2018-10-02, 16:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Du har inte ens hört talas om Stockholmshusen !!!

Och var skrev jag det, du behöver verkligen ta dina piller nu när du hallucinerar så här.

I övrigt kom du inte med några svar alls på det jag skrev, du går verkligen all in på att vara ett troll.
Citera
2018-10-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
I övrigt kom du inte med några svar alls på det jag skrev, du går verkligen all in på att vara ett troll.

Bra beskrivning av ditt eget sätt att "argumentera".

Tror du att du klarar av att klicka på åtminstone någon av de 3 länkarna nedan ?
Annars är det en jättebra ide att inte veta något om det man skriver om. Du har
ju åstadkommit tusentals inlägg enligt denna princip.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/nu-byggs-de-billiga-stockholmshusen/repqkC!HKV@gDJWvv93TBjg7t1bDA/
http://www.stockholmshem.se/Nyproduktion/Stockholmshusen/
https://växer.stockholm/tema/stockholmshusen/
Citera
2018-10-02, 16:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Bra beskrivning av ditt eget sätt att "argumentera".

Tror du att du klarar av att klicka på åtminstone någon av de 3 länkarna nedan ?
Annars är det en jättebra ide att inte veta något om det man skriver om. Du har
ju åstadkommit tusentals inlägg enligt denna princip.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/nu-byggs-de-billiga-stockholmshusen/repqkC!HKV@gDJWvv93TBjg7t1bDA/
http://www.stockholmshem.se/Nyproduktion/Stockholmshusen/
https://växer.stockholm/tema/stockholmshusen/

Vilken relevans har det med diskussionen att göra, du argumenterade att jag borde byta parti om jag var för marknadshyror men du har ännu inte sagt vilka jag borde byta till. Enkel fråga, vilket parti borde jag byta till om den frågan skulle vara så viktig för mig att jag låter den avgöra min röst?
Citera
2018-10-02, 16:35
Medlem
Citat:
Och om du är för "Stockholmshus med någorlunda billiga hyror" får du väl sätta igång och ordna det, varför har du inte börjat?

piller idag?

Det här visar ganska tydligt (inte för dig dock) att du inte har en aning om vad som
åstadkommits via ansträngningar från Stockholms stadshus på senare år. Stockholmshusen
är ett begrepp. Men inte för dig för du vet ingenting, vill inte heller veta, vill bara förstöra
den s k debatten i denna tråd.

Nöjd nu, när allt byggande kommer att dö efter valet, och omvandlingarna kommer att
bli den enda politiken. Ty borgerligheten har ingen annan. Fast du är ju SD. Så du har
kanske någon ny ide som ingen annan tänkt på ? Om inte, ta det piller som du tjatat
om i några inlägg nu.
Citera
2018-10-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Så alla i det spannet som vill kan få en lgh på Östermalm, Avenyn eller Lilla Torg utan kötid? Det har undsluppit mig isf.

Ja. Lägenheterna är i olika stadsdelar, även innerstaden här i Sthlm. Men de har som sagt ålderskrav för att kunna få dom. Oftast 20 eller 25 eller runt där.
Citera
2018-10-02, 16:38
Medlem
Citat:
Vilken relevans har det med diskussionen att göra, du argumenterade att jag borde byta parti om jag var för marknadshyror men du har ännu inte sagt vilka jag borde byta till. Enkel fråga, vilket parti borde jag byta till om den frågan skulle vara så viktig för mig att jag låter den avgöra min röst?

Du kände inte till Stockholmshusen, ett nytt begrepp. Vad mera är det du inte har någon
aning om ? Utförsäljningarna ? Men du är ju förnekare. Ingen bostadsbrist och inga
utförsäljningar har ägt rum och dessutom klarar du dig själv.
Citera
2018-10-02, 16:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det här visar ganska tydligt (inte för dig dock) att du inte har en aning om vad som
åstadkommits via ansträngningar från Stockholms stadshus på senare år. Stockholmshusen
är ett begrepp. Men inte för dig för du vet ingenting, vill inte heller veta, vill bara förstöra
den s k debatten i denna tråd.

Nöjd nu, när allt byggande kommer att dö efter valet, och omvandlingarna kommer att
bli den enda politiken. Ty borgerligheten har ingen annan. Fast du är ju SD. Så du har
kanske någon ny ide som ingen annan tänkt på ? Om inte, ta det piller som du tjatat
om i några inlägg nu.

Den som förstör debatten är du som tramsar hela tiden men du borde förstås vara nöjd med byggandet dör, du är ju för reglerade hyror.

