Vi får alltså lite inblick i rivningsvågen genom att Maggan faktiskt bor i en kåk som ska rivas i Klarakvarteren. Uno är 15 år och har just fått höra att hans pappa söker honom. Uno är alltså i den åldersgruppen som revolterade 68(ja, ockuperade kårhuset då

) och lär få en större roll ju äldre han blir.
Susanne Reuters karaktär tror jag kommer dö i slutet av denna säsong och så blir det cliffhanger när hennes andel i restaurangen ska delas upp. Peter Dalles karaktär kommer nog att försvinna han med. De två var med för att visa på lite tyngd i början och sen lär övriga karaktärer ta över
Det verkar som det hände en del mellan säsongsavslutningen och denna del som borde varit med i sista avsnittet förra omgången men som klipptes bort då jag inte kommer ihåg att jag sett Kalle sitta vid Ninas säng.
Om säsong 3 blir 70-tal och röd våg med Uno i en stor roll(säkert), blir då säsong 4 80-tal och Gustafs son som blivit vuxen och ska ta över restaurangen. Blir det en säsong 5 så blir det runt sekelskiftet och då är det full möjligt att Nina har den matriarkroll som hennes mor har idag.