2018-10-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Mordet i Förlösa dök upp i diskussion på jobbet och bla pratade vi om pojkvännen som blev förtjust i en kvinna i Missing People och senare berättade om mordet medan hon spelade in det med sin mobil.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/hon-loste-ett-mord

En udda teori slog mig: spanar HD egentligen på SD? Jag letar mer rimliga förklaringar än att vara så daft att hon vill fortsätta det sk äktenskapet. 😉
Jag har tänkt tanken att hon sammarbetar med polisen. Att hon uppgett saker i förhör och nu hjälper polisen. Hon känner sig ändå trygg med detta.
Citera
2018-10-01, 18:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag har följt detta från dag 1 och jag är övertygand om att polisen gått bet på att hitta gärningsmannen.
Eller rättare sagt leda i bevis att SD är gärningsmannen. Vid detta lag ska NFC vara klara med sådant som polisen skickat in. Det här kommr bli olöst, helt säker på det.
Har RMV lämnat ut kroppen ännu? Har inte sett någon begravningsannons.
Polisen knogar på, liksom Palmegruppen, i försök att få det åtminstone polisiärt uppklarat, fan trot. Juridiskt får dom det knappast.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-01 kl. 18:24.
Citera
2018-10-01, 18:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man kan ju fråga sig hur JG fick sin uppfattning om bilhändelsen, om han inte suttit i baksätet förstås.
Nja, han har troligast fått höra en något putsad version direkt från våldsverkaren.
Inte undra på att en del här förminskar bilincidenten.
Citera
2018-10-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag har tänkt tanken att hon sammarbetar med polisen. Att hon uppgett saker i förhör och nu hjälper polisen. Hon känner sig ändå trygg med detta.

Initialt bar även jag den tanken, men nu har så lång tid förflutit att det förefaller mindre sannolikt.
Citera
2018-10-01, 19:03
Medlem
Citat:
Jag har följt detta från dag 1 och jag är övertygand om att polisen gått bet på att hitta gärningsmannen.
Eller rättare sagt leda i bevis att SD är gärningsmannen. Vid detta lag ska NFC vara klara med sådant som polisen skickat in. Det här kommr bli olöst, helt säker på det.
.

Känns ju nästan lite bra att du nu ser så på saken; du har ju haft helt fel förr i dina bedömningar om läget i detta fall:

Citat:
Ni som tror att SD går loss idag tror fel.
Åklagaren skulle aldrig gå upp i rätten idag om det fyllts på så det håller för sannolika skäl. Att hon gick på den nivån är inte konstigt. Håller det så håller det.
Att han nekar i sten är inte heller konstigt, neka och håll näbben och låt åklagaren stå för bevisning.

Detta är ju ingen tävling ang vem som tippar bäst, det handlar om ett fruktansvärt brott som vi nog alla (med kanske ett undantag då) önskar skall klaras upp, men på senare tid verkar det ha gått upp för flera att det inte bara handlar om att vänta in de förlösande Nfc-resultaten som kommer att sätta den rätte bakom galler. Nfc är inte alltid som Csi.
Citera
2018-10-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Initialt bar även jag den tanken, men nu har så lång tid förflutit att det förefaller mindre sannolikt.
Ja sant, det har gått för lång tid. Tänker även på flertalet foton på dom tillsammans där hennes leende ser konstlat ut.
Citera
2018-10-01, 19:53
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Känns ju nästan lite bra att du nu ser så på saken; du har ju haft helt fel förr i dina bedömningar om läget i detta fall:

