Citat:
Wow! Det här är så nära Klingon man kan skriva på svenska. Bugar och bockar!En av trådens mer spektakulära teorier som jag läste långt innan jag ens hade konto här var att den stackars hårt prövade tonårsmodern LW i nattlig stress och jäkt inför stundande resa och barnkalas fick ett psykbryt över presentsnörena som inte ville krulla sig vackert på paketen varpå hon stormade ut ur radhuset, tågade ner till planket och där under höga rop (som Dalaan hörde) slog sig själv för bröstet tills hon föll ner död. Nu var det förvisso bara ett mycket tragikomiskt scenario av en användare här i tråden, Lonnrot – med ordets gåva, men som jäktad förälder själv så fann jag det så oerhört träffande i all dess nattsvarta komik. Om de här som drevar mot LW som till den största delen skyldig det hon utsatts för får fortsätta så kanske detta snart läggs fram som huvudteori bättre än SD som GM... Mer seriöst så de enda alternativa teorier som jag kan se är väl huruvida vi ska, ifall SD nu är GM, bedöma från det lilla vi vet/inte vet om han genomförde detta själv eller fick stöd av några fler. Men det kanske kan sägas ryms inom samma huvudteori ändå mot SD. Sedan ska jag ju erkänna att jag tjatat i tråden om MH men där har vi bara bloggen att gå efter och tolkningen av den kan vi ju bråka om här i tråden lika länge som när vi försöker avgöra vad som egentligen sades i bilen natten innan LWs födelsedag samt huruvida våld mot annan person medelst fasthållande är ett effektivt sätt att avlägsna någon med.
En slags kanske långsökt teori (ja, jag kan hålla med om detta men den bör upprepas) som någon annan tidigare postat varpå det drunknade i allt annat, är att SD försvaras på ett provocerande sätt för att just blickarna skulle falla på honom medan den riktige GM då går helt fri från misstankar. Medan vi är nedgrävda i varsin skyttegrav och bråkar om SDs vara eller icke vara, påeldade av just tämligen provokativa hätska angrepp på LW och tramsanden så blir ju bara mer benägna att låsa fast oss vid SD. Minns att Medinsyn, ifall vi nu ska lita på hen, menade att försvaret här i tråden av SD bara var negativt för honom och knappast var till hans fördel. Skulle det kunna vara med flit? Nu tänker jag bara väldigt långsökt. Och hursom, det vore en dålig strategi då tråden inte avgör gripande eller dom utan polisens utredning. Det spelar liksom ingen roll hur GM än skulle kunna få anhöriga att dupera oss i tråden åt det ena eller andra hållet vem hen nu än är, utredningen kommer nog att bry sig föga om vi blir trollade som tomtar allihopa här.
En slags kanske långsökt teori (ja, jag kan hålla med om detta men den bör upprepas) som någon annan tidigare postat varpå det drunknade i allt annat, är att SD försvaras på ett provocerande sätt för att just blickarna skulle falla på honom medan den riktige GM då går helt fri från misstankar. Medan vi är nedgrävda i varsin skyttegrav och bråkar om SDs vara eller icke vara, påeldade av just tämligen provokativa hätska angrepp på LW och tramsanden så blir ju bara mer benägna att låsa fast oss vid SD. Minns att Medinsyn, ifall vi nu ska lita på hen, menade att försvaret här i tråden av SD bara var negativt för honom och knappast var till hans fördel. Skulle det kunna vara med flit? Nu tänker jag bara väldigt långsökt. Och hursom, det vore en dålig strategi då tråden inte avgör gripande eller dom utan polisens utredning. Det spelar liksom ingen roll hur GM än skulle kunna få anhöriga att dupera oss i tråden åt det ena eller andra hållet vem hen nu än är, utredningen kommer nog att bry sig föga om vi blir trollade som tomtar allihopa här.
Jag törs i alla fall svara att det finns alternativa teorier, men det krävs mannamod för att föra fram dem. Till exempel hade LW fler manliga vänner än SD. Eftersom hon var vacker, glad och singel så kan nog fler än SD känna svartsjuka och desperation. Hon hade också kontakt med många olika personer på sin arbetsplats, men enligt tråden kan ingenting på arbetsplatsen vara det minsta kopplat till mordet. Eftersom vi bara kan spekulera och föra mer eller mindre logiska resonemang så skulle i alla fall jag uppskatta att fler insåg detta. Vi är som i sista kapitlet av en Agatha Christie: Alla gås igenom med motiv och metod. Och i detta skede tycks var och en vara den skyldige. MEN det finns ett bevis som oavvisligen pekar ut GM.
Vi får hoppas på detta bevis från polis eller NFC, och under tiden resonera så gott vi kan utan att inbilla oss att det vi gör är på liv eller död.