2018-10-01, 20:15
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det du låtsas inte förstå är att Fettpärlan Reslow kom ut som lögnare som företrädare för Smutsdemokraterna och inget annat parti. Han var Smutsdemokratisk riksdagsman då han stod och blåljög i TV. Han har enligt uppgift också blåljugit för sitt eget parti.

Att hysa lögnare inom partiet skulle inte funka för andra seriösa partier, men Smutsjimmy har en egen moralisk måttstock, det vet vi, kanske någon nedärvd sanningsimmun essens han delar med bojsänket Reslow?

Haha, vilket löjligt halmstrå. Lögnare... Både Stefan och Magdad Bob ljuger varje gång de är i TV-rutan. Förstår att du börjar bli desperat när Reslow var moderat vid det eventuella brottstillfället och således inte ghade någon koppling till SD. Det här kommer inte ens någon minnas efter julhelgen.
Citera
2018-10-01, 20:33
Medlem
Denna tråd handlar om Reslow som person. Att detta inte är så trevligt för just SD just nu då Reslow är en riksdagsman för just SD är förståeligt. Men självklart ska Herr Reslow självklart både lämna SD och sin riksdagsplats. SD har ju hög svansföring gällande politik förakt. Och att sparka en fd moderat kan väl inte vara så svårt för SD. Reslow var ju med på förrädaren Reinfeldts tid. Eller tänker jag fel? Tycker den gemene SDaren att det är ok att som förtroendeman blåsa staten på pengar som istället kunde gå till fattigpensionärer.
Citera
2018-10-01, 20:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Haha, vilket löjligt halmstrå. Lögnare... Både Stefan och Magdad Bob ljuger varje gång de är i TV-rutan. Förstår att du börjar bli desperat när Reslow var moderat vid det eventuella brottstillfället och således inte ghade någon koppling till SD. Det här kommer inte ens någon minnas efter julhelgen.

Det spelar egentligen ingen roll vilket parti som Patrick Reslow tillhörde när han stal skattebetalarnas pengar då poängen är att han, genom att stjäla från dig och mig, har förlorat rätten att sitta i riksdagen för all framtid. Fast du kanske tycker att tjuven Reslow borde få sitta kvar i riksdagen bara för att han nu representerar Sverigedemokraterna? Det tycker inte jag. Med det sagt så inser jag naturligtvis att SD inte kan sparka honom från riksdagen men Jimmie Åkesson kan enkelt sparka honom från partiet för att markera att han inte vill ha företrädare som stjäl skattebetalarnas pengar.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-10-01 kl. 21:26.
Citera
2018-10-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är din källa dina fantasier eller har du något du kan länka till som styrker detta?

Har du någon källa på att han har begått fler fler sedan han gick över till Sd eller verkar det som de fick honom att bli hederlig?

Citat:
Nu kom visserligen den utgiften när han var moderat.

Citat:
Det har inte framkommit att han fortsatt vara en tjyv efter det att han bytte från moderaterna till Sd. Det låter som Sd har den internkontroll som moderaterna saknar alltså.
Nu tycker jag inte att det spelar så stor roll vad fifflaren hade för partitillhörighet. Det borde vara en självklarhet för varje parti som värnar om skattebetalarnas pengar och väljarnas förtroende att sparka ut honom. Men tydligen så verkar ohederlighet inte vara något problem för alla som sysslar med damage control i den här tråden.

Som det verkar så välkomnades han till SD i maj 2017:
https://twitter.com/sdriks/status/864762756012101632/photo/1/

Flera av de felaktiga notorna för boende var från i somras:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/zLJJ81/hotellen-sd-toppen-bodde-med-andra-personer
Citat:
Fredagen den 27 juli i år checkade Reslow in på Grand Hotel i Falkenberg. Där bodde han under helgen i två nätter för drygt 5 100 kronor.
– Vi vet ju bara vad som står i bokningen här. Att det var två vuxna och ett barn, mellan 7-12 år, säger en hotellanställd.
I juli hann Reslow även med att åka på en tjänsteresa till Göteborg.
Han bodde i två nätter på Plaza Hotel och slutnotan, inklusive garageplats, landade på drygt 4 200 kronor.

