2018-10-02, 11:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
Ja, det är en hyfsat trafikerad sträcka.
Personalparkeringen/långtidsparkeringen alfa och beta går att nås via denna väg. Även om väg 273 används i större utsträckning. Vill man undvika stå i kö är denna dock ett alternativ.
ATCC är ju bemannad dygnet runt.
Brandstationen ligger längs med vägen också.
Folk som bor i Rosersberg brukar åka den vägen till jobbet.
Kommer du från E4:an så är avfarten som leder till denna väg sista chansen att hitta en skog att dumpa ett lik på. Nästa avfartsmöjlighet är Arlanda.

Det är ingen bra dumpningsplats egentligen. För mycket trafik, för nära skyddsobjekt, för stor chans att folk rör sig i skogen, dumpad bredvid en vägbit som används frekvent av folk.
Känner du till området så finns det bra mycket bättre ställen att dumpa lik på.

Tror snarare det är någon som måste ut ur landet snabbt och råkar ha med sig ett lik från nått som skett. Tar sista möjligheten att dumpa det. Ställer bilen på långtidsparkeringen och drar iväg utomlands.
Bilen torde ha stått kvar en stund. Eventuellt blod i den borde ha börjat lukta.
Kanske har hen fått någon kompis att hämta bilen eller så står den kvar.
Står den kvar borde det inte vara allt för svårt att hitta den eller för den delen se vem som körde dit den. Finns väl övervakningskameror på alla parkeringarna.

Det eller så är det någon deal/möte som gått snett och man måste göra sig av med personen som dödats. Tänk knark. Kurir anländer, plockas upp, körs ut till första bästa undanskymda plats. Istället för betalning så får hen en kula/kniv och dras en bit ut i skogen.

Det är väl ingen dålig teori att GM kommer från Väsby om det är Tess. Han krånglar sig fram på småvägar mot Arlanda och inser vid dumpningsplatsen att det börjar bli för mycket flygplats omkring. Han dumpar kroppen, parkerar bilen och lämnar landet.

Kanske en pigg likhund på långtidsparkeringen kunde vara en bra grej?
Citera
2018-10-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Jag skrev att det kunde vara en miljon anledningar. Vet du att det var den vattenfyllda båten som låg på annan plats som de letade efter vid båtklubben? Eller känner du bara för att börja rabbla en miljon anledningar och sabba tråden ännu mer med nonsens?

För övrigt spekuleras det bland folk som umgåtts med henne i närtid (dvs inte avlägsna vänner eller vänner som t ex hittats i nån grupp för utbrända) att hon snarare är på rymmen än försvunnen. Fullt möjligt det med. Polisen kanske borde söka hemma hos dig, du är den enda i tråden som sabbar och verkar vilja att hon hittas.
Jag har också fått till mig hon skulle vara på rymmen av en granne(som fö inte alls umgås med henne utan mer vill svartmåla henne)
Att folk bara orkar spekulera är för mig helt obegripligt.
Jag är övertygad om att vi är många som önskar att Tess hittas.
Citera
2018-10-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
För övrigt spekuleras det bland folk som umgåtts med henne i närtid (dvs inte avlägsna vänner eller vänner som t ex hittats i nån grupp för utbrända) att hon snarare är på rymmen än försvunnen. Fullt möjligt det med. Polisen kanske borde söka hemma hos dig, du är den enda i tråden som sabbar och verkar vilja att hon hittas.

Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Jag har också fått till mig hon skulle vara på rymmen av en granne(som fö inte alls umgås med henne utan mer vill svartmåla henne)

Vet ni om det förekommer några försök att förklara de övergivna katterna i de spekulationerna? Typ att hon givit någon nyckel eller så? Annars tycker jag katterna verkar vara det starkaste argumentet för att hon inte håller sig borta frivilligt.
Citera
2018-10-02, 14:10
Medlem
CaLund89s avatar
Men hur va de med adrianna som va försvunnen? Ser på MP att hon är hittad avliden, men står inget om de i tidningarna. Annars brukar dom ju skriva att den person som varit försvunnen är hittad.
Citera
2018-10-02, 14:38
Medlem
Citat:

Jag håller med dig, därför jag lämnade tråden ett tag. Vuxna människor som skriver så fula saker här inne.
Citera
2018-10-02, 14:58
Medlem
Citat:

Klart alla vill hitta Tess, men är det en tävling i att hitta människor?

