2018-09-29, 10:11
Medlem
LustigeLukass avatar
Tydligen är det någon sorts föreläsning på tisdag. Är det bara mer av samma eller kommer det ett avslöjande att Dan hittat en gammal bygdegård som passar och att det nu är dags att packa verktygslåda och fikakorg för en renoveringshelg?

detfriasverige.se/presentation
Citera
2018-09-29, 10:30
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Passa på och räkna hur många gånger han säger "ejenklien" och "jallefall". Ingen som lärt sig prata rent säger så. Räkna också hur många gånger han sörplar kaffe rakt in i micken, hur många gånger han uttalar något fel och hur många gånger han bollar över till Dan eller Magnus när han får en fråga. Jag förstår inte hans storhet i vissas ögon, han är bara en arbetsskygg imbecill som får leka lite med de stora barnen.

Har också stört mig på kaffesörplande de senaste sändningarna. Man kan ju hoppas att han läser det och tar det som konstruktiv kritik. Börjar också störa mig på svensson-argumenten han för fram ibland, ytliga förklaringsmodeller för de komplexa problem vi står inför samt genomlider. Som när han gör någon dålig slutkläm efter att Dan eller Magnus har lagt fram en förklaring snyggt och välformulerat. Då kan han lämna det där vid, han behöver inte kommentera ytterligare. Man vill bli lämnad med det djupare synsättet.

Däremot så fyller han ju ut samtalen bra, tror egentligen att Conrad gör sig bättre som just nyhetsuppläsare och lite mer opartisk. Han skulle kunna vara mer i bakgrunden gällande tyckandet i många frågor. Ibland måste man ju erkänna för sig själv, "Jag är ingen ideologisk filosof".
Dan och Magnus har det i sig själva. (Man uppfattar ju att han är imponerad av just detta hos dem)

Conrad bör göra det han gör bäst, verkar ju vara duktig på tekniken och är duktig på prata. Han kan ju prata mer vardagliga saker och överlämna det ideologiska i händerna på de andra.

I det stora gör han ett bra jobb, han lägger nog mer arbetstimmar på striden för våra barns framtid än de flesta nationella. (Även obetald tid, kan inte tänka mig att han har så hög lön förövrigt)
Citera
2018-09-29, 21:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
(Även obetald tid, kan inte tänka mig att han har så hög lön förövrigt)
Konstigt att vi inte vet det. Trots att DFS enligt Dan redovisar vart vartenda krona går.
Citera
2018-09-29, 21:28
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Tydligen är det någon sorts föreläsning på tisdag. Är det bara mer av samma eller kommer det ett avslöjande att Dan hittat en gammal bygdegård som passar och att det nu är dags att packa verktygslåda och fikakorg för en renoveringshelg?

detfriasverige.se/presentation

Inte mig emot. Ser inget fel på att hjälpa till att renovera en äldre bygdegård. Folk - Familj - Hembygd!
Citera
2018-09-30, 10:14
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Inte mig emot. Ser inget fel på att hjälpa till att renovera en äldre bygdegård. Folk - Familj - Hembygd!
Tror det är många vars färdighet ligger i det praktiska, ska bli intressant att se när projektet är inhandlat hur många yrkesgrupper som samlas under samma tak^^
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Konstigt att vi inte vet det. Trots att DFS enligt Dan redovisar vart vartenda krona går.
Det kommer stå med vid årsredovisningen.
Citera
2018-09-30, 11:06
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink

Nu kanske inte en gammal fin bygdegård i trä är det förstavalet med tanke på brandsäkerhet och funktion. Svenskarnas Hus, åtminstone det första, är väl tänkt att användas för medieproduktion, möten, träning och liknande och det tror jag inte en vanligt bygdegård duger till. Snarare kommer det nog handla om en mindre kontors/industrilokal man kan få för en billig penning och sedan renovera upp till önskad standard. Kanske ges det klarare besked på tisdag.
Citera
2018-09-30, 14:05
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Nu kanske inte en gammal fin bygdegård i trä är det förstavalet med tanke på brandsäkerhet och funktion. Svenskarnas Hus, åtminstone det första, är väl tänkt att användas för medieproduktion, möten, träning och liknande och det tror jag inte en vanligt bygdegård duger till. Snarare kommer det nog handla om en mindre kontors/industrilokal man kan få för en billig penning och sedan renovera upp till önskad standard. Kanske ges det klarare besked på tisdag.

Du har inte hört talas om staket, galler, grindar, taggtråd, grus, plexiglas, vakthundar och liknande för att just hålla både vildsvin och röda folkmordsförsvarare borta? Sen om det skulle vara en bygdegård eller vad som spekuleras i struntar jag faktiskt i.
Citera
2018-10-01, 20:44
Medlem
Offerviljas avatar
Enligt Magnus Söderman så var det unika och fantastiska med det här nationella projektet att de hade med sig riktiga journalister som Ingrid Sionistqvist och Maria Celander. Det här skulle vara något nytt och fräscht, inte något gammalt ruttet antisemitiskt skit som rörelsen ägnade sig åt tidigare (Klas Lund och William Pierce är ju helt efterblivna, Maria Celander och Ingrid Sionistqvist har fattar saker och ting!). Nu skulle mästerjournalisterna skriva artiklar om hur underbart det vore om Zlatan ville fungera som en brobyggare mellan negrer och svenskar. Magnus Södermans kärlek till Celander var helt vansinnig.

Ingrid Sionistqvist och Maria Celander finns inte längre kvar i Det fria Sverige, så vad är så unikt med det nu? Jag börjar nästan misstänka att de där skitfeta äckelgubbarna Magnus Söderman och Dan Eriksson bara snackar en massa skit och att det inte går att lita på dem alls. 180.000 kronor har den här borgerliga horsidan av den nationella rörelsen lurat av mig (lyssna på Emil Hagberg när han attackerar DfS-vännen Jonas Nilsson!).

Snart har Dan Eriksson lurat av vita människor 1 miljon kronor. Det är en mycket ond man vi har att göra med här. Och nej, jag tänker inte avsluta mitt inlägg med att be om ursäkt för att jag är psykiskt sjuk. Jag hade varit helt frisk om det inte vore för Dan Eriksson och Magnus Söderman.

Daniel Frändelövs kvinnohat... Paulina Forslund, Anna Jonsson och många andra kvinnor har gjort så enormt mycket mer för kampen än vad du har gjort. Bögäckel, bögäckel, bögäckel! Johanna Hagberg och Emma Karlsson gör också så fruktansvärt mycket bättre radio än vad du gör. "Ingrid Carlqvist är min bästa kompis." Tönt!

Det fria Sverige = ondska!
Citera
2018-10-01, 21:05
Medlem
JonasIndes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
(lyssna på Emil Hagberg när han attackerar DfS-vännen Jonas Nilsson!).
Har du länk till det?
Citera
2018-10-01, 21:13
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Har du länk till det?
https://www.youtube.com/watch?v=3GB0Pe_RIhI

Ungefär 10:04 in i klippet.

Hat till Det fria Sverige, kärlek till Emil Hagberg! ❤
Citera
2018-10-02, 19:10
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Dan har sin presentation nu, smit in och ställ lite frågor
Citera
2018-10-04, 10:13
Moderator
sm910difs avatar
Enskilda medlemmars liv och hälsa är inte topic. Här diskuteras DFS, inte vad ni tycker om varandra eller önskar ska drabba varandra, OT raderat.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in