Citat:
Som jag ser ”bil- och bullepisoden” så ville LW att de skulle fika och prata.
SD ville inte.
De började ”tjafsa”.
Det ena ledde till det andra och till slut var gnuggningen ett faktum.
Jag tolkar det inte som att LW blev sur för att SD inte ville äta hennes nybakade fikabröd - utan att det hela eskalerade och förmodligen drogs gamla förorätter upp.
Som det kan vara vid ”tjafs”.
Det var det bråket handlade om, inte om att SD inte ville käka bullar mitt i natten.
Det har flera gånger i tråden tagits upp att LW blev sur för att hon ej fick bjuda på fika. Jag tror inte att det var så simpelt.
SD ville inte.
De började ”tjafsa”.
Det ena ledde till det andra och till slut var gnuggningen ett faktum.
Jag tolkar det inte som att LW blev sur för att SD inte ville äta hennes nybakade fikabröd - utan att det hela eskalerade och förmodligen drogs gamla förorätter upp.
Som det kan vara vid ”tjafs”.
Det var det bråket handlade om, inte om att SD inte ville käka bullar mitt i natten.
Det har flera gånger i tråden tagits upp att LW blev sur för att hon ej fick bjuda på fika. Jag tror inte att det var så simpelt.
Citat:
När du beskriver det på det viset så låter det mer logiskt. Det kanske var en polisinspektör som hade dålig känsla för vad som är relevant i en text. Man hade ju helt kunnat utelämna inbjudningen till fika, och helt enkelt skrivit att de satt i bilen och var osams.
En viktig sak att komma ihåg är att det var LW som vägrade gå ur bilen. Om hon skulle vara ett oskyldigt offer till burdus kvinnomisshandel (knoggnuggning), verkar det underligt. Hon borde ha hoppat ur om hon nu var så livrädd.
Om SD är MG, så tror jag att innehållet och bakgrunden till tjafset förklarar mycket.
En viktig sak att komma ihåg är att det var LW som vägrade gå ur bilen. Om hon skulle vara ett oskyldigt offer till burdus kvinnomisshandel (knoggnuggning), verkar det underligt. Hon borde ha hoppat ur om hon nu var så livrädd.
Om SD är MG, så tror jag att innehållet och bakgrunden till tjafset förklarar mycket.
Jag misstänker att LW inte var rädd, trodde att hon kunde hantera situationen. En stark och envis kvinna som hade utbildning i att hantera människor i kris och hade de verktyg som krävs för att ha ett bra samtal. Jag tror att hon missbedömde både situationen och personen.
Jag tror inte heller att bullarna och fikat hade med knog- gnuggningen alls att göra, utan det var bara upptakten till "tjafsandet". Tjafsandet kan mycket väl ha handlat om att LW ville sätta ner foten, att hon ville hålla förhållandet på ett platoniskt plan, att hon inte ville ha fortsatt "uppvaktning" eller olika hot om hon inte gör som han vill. Inte alls osannolikt att den gamla anmälan kommer upp som du säger StudebakerHog666.
Att han skyller vid förhören på att han behövde använda knog- gnuggningen för att få henne ur bilen är för att han inser att man inte kan hävda att han använder våld (inte klarar av att hantera sin ilska) för att han blir frustrerad av ett "tjafs". Därför säger han istället att knog- gnuggningen var ett sätt att få ut henne ur bilen. Min tro.
https://www.flashback.org/p65360416#p65360416
Jag tänker att knog- gnuggningen och sms hoten i den första anmälan, är en viktig indikator för att visa hur SD hanterar situationer där han inte får sin vilja igenom/ tappar kontroll/blir frustrerad.
("Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?" https://www.flashback.org/sp64529183
I sådana situationer kommer hot, kränkningar och fysiskt våld in istället för att lösa problemet på ett mer konstruktivt sätt.
.