2018-10-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
En av trådens mer spektakulära teorier som jag läste långt innan jag ens hade konto här var att den stackars hårt prövade tonårsmodern LW i nattlig stress och jäkt inför stundande resa och barnkalas fick ett psykbryt över presentsnörena som inte ville krulla sig vackert på paketen varpå hon stormade ut ur radhuset, tågade ner till planket och där under höga rop (som Dalaan hörde) slog sig själv för bröstet tills hon föll ner död. Nu var det förvisso bara ett mycket tragikomiskt scenario av en användare här i tråden, Lonnrot – med ordets gåva, men som jäktad förälder själv så fann jag det så oerhört träffande i all dess nattsvarta komik. Om de här som drevar mot LW som till den största delen skyldig det hon utsatts för får fortsätta så kanske detta snart läggs fram som huvudteori bättre än SD som GM... Mer seriöst så de enda alternativa teorier som jag kan se är väl huruvida vi ska, ifall SD nu är GM, bedöma från det lilla vi vet/inte vet om han genomförde detta själv eller fick stöd av några fler. Men det kanske kan sägas ryms inom samma huvudteori ändå mot SD. Sedan ska jag ju erkänna att jag tjatat i tråden om MH men där har vi bara bloggen att gå efter och tolkningen av den kan vi ju bråka om här i tråden lika länge som när vi försöker avgöra vad som egentligen sades i bilen natten innan LWs födelsedag samt huruvida våld mot annan person medelst fasthållande är ett effektivt sätt att avlägsna någon med.

En slags kanske långsökt teori (ja, jag kan hålla med om detta men den bör upprepas) som någon annan tidigare postat varpå det drunknade i allt annat, är att SD försvaras på ett provocerande sätt för att just blickarna skulle falla på honom medan den riktige GM då går helt fri från misstankar. Medan vi är nedgrävda i varsin skyttegrav och bråkar om SDs vara eller icke vara, påeldade av just tämligen provokativa hätska angrepp på LW och tramsanden så blir ju bara mer benägna att låsa fast oss vid SD. Minns att Medinsyn, ifall vi nu ska lita på hen, menade att försvaret här i tråden av SD bara var negativt för honom och knappast var till hans fördel. Skulle det kunna vara med flit? Nu tänker jag bara väldigt långsökt. Och hursom, det vore en dålig strategi då tråden inte avgör gripande eller dom utan polisens utredning. Det spelar liksom ingen roll hur GM än skulle kunna få anhöriga att dupera oss i tråden åt det ena eller andra hållet vem hen nu än är, utredningen kommer nog att bry sig föga om vi blir trollade som tomtar allihopa här.
Wow! Det här är så nära Klingon man kan skriva på svenska. Bugar och bockar!
Jag törs i alla fall svara att det finns alternativa teorier, men det krävs mannamod för att föra fram dem. Till exempel hade LW fler manliga vänner än SD. Eftersom hon var vacker, glad och singel så kan nog fler än SD känna svartsjuka och desperation. Hon hade också kontakt med många olika personer på sin arbetsplats, men enligt tråden kan ingenting på arbetsplatsen vara det minsta kopplat till mordet. Eftersom vi bara kan spekulera och föra mer eller mindre logiska resonemang så skulle i alla fall jag uppskatta att fler insåg detta. Vi är som i sista kapitlet av en Agatha Christie: Alla gås igenom med motiv och metod. Och i detta skede tycks var och en vara den skyldige. MEN det finns ett bevis som oavvisligen pekar ut GM.
Vi får hoppas på detta bevis från polis eller NFC, och under tiden resonera så gott vi kan utan att inbilla oss att det vi gör är på liv eller död.
Citera
2018-10-03, 19:00
Medlem
HD verkar alltså glad, befriad? efter LWs död....
Samtidigt verkar inte skilsmässan mellan HD och SD fullföljts....?

Har Lenas död makabert nog förenat paret igen?

Det är så mycket knepigheter här så jag vet inte vad....!
Citera
2018-10-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag har för mig att det togs upp riktigt tidigt i tråden. Minns dock inte av vem. Men om det är en trådsanning så etablerades den snabbt isåfall. Jag själv har iaf accepterat den måste jag erkänna.
Ja du har rätt i att det togs upp väldigt tidigt. Någon (SD)? måste ju ha planterat detta ”frö” i sin bekantskapskrets, då är ju frågan: Var resan planerad överhuvudtaget eller ett försök till flykt
Citera
2018-10-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Polisen har varit inne i HD,s hus och vänt upp och ner på allt när vet jag inte men hon har själv berättat att allt i skåp garderober lådor låg utslängt på golvet.
Du eller HD ljuger, polisen jobbar inte så. Någon har sett för mycket på TV.
Citera
2018-10-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja du har rätt i att det togs upp väldigt tidigt. Någon (SD)? måste ju ha planterat detta ”frö” i sin bekantskapskrets, då är ju frågan: Var resan planerad överhuvudtaget eller ett försök till flykt

Tror absolut den var planerad. Skulle jag gömma mig undan morddom, skulle jag inte flyga till USA. Brasilien är väl ett populärt gömställe, har jag fått för mig.
Citera
2018-10-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
HD verkar alltså glad, befriad? efter LWs död....
Samtidigt verkar inte skilsmässan mellan HD och SD fullföljts....?

Har Lenas död makabert nog förenat paret igen?

Det är så mycket knepigheter här så jag vet inte vad....!
Amen to that. Och det är bara den här detaljen i hela historien.
Citera
2018-10-03, 19:13
Medlem
Flera säger att LW blivit anmäld till SOC pga barnmisshandel.
Vad exakt denna misshandel innebär vet vi inte. En smäll? Flera? Lögn från barn?

Då blir hennes egen anmälan av SD intressant. Hon har själv gjort något mot sina barn efter vad det verkar, men reagerar starkt på att någon gnuggar hennes huvud.

Var det första gången verkligen?
Eller har anmälan mot henne själv lärt henne att det är ett övertramp även när det inte är ett slag osv osv i mina funderingar
Citera
2018-10-03, 19:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tror absolut den var planerad. Skulle jag gömma mig undan morddom, skulle jag inte flyga till USA. Brasilien är väl ett populärt gömställe, har jag fått för mig.

De kanske inte hittade något tillgängligt flyg från
Sverige till Brasilien?
Utan fick flyga via USA?
Citera
2018-10-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De kanske inte hittade något tillgängligt flyg från
Sverige till Brasilien?
Utan fick flyga via USA?

Det måste ju funnits något ledigt flyg till lite mindre kontrollerade länder än USA. :-D
Citera
2018-10-03, 19:26
Medlem
Kanske blev GM och Lena osams någonstans till höger om planket.

Kanske släpades hon in bakom planket med tanken att häva ut henne på vägen så hon skulle se påkörd ut, men GM hindrades vid gunnebostängslet.

Kanske sprang hon men prejades och misshandlades in i fållan mellan stängsel och plank. Kraken skrek ju för sitt liv.

Ännu en märklighet: dalaan på andra sidan motorväg hör skrik och REAGERAR! (Bra!)
Damer på LWs sida noterar prat.
Citera
2018-10-03, 19:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det måste ju funnits något ledigt flyg till lite mindre kontrollerade länder än USA. :-D

Ja, men om bästa vännen JG har kontakter
inom FBI så kanske det var bästa alternativet
om de behövde komma bort snabbt och tänka över
sina alternativ.
Citera
2018-10-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.

Har HD nämnt ngt om varför hon åkte till USA med SD, ärende? Det fetade borde resultera i konflikt, trots det så har de en hel del aktiviteter tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in