För övrigt så anser inte jag att en granne som vill svartmåla Tess är ett trovärdigt vittne.
Citera
2018-10-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Beskriv den bättre själv då, det mesta i min beskrivning kommer ju ifrån dina egna uppgifter i Tess-tråden.

Mina uppgifter? Nope, andras spekulationer, vilket inte exakt stämmer med verkligheten.
Citera
2018-10-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Nån som vet något om hennes mobil? Har polisen försökt pejla den eller är den hittad redan?

När människor försvinner så vet jag att polisen pejlar mobilen. Det har jag lärt mig av MPS (tillägger det för dem som hoppar på mig hela tiden).
Citera
2018-10-02, 15:26
Medlem
När en person försvinner så ska man förstå att det är en värdefull person som är försvunnen och det oavsett om den personen dricker alkohol eller inte eller är kriminelle eller inte osv.
Tess är en värdefull person och hon har en syster, systern är en värdefull person också.
Pernilla är orolig oavsett vad andra tycker om henne, det är inte ens relevant vad ni tycker här eller irl.

I detta försvinnande så finns en utredare hos polisen, polisen vill ha in tips.

Enligt Gasbonden ska vi få svar denna vecka om Tess, borde ni inte då slänga er över Gasbonden och fråga han/hon/hen vad i hela fridens namn han/hon/hen menar?

Vem är Gasbonden?
Citera
2018-10-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Klart alla vill hitta Tess, men är det en tävling i att hitta människor?

För övrigt så anser inte jag att en granne som vill svartmåla Tess är ett trovärdigt vittne.
Hur tänker du nu,vad är en tävling??
Det viktigaste är väl ändå att Tess kommer tillrätta på ett eller annat sätt?!
Citera
2018-10-02, 15:33
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu,vad är en tävling??
Det viktigaste är väl ändå att Tess kommer tillrätta på ett eller annat sätt?!

Jag vet hur det är i denna värld med försvunna människor ...

Klart att det är viktigt att Tess kommer tillrätta och det är det med andra människor som är försvunna också.
Citera
2018-10-02, 15:39
Medlem
NW175s avatar
[quote=spunkankan|65424469]När en person försvinner så ska man förstå att det är en värdefull person som är försvunnen och det oavsett om den personen dricker alkohol eller inte eller är kriminelle eller inte osv.
Tess är en värdefull person och hon har en syster, systern är en värdefull person också.
Pernilla är orolig oavsett vad andra tycker om henne, det är inte ens relevant vad ni tycker här eller irl.

/QUOTE]

Det du inte fattar är att hennes livsstil och vanor är ledtrådar till varför hon är försvunnen. Då blir det lite cheezy emellanåt, men man kan diskutera saker utan att lägga en massa värderingar. Tess spottade inte i glaset, det är fakta och kanske inte så smickrande men nog så viktigt eftersom det påverkar människors omdöme t ex.

Det är också fakta att systrarna ofta blev osams, och Tess är väldigt bra på att få det att låta som att alla andra är dumma mot henne men hon är inte själv alltid så jättegullig och rätt bra på att skapa drama.

Så ja, de är båda värdefulla och t o m härliga människor på sitt sätt. Men det handlar inte om det, det handlar om att hitta Tess, och då kan vi inte sitta och vara överdrivet hänsynsfulla och inte våga säga saker som du eller någon tycker är dåligt beteende och ska hyschas.

Om du har problem med vad som skrivs på nätet får du skärma av dig och bara läsa på sidor som du just nu klarar av. Det enda jag, och de flesta i tråden vill, är att få vetskap om vad som hänt Tess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in