I somras var Reslow i Almedalen och hyrde en lägenhet som sammanlagt kostade drygt 27 000 kronor.
Citera
2018-10-01, 21:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cubex
Nu tycker jag inte att det spelar så stor roll vad fifflaren hade för partitillhörighet. Det borde vara en självklarhet för varje parti som värnar om skattebetalarnas pengar och väljarnas förtroende att sparka ut honom. Men tydligen så verkar ohederlighet inte vara något problem för alla som sysslar med damage control i den här tråden.

Som det verkar så välkomnades han till SD i maj 2017:
https://twitter.com/sdriks/status/864762756012101632/photo/1/

Flera av de felaktiga notorna för boende var från i somras:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/zLJJ81/hotellen-sd-toppen-bodde-med-andra-personer

Hur kom du fram till den märkliga slutsatsen, det här var väl inte känt när han bytte parti.
Citera
2018-10-01, 21:40
Medlem
Citat:
Hur kom du fram till den märkliga slutsatsen, det här var väl inte känt när han bytte parti.
Nej, det var inte känt förrän alldeles nyligen och nu när det är känt är det dags för partiet att sparka ut honom. Så klart kunde de inte förväntas göra något innan det blev känt.

Men du påstod i inlägg efter inlägg att alla fel begåtts medans han representerade moderaterna. Det verkar inte stämma.
Citera
2018-10-01, 21:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, det var inte känt förrän alldeles nyligen och nu när det är känt är det dags för partiet att sparka ut honom. Så klart kunde de inte förväntas göra något innan det blev känt.

Men du påstod i inlägg efter inlägg att alla fel begåtts medans han representerade moderaterna. Det verkar inte stämma.

Så hur kom du fram till den märkliga slutsatsen att ohederlighet inte spelar någon roll, har du svårt för rationella slutsatser?
Citera
2018-10-01, 22:13
Medlem
Citat:
Så hur kom du fram till den märkliga slutsatsen att ohederlighet inte spelar någon roll, har du svårt för rationella slutsatser?
Om han representerade SD från maj 2017 och begärde ett antal misstänkt felaktiga ersättningar för sommaren 2018 så är min rationella slutsats att alla fel inte begicks medans han representerade moderaterna, vilket du påstått. Men det är möjligt att jag har svårt för rationella slutsatser.
Citera
2018-10-01, 22:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om han representerade SD från maj 2017 och begärde ett antal misstänkt felaktiga ersättningar för sommaren 2018 så är min rationella slutsats att alla fel inte begicks medans han representerade moderaterna, vilket du påstått. Men det är möjligt att jag har svårt för rationella slutsatser.

Du svarade inte på frågan, hur kom du fram till den märkliga slutsatsen att ohederlighet inte spelar någon roll, har du svårt för rationella slutsatser?

Och du har fel i att jag har påstått att alla fel har begåtts när han var moderat. Prova att läsa igen så ser du att jag skrev att det inte fanns någon uppgift i tråden som visar på annat.

Det där med slutsatser är inte din grej som jag sa.
Citera
2018-10-01, 22:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Riksdagsledamoten Patrick Reslow har låtit skattebetalarna stå för sviter, familjerum och lägenheter avsedda för flera personer.

Efter Aftonbladets avslöjanden ska särskilda åklagarkammaren i Malmö nu utreda SD-ledamoten.

– Jag har i dag inlett förundersökning mot Reslow, säger kammaråklagare Joakim Zander.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kar94A/efter-aftonbladets-avslojande--forundersokning-mot-sd-topp

Då får man se fram emot åtal och fällande dom den här gången kanske och parasiterna ökar i omfång vilket kan få vilken skattebetalare som helst att bli förbannad. Två SD den här veckan alltså under förundersökning för bedrägeri. Skojare ska bara bort från politiska poster.
Citera
2018-10-01, 22:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Typiskt moderater. Dom kan man inte lita på.
Citera
2018-10-02, 00:46
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår, en moderat begår brott och åtalas nu för det han gjorde som moderat. Hur kan du få det till SDs ansvar? Är det SDs ansvar att granska så att alla moderater sköter sig och inte begår brott, ska de granska alla deras utlägg? Har de ens befogenheter till det?

En pedofil förgriper sig på barn när han jobbar på Burger King. Sedan säger pedofilen upp sig och börjar jobba på McDonalds. McDonalds får reda på att han tallade på barn men säger "Nääe, men det var ju som Burger King-anställd han gjorde det, han får jobba kvar!" Tycker du att McDonalds agerar riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in