2018-10-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Vanföreställningar.
Paranoia.
Jäktad..

Jadu TS, det verkar som att du kommer få tampas med psykiatrin ett tag till.

LPT?
Asså det roliga är att det känns inte som jag har vanföreställningar. Varför skulle bevis ljuga för mig. Det är alla i min närhet som tar för lätt på det här
Citera
2018-10-01, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HinttiSaunaPeitto
Typ så det har hänt för mig. Drömmer mig tillbaka för ett år sen när jag var en vanlig människa som studera på högskolan. Tror deras mediciner förgiftar mig.

Jag har läst många trådar på både Flashback och familjeliv och alla ba de e så svårt att få hjälp av psykiatrin osv och de verkar ha störs problem men dom tar in mig från ingenstans liksom

Psykatrin är inte bra nej.

Men sen läste jag lite om vad du själv skrivit om alkohol och tabletter som sobril, och hur du ser på relationer och dig själv.
Det sticker ut om man säger så., och har bara snabbkollat lite grann nyss.

Det finns inte något kort enkelt svar hur man tar sig ur därifrån, det krävs en helhetsbild.
Citera
2018-10-01, 22:06
Medlem
Citat:
Asså det roliga är att det känns inte som jag har vanföreställningar. Varför skulle bevis ljuga för mig. Det är alla i min närhet som tar för lätt på det här
Fortsätt du konspirera mot din omgivning.

Utifrån några få inlägg så har jag redan bildat en uppfattning kring dig.
Antagligen rör det sig om mental retardation, osjälvständig och schizoaffektivt syndrom.

Låt mig gissa, missbrukare sedan tidigare och nu inlåst på psyket pga. att polisen blev inkopplad?
Citera
2018-10-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Psykatrin är inte bra nej.

Men sen läste jag lite om vad du själv skrivit om alkohol och tabletter som sobril, och hur du ser på relationer och dig själv.
Det sticker ut om man säger så., och har bara snabbkollat lite grann nyss.

Det finns inte något kort enkelt svar hur man tar sig ur därifrån, det krävs en helhetsbild.

Kan du berätta hur det sticker ut? Försök sammanställa lite tips bara snälla

Ot läste dina inlägg och du är sjukt rolig. Skratta ihjäl mig
Citera
2018-10-01, 22:14
Medlem
Intressant.

Om du inte anses vara en fara för dig själv eller andra är det väl bara att sluta ta dina mediciner och sluta gå till dina besök om du så önskar.

Hur kom du i kontakt med psykiatrin för första gången? Frivilligt?
Citera
2018-10-01, 23:30
Bannlyst
Citat:
Kan du berätta hur det sticker ut? Försök sammanställa lite tips bara snälla

Jag Kan försöka ge lite tips.

Anhörigas åsikter väger rätt så tungt, det är enkelt för en läkare att vifta bort det som sagts när man är där själv men ihop med anhöriga är det inte alls samma makt för en läkare, då kan andra intyga vad som har sagts osv.
Sen kan det vara tvärtom, att anhöriga faktiskt trasslar till det ännu mera.

Om du är sjukskriven och vägen ur det är att försöka komma igång med sysselsättning sen jobb annars är du kvar i psykiatrin för att du måste ha sjukintyg osv.

Du måste tänka allting bitvis för att komma framåt, och det är rätt svårt att sammanställa allt snabbt och färdigt.
Har du någon plan eller tankar med vad du ska göra om du blir av med psykatrin? Annars är det ju lätt att hamna där igen.
Citera
2018-10-02, 01:28
Medlem
Citat:
Vet inte jag blir typ ostabil och kan inte vara själv och ligger under konstant hot av vägglöss och andra insekter.
Nej har ingen tvångsvård men vill inte att det ska bli det heller hmm...
Om medicinen tar bort vägglöss och insekter så kan du väl vara nöjd med det?
Det är kallt ute nu.
Citera
2018-10-02, 01:33
Medlem
Låt dem hjälpa dig..Ingen vill dig något ont. Hade låtit staten hjälpa mig om jag hade mått dåligt. Detta är människor som är utbildade för att hjälpa till det kan kännas som man är en förlorare för att man får hjälp men släpp det och bara slappna av...de skadar dig inte. Ett tio minuters möte då och då är väl fan ingen fara. Om du börjar må dåligt kan du få medicin utskrivet utan väntetid. Vi bor i världens bästa land inte världens sämsta. Folk hade dött för att få ha vår vård. Om du nu inte är sjuk säg som det känns..Ingen tvingar dig till något
Citera
2018-10-02, 06:57
Medlem
Okej jag får väl stanna hos dom lite till. Va lite uppe i varv igår och vet att jag egentligen inte klarar mig själv
Citera
2018-10-02, 07:09
Medlem
lucifersatans avatar
Behöver man hjälp och vill ha hjälp så får man inte det. Vill man inte ha någon hjälp så blir man påtvingad det ändå. Vilken prioritet. Jag blev imponerad över vilket underbart arbetssätt de har.
Citera
2018-10-02, 09:42
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Du blir aldrig "fast" hos psykiatrin om du inte anses vara en fara för dig själv eller andra. Med tanke på det du skriver så skulle jag inte bli förvånad om du har självmordsförsök i bagaget, och det är någonting som gör psykiatrin väldigt mån om att ha kontakt med dig. De vill bara ditt bästa, ingen av dem har utbildat sig till läkare eller psykolog för att kunna jävlas med patienter.

Kolla upp Peter Breggin -en läkare i psykiatri som vet hur farlig psykofarmaka är. Den är inte så lite farlig heller skall du veta.

Min bror är bipolär, och jag vet hur skötarna sitter som Hökar och bara Väntar på att få störta ner på nån i korridoren!! Det går ganska barskt till.
Nästan alla inom psykiatrin har en övertro på sina egna ideologier.
Citera
2018-10-02, 09:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Man måste nog göra intrycket av att man har god kontroll över sin hjärna och sitt dagliga liv för att kunna övertyga psykiatrin om att de inte längre behövs... För mig har det varit lätt de få gånger jag har haft kontakt med psykvården... Är man hyfsat vältalig, intelligent och självsäker så brukar det gå bra...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-10-02 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in