2018-10-03, 19:47
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.

Ju mer som framkommer desto märkligare blir det... Återigen, tack för att du delar med dig!
Vad är din uppfattning om uppgiften som framkommit i tråden, gällande att HD och SD försökte hitta tillbaka till varandra?
Jag undrar också om du vill berätta vad som stod i sms:et från SD?
Senast redigerad av LimeTime 2018-10-03 kl. 19:51.
Citera
2018-10-03, 19:51
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja du har rätt i att det togs upp väldigt tidigt. Någon (SD)? måste ju ha planterat detta ”frö” i sin bekantskapskrets, då är ju frågan: Var resan planerad överhuvudtaget eller ett försök till flykt

En fundering är om USA-resan och uppgiften om att SD och HD skulle försöka hitta tillbaka till varandra, kommer från samma källa? Och vem är i så fall denna källa?
Citera
2018-10-03, 19:54
Medlem
Honan6s avatar
Nedan postare hade intressant reseinformation den 28/5. Hen får gärna berätta mer...

Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.
Citera
2018-10-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du eller HD ljuger, polisen jobbar inte så. Någon har sett för mycket på TV.

Tyvärr, så lägger inte polisen tid till att iordningställa efter husrannsakan. Det hör nog till ovanligheter att de snyggar till efter sig.
Jag blir nyfiken när du säger att HD eller postaren ljuger. Hur kan du veta om polisen lämnat hemmet i röra eller inte?
Citera
2018-10-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du berättar.

Så USA resan kan alltså ha varit ett försök till flykt?

Vem skapade trådsanningen att den var en julklapp
från HDs föräldrar?

Det är versionen som några närboende fått till sig. Av HD och SD
Citera
2018-10-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ju mer som framkommer desto märkligare blir det... Återigen, tack för att du delar med dig!
Vad är din uppfattning om uppgiften som framkommit i tråden, gällande att HD och SD försökte hitta tillbaka till varandra?
Jag undrar också om du vill berätta vad som stod i sms:et från SD?
Hörru´!! Lugn i stormen. Vill du riskera att avslöja hens identitet???
Citera
2018-10-03, 20:16
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.

Va? Har SD skickat sms till HD:s arbetskamrater i somras?
Varför skulle han göra det?
Hur har han fått tag på numren?
Vad har stollen skrivit?

(detta med sms låter så galet att jag undrar om du hittar på)
Citera
2018-10-03, 20:21
Medlem
Men hör ni!
Nyfikenheten från vissa måste stillas. Var nöjd med att Tinna ger ut det hen ger er! Vill ni att hen råkar illa ut??
Citera
2018-10-03, 20:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer tunt mycket tunt. Några virriga uppgifter om tanter som hört eller sett något eller något. Eftersom tiden runnit iväg och uppgifter läckt inte mina här har dom mycket lågt bevisvärde . Tidigare ev, bandade förhör återstår då.
- Dom skyndsamma proverna har kommit redan för ett par tre månader sen och band inte MGM till brottet.
Anledningen att tiden rinnit iväg är att ständigt nya och kompletterande prover efterfrågas NFC.
Eftervart analyserna anlänt har dom visat sig inte heller lyckats binda MGM vid mordet.

- Återstår att få ihop ett indiciemål som blir ytterst tveksamt.

Märkligt fall det här, relationsmord brukar vara enkla att klara upp men i det här fallet verkar det inte finnas något av värde för utredarna att kunna få fast mördaren.

Hade det funnits några som helst stabila tekniska bevis så hade MGM suttit på "sannolika skäl" nu och nekat sig blå om han nu ville det, häktad med restriktioner skulle han varit ändå.

Blir nog till att damma av "älgmördaren" snart om inget händer.
Citera
2018-10-03, 20:29
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Men hör ni!
Nyfikenheten från vissa måste stillas. Var nöjd med att Tinna ger ut det hen ger er! Vill ni att hen råkar illa ut??

Jag uppfattade det mer som att man på arbetsplatsen pratat om att SD skickat SMS till dem alla, dvs att det var känt bland de flesta. Isåfall om någon kollega till HD skriver förenklat beskrivande karaktären på SMS:en så skulle det inte peka ut en specifik individ. Hen behöver ju inte citera ordagrant specifikt vilket jag håller med om kan vara att sätta sig i riskzonen om SD är GM.
Citera
2018-10-03, 20:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Hörru´!! Lugn i stormen. Vill du riskera att avslöja hens identitet???

Absolut inte. Om några av mina frågor riskerar hens identitet så utgår jag ifrån att hen säger ifrån och inte svarar. Precis på samma sätt som vi alla får göra.
Var gränsen går för hur mycket eller lite man kan eller vill berätta är ju upp till var och en.

Jag är tacksam för allt som delas i tråden, vilket jag även skrivit vid ett flertal tillfällen.
Citera
2018-10-03, 20:54
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Wow! Det här är så nära Klingon man kan skriva på svenska. Bugar och bockar!
Jag törs i alla fall svara att det finns alternativa teorier, men det krävs mannamod för att föra fram dem. Till exempel hade LW fler manliga vänner än SD. Eftersom hon var vacker, glad och singel så kan nog fler än SD känna svartsjuka och desperation. Hon hade också kontakt med många olika personer på sin arbetsplats, men enligt tråden kan ingenting på arbetsplatsen vara det minsta kopplat till mordet. Eftersom vi bara kan spekulera och föra mer eller mindre logiska resonemang så skulle i alla fall jag uppskatta att fler insåg detta. Vi är som i sista kapitlet av en Agatha Christie: Alla gås igenom med motiv och metod. Och i detta skede tycks var och en vara den skyldige. MEN det finns ett bevis som oavvisligen pekar ut GM.
Vi får hoppas på detta bevis från polis eller NFC, och under tiden resonera så gott vi kan utan att inbilla oss att det vi gör är på liv eller död.

Jo, jag börjar alltmer känna att GM whoever hen är mycket väl kan få dupera tråden eller leka Gud med sanningen här i tråden ifall hen nu vill gräva sin egen grav då utredningen börjar rota i vad hen haft för sig. För oavsett vad vi spekulerar i här utifrån de väldigt få belagda saker vi vet (dock inte sagt att det inte är oerhört intressant att spekulera eller att det har en terapeutisk funktion för oss som försöker förstå det oerhört grymma och tragiska i mordet) så fortgår ännu polisens utredning och den tar nog föga hänsyn till vad vi här spekulerar kring då det är på denna nivån med mest sandlådebråk och tjafs som återkommande tematik. Jag har stor respekt för att kloka användare i andra krimtrådar bidragit till falls klarats upp men i detta fallet då förundersökningssekretessen leget på ordentligt och vi vet ytterst lite medan vi spekulerar desto mer, så undrar jag vad vi egentligen tillför annat än till oss själva. Sedan förstår jag behovet av närstående till LW att få göra något för hennes skull och kämpa på så gott de kan. Och visst kanske, kan det komma fram något som polisen förbisett. Någon närboende kan låta något sippra fram här under anonymitet som hen inte vågar säga till polisen osv, samt att Honan6 har knivskarpa sammanställningar och teorier, men i övrigt så tror jag mest att poliserna får lätt ångest över vem av dem som ska ta på sig det deprimerande uppdraget att då och då kasta ett getöga på denna tråd och förlora det lilla hopp de hade nu om mänskligheten. Jag hoppas verkligen att polisen snart överraskar oss alla glatt med ett gripande och ett avslut på detta för LWs skull och hennes anhörigas skull, vänner såsom familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in