Citat:
Ursprungligen postat av
Suecote
Passa på och räkna hur många gånger han säger "ejenklien" och "jallefall". Ingen som lärt sig prata rent säger så. Räkna också hur många gånger han sörplar kaffe rakt in i micken, hur många gånger han uttalar något fel och hur många gånger han bollar över till Dan eller Magnus när han får en fråga. Jag förstår inte hans storhet i vissas ögon, han är bara en arbetsskygg imbecill som får leka lite med de stora barnen.
Har också stört mig på kaffesörplande de senaste sändningarna. Man kan ju hoppas att han läser det och tar det som konstruktiv kritik. Börjar också störa mig på svensson-argumenten han för fram ibland, ytliga förklaringsmodeller för de komplexa problem vi står inför samt genomlider. Som när han gör någon dålig slutkläm efter att Dan eller Magnus har lagt fram en förklaring snyggt och välformulerat. Då kan han lämna det där vid, han behöver inte kommentera ytterligare. Man vill bli lämnad med det djupare synsättet.
Däremot så fyller han ju ut samtalen bra, tror egentligen att Conrad gör sig bättre som just nyhetsuppläsare och lite mer opartisk. Han skulle kunna vara mer i bakgrunden gällande tyckandet i många frågor. Ibland måste man ju erkänna för sig själv, "Jag är ingen ideologisk filosof".
Dan och Magnus har det i sig själva. (Man uppfattar ju att han är imponerad av just detta hos dem)
Conrad bör göra det han gör bäst, verkar ju vara duktig på tekniken och är duktig på prata. Han kan ju prata mer vardagliga saker och överlämna det ideologiska i händerna på de andra.
I det stora gör han ett bra jobb, han lägger nog mer arbetstimmar på striden för våra barns framtid än de flesta nationella. (Även obetald tid, kan inte tänka mig att han har så hög lön förövrigt)