titta bl.a. när dom gjorde ett "will attend" på eventen.
Att dom frågade polisen om det var OK att resa? Bokade dom resan medan SD satt på förhör?

Vet du om de bekostat resan på egen hand för att hitta tillbaka till varandra? Vet du när bestämde de sig för eventet i USA?
Vet du vem är/var HD:s nya kille - S*ll*n eller någon annan?
Vad säger han om HD:s resor med SD?
Citera
2018-10-03, 21:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror nog att du nu, pga postarens rudimentära interpunktion, misstolkar saken: det var nog, som det påstås, så att SD skrev något vilket sedan polisen 'fick nys' om vilket gjorde att de hämtade in mobilerna.
Eller så läser jag det fel.🤔

Aha.
Får läsa igen och försöka tyda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in