2018-10-01, 01:20
Medlem
no-more-oxygens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selathor
Kan inte säga att dom som ligger bakom flugsvamp är tok kriminella, tror nog det bara är riktigt it kunniga som håller låg nivå vid kriminallitet ute på gatorna.
Jobbigt att dom blåser ganska mycket folk eftersom de flesta folket som säljer på flugsvamp är nog riktigt kriminella och har valt en karriär på annan nivå. Sen att flugsvamp väljer att blåsa dessa människor är ett litet fel tycker jag eftersom att dessa människor har svårt att bli blåsta och svälja sin stolthet. Kommer det ut vilka som ligger bakom flugsvamp skulle jag i största sannolikhet att dom människorna kommer skadas rejält. Hoppas att dom gör rätt för sig och inte skadar sveriges största marknadsplats.
Hade admin varit nåbar så hade polisen eller någon kriminell nått honom, det är rätt praktiskt för kidnappare att hela offrets förmögenhet är hemlig och ospårbar, så varför vänta på en exit scam? För övrigt, om inte polisen kan ta honom, tror ni på riktigt att någon gatukriminell organisation kan göra det? Han är nog någon finnig datanörd som aldrig har sett en drog i sitt liv, inget som han har gjort har krävt kontakt med kriminella.
2018-10-01, 01:41
Medlem
Selathors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-oxygen
Hade admin varit nåbar så hade polisen eller någon kriminell nått honom, det är rätt praktiskt för kidnappare att hela offrets förmögenhet är hemlig och ospårbar, så varför vänta på en exit scam? För övrigt, om inte polisen kan ta honom, tror ni på riktigt att någon gatukriminell organisation kan göra det? Han är nog någon finnig datanörd som aldrig har sett en drog i sitt liv, inget som han har gjort har krävt kontakt med kriminella.
Varför skulle polisen nå honom? Det är inte så att admin har anmält sig själv för att vara ägare bakom en darknet sida? Sen att någon kriminell vet vem admin är, kan inte vara svårt?
Räcker med att admin har berättat för någon nära som har fört de vidare. Kan garantera om det kommer fram vem admin är kommer han inte finnas kvar varken på gatan eller bakom en skärm. Det är mycket folk dom har blåst och tror inte en endaste av dom kommer svälja detta. Ni vet hur kriminella fungerar nu för tiden.
2018-10-01, 01:59
Medlem
no-more-oxygens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selathor
Varför skulle polisen nå honom? Det är inte så att admin har anmält sig själv för att vara ägare bakom en darknet sida? Sen att någon kriminell vet vem admin är, kan inte vara svårt?
Räcker med att admin har berättat för någon nära som har fört de vidare. Kan garantera om det kommer fram vem admin är kommer han inte finnas kvar varken på gatan eller bakom en skärm. Det är mycket folk dom har blåst och tror inte en endaste av dom kommer svälja detta. Ni vet hur kriminella fungerar nu för tiden.
Varför skulle han berätta för någon alls? Skulle du vara korkad nog? De flesta förstår att inte berätta om de gör något olagligt. Polisen skulle nå honom utan hans tillstånd förstås. Hur skulle någon kriminell veta? Han har ingen anledning att berätta för någon någonsin, han behöver inte luras för att redan ha en gigantisk måltavla på ryggen då han har pengar nog för ens och alla ens bekantas framtid i Thailand. Bara att be honom skicka över alla hans pengar, vad ska han göra, gå till polisen? återkalla bitcoins? Han är redan alla rånares våta dröm.
2018-10-01, 03:32
Medlem
killenmedkexs avatar
Såg precis att "lottofonden" på FS fortfarande fanns kvar och ligger på 60k, känns som att admin(s) skulle norpat dom stålarna vid exit. Om dom klipper köpares hundralappar och tusenlappar så skulle nog dom inte fnysa åt sådana lätta pengar ändå.

Skulle nog gissa på något annat än exit själv iallafall.
2018-10-01, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Såg precis att "lottofonden" på FS fortfarande fanns kvar och ligger på 60k, känns som att admin(s) skulle norpat dom stålarna vid exit. Om dom klipper köpares hundralappar och tusenlappar så skulle nog dom inte fnysa åt sådana lätta pengar ändå.

Skulle nog gissa på något annat än exit själv iallafall.

Mina 2k finns fortfarande kvar på mitt konto och jag har snackat med fler som har pengarna kvar på FS då de inte försökt sig på ett uttag. Admin skulle alltså ha nöjd sig med att norpa några dagars uttag från säljare (som jag förutsätter tömmer sina konto så ofta det bara går för att undvika att bli av med större summor). Det här snacket om att admin sitter i Thailand och sippar drinkar med hundratals miljoner är direkt löjeväckande.

För min del lutar det åt att det har hänt admin något som gör att han är oförmögen att hantera sina åtagande. Frågan som kvarstår är om det är så jävla illa att endast en person har tillgång till alla administrativa delar av FS. Låter som en väldig massa jobb för en person om ni frågar mig.
2018-10-01, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huxon
Mina 2k finns fortfarande kvar på mitt konto och jag har snackat med fler som har pengarna kvar på FS då de inte försökt sig på ett uttag. Admin skulle alltså ha nöjd sig med att norpa några dagars uttag från säljare (som jag förutsätter tömmer sina konto så ofta det bara går för att undvika att bli av med större summor). Det här snacket om att admin sitter i Thailand och sippar drinkar med hundratals miljoner är direkt löjeväckande.