Det är fortfarande heller inte jag som är SD, SD är ett parti som folk kan rösta på inte en person.
Citera
2018-10-02, 16:41
Medlem
Citat:
Och var skrev jag det, du behöver verkligen ta dina piller nu när du hallucinerar så här.

Du kan väl svara på vad du finner mest tilltalande med SDs bostadspolitik. Är det delen
om inga lägenheter till nyanlända, delen om att kommunens egen ungdom skall ha
företräde (i Solna skall barnen kunna ställas i kö från 6 års ålder), eller är det delen
om att kommunala äldreboenden i stor mängd skall byggas ? Eller är det det rejäla
avvisandet av marknadshyror som får dig att gå upp i falsett ?

Pinsamt att du inte hört talas om innovationen Stockholmshus, billiga bostäder för
mindre bemedlade.
Citera
2018-10-02, 16:42
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Pensionärerna är alltså oftast inte bostadslösa utan har ett boende men vill ha ett annat.
Men de vill ha vinsten från försäljningen (gratisboende under många år) ograverad helst.

Men de hemlösa ute på gatorna, t ex i programmet Tunnelbanan i TV5, var har du tänkt
dig att de ska bo ? Och hur skall de kunna betala marknadshyror ?
Hemlösa måste få hjälp på annat sätt eftersom inga hyresvärdar vill hyra ut till den som har en så jobbig situation. Kanske genom att bygga om gamla industri lokaler och indela dem i bås att bo i. Inte en perfekt lösning, men en början. Eventuellt kan de hemlösa delas upp så att de med allvarlig missbruks problematik får ett område som är avskiljt ifrån de som bara är hemlösa. Givetvis bara för svenska medborgare.
Många gamla kvinnor bor ensamma i hyreshusområden. Så även jag själv. Men jag klarar en hyreshöjning på 100% om det blir marknads hyror. Troligen blir det bara ca 75% här till en början. Min lägenhet har inte säkerhetsdörr, tvättmaskin och golvvärme som de har i andra hus där hyran är över 8000 för en 2a.
Man kan inte vrida tiden tillbaka.

Min hyresvärd satsar nu på gentrifiering. De lägenheter som hyrs ut nu går till yngre svenska par med arbeten och ganska nya välvårdade medelklass bilar. Ett helt nytt klientel i området. Skötsamma par som arbetar. Stiger upp kl 6 och åker till jobbet.
Problemet här är att det gamla klientelet här, dvs afrikaner, romer och araber tidvis får anfall av dålig anpassning. Som i går då de hade hällt ut massor av sopor överallt och saboterat och svinat ner tvättstugan. De hade också kortslutit bokningssystemet till tvättstugan så det bara tjuter mycket högt.
Gentrifieringen går med snigelfart, men jag tror att min hyresvärd vet någonting som inte vi andra vet.
Han har mycket bra kontakter.
Jag tror att han nu satsar på att hyra ut till folk som kan betala sin hyra själva av någon anledning.
Citera
2018-10-02, 16:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du kan väl svara på vad du finner mest tilltalande med SDs bostadspolitik. Är det delen
om inga lägenheter till nyanlända, delen om att kommunens egen ungdom skall ha
företräde (i Solna skall barnen kunna ställas i kö från 6 års ålder), eller är det delen
om att kommunala äldreboenden i stor mängd skall byggas ? Eller är det det rejäla
avvisandet av marknadshyror som får dig att gå upp i falsett ?

Pinsamt att du inte hört talas om innovationen Stockholmshus, billiga bostäder för
mindre bemedlade.

Eftersom bostadspolitiken inte på något sätt avgör vilka jag röstar på har jag inte ens brytt mig i att undersöka exakt var alla står, men det är väl vettigt att barn inte kan stå i bostadskö, de ska ju bo med sina föräldrar. Det är visserligen inte vettigt att någon står i bostadskö, jag förstår inte varför ni älskar köer så mycket.
Citera
2018-10-02, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja. Lägenheterna är i olika stadsdelar, även innerstaden här i Sthlm. Men de har som sagt ålderskrav för att kunna få dom. Oftast 20 eller 25 eller runt där.

Så ALLA som vill ha en lgh på tex Östermalm får det. Så länge de är i rätt ålderspann? Det finns alltså lgh åt tiotusentals redo i varje attraktivt område för konstant inflyttning? Som sagt. Det har undsluppit mig.
Citera
2018-10-02, 18:10
Medlem
Kan vi ställa oss en fråga lite snabbt? Hur har andra västländer förhindrat köer på 15 år för att få en hyffsad hyresrätt i en storstad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in