2018-10-03, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var inte snällt av polisen att bete sig som inbrottstjuvar... kan tycka att dom har tid på sig.

Har Du någon känsla av om någon försöker varna HD att umgås med SD (så länge hon inte med säkerhet vet vem som är GM)? Om hon inte själv är inblandad på något sätt...

Det ingår säkert i polisens arbete men HD berättade det liknade kriget allt låg mer eller mindre på golvet.
Nej vi är många som flera år sagt till henne flytta men då SD inte har velat sälja huset har det som HD berättar gjort så hon inte kunnat flytta och köpa nytt hus från hennes föräldrar hjälpte henne.
HD säger bara att SD har inte tagit livet av LW det vet hon. Det är något hon ofta säger när hon är på jobbet.
Citera
2018-10-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Barnen var hemma hos HD
Det borde du kanske veta som är
deras vän?

fp
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-10-03 kl. 21:10.
Citera
2018-10-03, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Va? Har SD skickat sms till HD:s arbetskamrater i somras?
Varför skulle han göra det?
Hur har han fått tag på numren?
Vad har stollen skrivit?

(detta med sms låter så galet att jag undrar om du hittar på)

Ja SD har skickat sms till många av oss likadant
där han vill förklara något vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Antagligen via telefon listan HD har.
Varför skulle jag hitta på vad skulle jag ha för anledning till det?
Blir det rättegång så kommer även det att komma upp.
Citera
2018-10-03, 21:16
Medlem
Citat:
Det ingår säkert i polisens arbete men HD berättade det liknade kriget allt låg mer eller mindre på golvet.
Nej vi är många som flera år sagt till henne flytta men då SD inte har velat sälja huset har det som HD berättar gjort så hon inte kunnat flytta och köpa nytt hus från hennes föräldrar hjälpte henne.
HD säger bara att SD har inte tagit livet av LW det vet hon. Det är något hon ofta säger när hon är på jobbet.
Låter ju nästan som att han hållt henne ’gisslan’ då han vägrat sälja huset..Och att hon upprepat påstår att SD inte har tagit livet av LW kan ju tolkas som att hon försöker intala sig själv om att det inte kan vara så. Får intrycket av en svag kvinna gällande HD
Citera
2018-10-03, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hur har hon beskrivit honom?

Att dem växt i från varandra hon ska flytta
han hade ny kvinna det tyckte hon va bra.
Hon fick till slut hjälp av hennes föräldrar så hon kunde köpa ny bostad. Både HD och barnen har varit boende hos HD.s föräldrar.
Varför SD skickade sms kan bara han stå till svars för vilket han får göra till polisen.
Citera
2018-10-03, 21:26
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du eller HD ljuger, polisen jobbar inte så. Någon har sett för mycket på TV.

Det tänkte faktiskt jag också när jag läste det.
De vänder inte upp och ner på huset på det sättet.
Då lär de inte finnas mycket som kan användas för teknisk bevisning kvar, när de är klara.
Jag tror inte det stämmer. Sedan kan övrigt om HD vara sant.
Men att polisen skulle vända upp och ner på huset tror jag inte stämmer.
Citera
2018-10-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Tyvärr, så lägger inte polisen tid till att iordningställa efter husrannsakan. Det hör nog till ovanligheter att de snyggar till efter sig.
Jag blir nyfiken när du säger att HD eller postaren ljuger. Hur kan du veta om polisen lämnat hemmet i röra eller inte?
För polisen jobbar inte så, inte ens i närheten. Så enkelt är det.
Citera
2018-10-03, 21:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Välkommen till tråden!
Det är väldigt intressanta saker som nu kommer fram.

Förstår att det på jobbet har kommit fram sådant om deras äktenskap som gjort att ni tyckt att hon borde flytta.
Har det varit annat än det du tagit upp, otrohet och att HD tyckte att det var bra att han träffade någon annan?
Vad sa hon om att han inte vilja säja huset?
Hon verkar ganska öppenhjärtlig om sitt äktenskap med tanke på att det är ett jobb.

Verkar det som att HD velat ta ut skilsmässa sedan länge?
Med tanke på att SD inte vill sälja huset och varit otrogen, varför skulle HD vara involverad i brottet tänker du/ni? Vad får er att misstänka det?
Citera
2018-10-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nedan postare hade intressant reseinformation den 28/5. Hen får gärna berätta mer...

Så detta känns intressantare än rena fakta att resan är planerad sedan länge. Bara titta bl.a. när dom gjorde ett "will attend" på eventen.
Att dom frågade polisen om det var OK att resa? Bokade dom resan medan SD satt på förhör?
Citera
2018-10-03, 21:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ja SD har skickat sms till många av oss likadant
där han vill förklara något vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Antagligen via telefon listan HD har.
Varför skulle jag hitta på vad skulle jag ha för anledning till det?
Blir det rättegång så kommer även det att komma upp.

Det låter så suspekt att skicka sms till HD:s arbetskamrater.
Undrar om det var med hennes medgivande?
Vad säger HD om att han skickat sms och att ni fått lov att lämna era mobiler till polisen p g a honom?
Citera
2018-10-03, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du berättar.

Så USA resan kan alltså ha varit ett försök till flykt?

Vem skapade trådsanningen att den var en julklapp
från HDs föräldrar?

HD blev tillfrågad varför hon inte berättat
om Julklapps resan till USA då många va avis att få en sådan resa. Då berättade HD att hon hade inte fått någon resa till USA av hennes föräldrar eller av någon annan.
Citera
2018-10-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
En fundering är om USA-resan och uppgiften om att SD och HD skulle försöka hitta tillbaka till varandra, kommer från samma källa? Och vem är i så fall denna källa?

Samma närboende har även hört från HD att de försökte hitta tillbaka till varandra. Detta var innan LW mördades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in