För min del lutar det åt att det har hänt admin något som gör att han är oförmögen att hantera sina åtagande. Frågan som kvarstår är om det är så jävla illa att endast en person har tillgång till alla administrativa delar av FS. Låter som en väldig massa jobb för en person om ni frågar mig.

Ja, det lutar väl mest åt att något hänt. Dock pekar ju avsaknaden av kommunikation på att något annat är fallet. Är mer än en som håller i FS.

Dock, för att slå hål på en myt här. Bara för att ni ser kontobalanser betyder det inte att pengarna faktiskt finns där.

MEN, går det göra insättningar till er BTC adress samt att den byts till en ny, så betyder det att BTC-servern finns kvar och förmodligen pengar med.

Men vi ber till högre makter att detta löser sig. Vore oerhört tråkigt om FS går i graven.
Senast redigerad av Ultra24 2018-10-01 kl. 04:14.
2018-10-01, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Ja, det lutar väl mest åt att något hänt. Dock pekar ju avsaknaden av kommunikation på att något annat är fallet. Är mer än en som håller i FS.

Dock, för att slå hål på en myt här. Bara för att ni ser kontobalanser betyder det inte att pengarna faktiskt finns där.

MEN, går det göra insättningar till er BTC adress samt att den byts till en ny, så betyder det att BTC-servern finns kvar och förmodligen pengar med.

Men vi ber till högre makter att detta löser sig. Vore oerhört tråkigt om FS går i graven.

Jag satte in pengar natten till torsdag (27/9) och har fått en ny insättningsadress sedan dess.

Fattas väl bara att admin dyker upp imorgon efter en sjukhusvistelse och möts av en jävla clusterfuck med supportärende och säljare som har flyttat till andra marknader och p.g.a det bestämmer sig för att stänga ner allt och sticka med pengarna...
Senast redigerad av Huxon 2018-10-01 kl. 04:28.
2018-10-01, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huxon
Jag satte in pengar natten till torsdag (27/9) och har fått en ny insättningsadress sedan dess.

Exakt, då är det rimligt att tro att BTC-servern rullar på precis som den ska och att pengarna förmodligen inte heller tömts där. Det är lite för skevt projekt.

Men det finns mer än 1 admin och att alla dessa ska ha fått problem samtidigt, ja, det känns aningen märkligt.
2018-10-01, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Exakt, då är det rimligt att tro att BTC-servern rullar på precis som den ska och att pengarna förmodligen inte heller tömts där. Det är lite för skevt projekt.

Men det finns mer än 1 admin och att alla dessa ska ha fått problem samtidigt, ja, det känns aningen märkligt.

Det kan ju vara så att ansvaret ligger i händerna på en person tillfälligt och att sen denne har råkat ut för något. Är de andra på annan ort och saknar tillgång till sina ordinarie enheter så kan de ju inte göra annat än att se på på avstånd.
2018-10-01, 05:45
Medlem
Nu kan jag missat något inlägg som skrivits dom senaste dagarna , men ni som gjort insättningar, någon som kollat om pengarna står kvar på er BTC adress? Eller om dom flyttats vidare? Det borde rimligen ge en indikation.

PMa gärna.
2018-10-01, 05:59
Medlem
ambigues avatar
Ångrar bittert att jag inte gick in och läste i tråden innan jag köpte btc för att lägga beställning, gör alltid det i vanliga fall. Så jävla typiskt. Hade jag gjort det hade jag kört vidare till DreamMarket på en gång, svenska säljare där med så ser inga problem med att beställa därifrån istället. TYPISKT.

Ser att säljaren Primetime gått ut med påstående att FS's admin stulit pengar från både säljare och köpare på sin profil.

Citerar en del av det;
Citat:
Personerna bakom Flugsvamp 2.0, har satt i system att bedra och sno från sina användare. De har för exempel bytt uttagslösenord från vendors så ett dem ej kan ta ut pengar. De har snott pengar från kunder som velat växla för att handla och de har i mitt fall:

2017 snott ca 320 000 kr från mig och stängt min vendorkonto.
2018 snott ca 150 000 kr från mig utan att svara på varför ännu mindre ens markera mina mejl som lästa.
Senare 2018, pågående just nu, behållit mitt konto men alla medel jag försöker plocka ut bara försvinner. De dyker ej upp på de otals wallets jag har och de försvinner från mitt vendorkonto.

De har utöver detta troligen blåst väldigt många fler personer.

Återstår att vänta och se antar jag.
2018-10-01, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Ångrar bittert att jag inte gick in och läste i tråden innan jag köpte btc för att lägga beställning, gör alltid det i vanliga fall. Så jävla typiskt. Hade jag gjort det hade jag kört vidare till DreamMarket på en gång, svenska säljare där med så ser inga problem med att beställa därifrån istället. TYPISKT.

Ser att säljaren Primetime gått ut med påstående att FS's admin stulit pengar från både säljare och köpare på sin profil.

Citerar en del av det;

Återstår att vänta och se antar jag.

Komiskt att en av de säljarna som strulat och fuckat med sina kunder går hårdast åt admins. Lol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in