Detta är ju ingen tävling ang vem som tippar bäst, det handlar om ett fruktansvärt brott som vi nog alla (med kanske ett undantag då) önskar skall klaras upp, men på senare tid verkar det ha gått upp för flera att det inte bara handlar om att vänta in de förlösande Nfc-resultaten som kommer att sätta den rätte bakom galler. Nfc är inte alltid som Csi.
Även den bäste kan fela.
Hört det förut?
Att det sedan är SD som är den skyldiga står jag helt och fullt fast vid.
Trodde lite mer om Örebropolisen faktiskt, men jag hade fel.
Citera
2018-10-01, 21:32
Medlem
När det gäller bilincidenten har jag funderat på några saker. LW har födelsedag nästa dag och har bakat. Av någon anledning vill hon att SD skall följa med in och fika. Han vill inte. Bara det här verkar underligt. Nästan som en efterkonstruktion. De är grannar och geocachekompisar. Om SD tackar nej, varför är LW så envis och vill till varje pris övertala honom? De kan ju fika en annan dag. Bakverken går inte till spillo, utan lär väl ätas upp på födelsedagen.
Jag har så svårt att sätta mig in i att just fikandet var så viktigt.
Därför undrar jag vad tjafsar om allt möjligt egentligen betyder, och varför inte utredaren har frågat mer om det. Det är ju ändå ganska allvarligt att anmäla någon för misshandel, det ser vi ju nu när just det faktum att LW har polisanmält SD, är en del av misstanken mot honom.
Eftersom denna anmälda misshandel har föregåtts av en konflikt, och man ansåg att SD trots allt hade rätt att avvisa LW från bilen så känns avböjande av fika, samt tjafs om allt möjligt som lite luddigt.
Vi kan ju aldrig få veta exakt vad bråket och bilsittningen, knoggnuggningen och anmälan egentligen handlade om, men det vore intressant med lite olika spekulationer.
Citera
2018-10-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
När det gäller bilincidenten har jag funderat på några saker. LW har födelsedag nästa dag och har bakat. Av någon anledning vill hon att SD skall följa med in och fika. Han vill inte. Bara det här verkar underligt. Nästan som en efterkonstruktion. De är grannar och geocachekompisar. Om SD tackar nej, varför är LW så envis och vill till varje pris övertala honom? De kan ju fika en annan dag. Bakverken går inte till spillo, utan lär väl ätas upp på födelsedagen.
Därför undrar jag vad tjafsar om allt möjligt egentligen betyder, och varför inte utredaren har frågat mer om det. Det är ju ändå ganska allvarligt att anmäla någon för misshandel, det ser vi ju nu när just det faktum att LW har polisanmält SD, är en del av misstanken mot honom.
Eftersom denna anmälda misshandel har föregåtts av en konflikt, och man ansåg att SD trots allt hade rätt att avvisa LW från bilen så känns avböjande av fika, samt tjafs om allt möjligt som lite luddigt.
Vi kan ju aldrig få veta exakt vad bråket och bilsittningen, knoggnuggningen och anmälan egentligen handlade om, men det vore intressant med lite olika spekulationer.

Den här här händelsen har nog diskuterats mest här i tråden, tydligt är iaf att LW ville prata men inte SD, varvid han tog armen runt hennes hals, tryckte ned hennes huvud och gnuggade med knogarna på huvudet.
JG tyckte SD hade rätt att ta till våld och menar att SD "hade skäl till det". Japp en hyvens karl JG, en värdig vän till SD.
Citera
2018-10-01, 22:34
Medlem
Citat:
När det gäller bilincidenten

, men det vore intressant med lite olika spekulationer.

Det har stött och blötts ordentligt om du har lust att läsa på.

Eller hur EGT och SnorJohan?
Citera
2018-10-01, 22:49
Medlem
Citat:

Känns iofs som det mesta är sagt. Gissar att det handlade om att han ville följa med in och återuppta deras tidigare sexuella relation men hon ville inte det. Han blev då kanske tvärtjurig över att bli avvisad och tänkte dra iväg utan ett ord. För att ”det inte skulle bli värre” kanske hon ville prata ut över en fika istället. Möjligtvis blev hon också upprörd över att han ville följa med in och ha sex men inte fika och prata. Tror att de inte ville uppge så mycket i polisförhören om deras kärleksrelation. Men det kom fram ändå förstås.
Citera
2018-10-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Känns iofs som det mesta är sagt. Gissar att det handlade om att han ville följa med in och återuppta deras tidigare sexuella relation men hon ville inte det. Han blev då kanske tvärtjurig över att bli avvisad och tänkte dra iväg utan ett ord. För att ”det inte skulle bli värre” kanske hon ville prata ut över en fika istället. Möjligtvis blev hon också upprörd över att han ville följa med in och ha sex men inte fika och prata. Tror att de inte ville uppge så mycket i polisförhören om deras kärleksrelation. Men det kom fram ändå förstås.

Ps rena spekulationerna, men inte konstigt att de började tjafsa efter konflikt med digitala trakasserier och polisanmälan.Ds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in