Citat:
Ursprungligen postat av
LaFamiglia
En modern flygplats stinker inte flygbränsle. Än mindre stinker skogen runt en flygplats frygbränsle. Det är inte så att det läcker flygbränsle någonstans lite här och var, hur som helst.
Planen fäller ut hjulen en bra bit bort från landningsbanan. Typ Upplands Väsby. Landningsbanan befinner sig i höjd med eller börjar en bit innan skogspartiet där kroppen anträffades. Så plan som landar har redan landat på marken när de passerar skogen.
Så om nu inte den döde har likt en zombie efter att planet redan tagit mark, traskat iväg från landningsbanan, klättrat över staketet och sen över öppna fältet, genom skogen, över vägen och en bit i i skogen igen för att lägga sig till rätta där. Så är teorin om att personen skulle kommit från landningsstället fel.
Hade kroppen legat i Upplands Väsby är det en annan sak.
Ni som har koll på Tess fallet, orkar någon dra en liten kort sammanfattning om det?
Samt finns det något som tyder på att GM/MGM åkt till Arlanda?
Jag kände inte Tess men har läst hela Tess-tråden. Jag gör en liten sammanfattning åt dig, Spunkankan verkar vara labil, minst sagt. Du får nog inget vettigt ur hen på ett tag i alla fall.
Tess verkade ha ett ganska ordnat liv med bra jobb och så tills för ett par år sedan, kanske en 10 år, sedan verkar det gått utför, mycket alkohol och dåligt ölsinne, ofta mycket otrevlig när hon drack, och ofta misshandlande kortvariga pojkvänner.
Midsommarafton år 2017 var hon på någon fest på Öland, (campingplats ?), och blev (oprovocerat ?) svårt misshandlad med tillhygge av någon äldre man (60-års åldern ?) som var (f.d. ?) polis och/eller säpoanställd. Han har ett finskklingande efternamn börjar på V tror jag. Han lär även bo i Väsby.
Tess skulle vittna mot honom måndagen efter det att hon försvann. Sedan den 18 augusti har hon inte varit hemma, det vet man bl.a. på att hennes katter var i dåligt skick, troligen nästan ihjälsvultna när polis öppnade dörren den 9 september. Hon brukade ta mycket väl hand om sina katter, de var hennes allt.
Tess har uppgivit till sina nära vänninor att hon var mycket rädd för denna (ex ?)-polis V, och att hon blivit mordhotad de sista veckorna innan hon försvann, men det har inte framkommit om det var V som mordhotat.
Det är vad jag kommer ihåg utifrån tråden.