2018-03-25, 14:37
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nä de som dödar har jag för mig är fristående och handlar om en ondska på en öde ö. Kan blanda ihop det men Every dead thing är inte översatt (ännu) till svenska

De Som Dödar är inte Every Dead Thing men fristående är den inte, den är en Charlie Parker.
Citera
2018-03-25, 15:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
De Som Dödar är inte Every Dead Thing men fristående är den inte, den är en Charlie Parker.

OK, blandar då förmodligen med onda män, eller så är jag helt ute och cyklar
Citera
2018-09-02, 22:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Snubblade över Elly Griffiths böcker om rättsarkeologen Ruth Galloway. Gillar böckerna skarpt , påminner lite om P. Cornwalls böcker men en helt annan ton och omgivningen kring Norwich saltängar är fantastiskt utmålade. Tempot är lågt, personligheterna grundligt byggda och humorn är subtil så målgruppen är nog 30+ , själv har jag snart sträckläst fjärde boken och ämnar fortsätta
Läste också precis ut fjärde boken A room full of bones vilken jag tyckte var bra. När man väl lockats in i Griffiths värld med alla sköna karaktärer är det svårt att sluta. Har beställt del fem och sex i serien. Som du skriver är det deckare för vuxna. Kanske främst med kvinnor som målgrupp men det är absolut inget billigt "tantsnusk" eller patetiska stereotypa kärleksromaner. Tvärtom kvalitativt skrivna böcker som jag tror att även många män kan tycka om.
Citera
2018-09-03, 08:02
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Läste också precis ut fjärde boken A room full of bones vilken jag tyckte var bra. När man väl lockats in i Griffiths värld med alla sköna karaktärer är det svårt att sluta. Har beställt del fem och sex i serien. Som du skriver är det deckare för vuxna. Kanske främst med kvinnor som målgrupp men det är absolut inget billigt "tantsnusk" eller patetiska stereotypa kärleksromaner. Tvärtom kvalitativt skrivna böcker som jag tror att även många män kan tycka om.

Lyssnade på Janusstenen för ett tag sen, har nog glömt bort henne, ska kolla efter fler böcker av henne...
Citera
2018-09-06, 17:37
Medlem
Chopmunken-Alvins avatar
Deckare och kriminalromaner är väl knappast Guds gåva till litteraturen men det är ändå lite kul att läsa sånt ibland. Min stora favorit har alltid varit Agatha Christie men på sista tiden har jag fastnat lite för Colin Dexter också.
Citera
2018-09-30, 21:42
Avslutad
Tips på Thriller, deckare

Hej.

Vill ha tips på bra och spännande böcker.

Har läst böcker som.

Kepler, Stalker
Anhem
Lee child
Jussi Adler-Olsen Kvinnan i rummet och nästan klar med fasanjägarna som för övrigt var en väldigt tråkig bok enligt mig. Vet inte om det blir bättre med resterande böcker.

Vill få den där kan inte sluta vända blad känslan, har inte upplevt det med de böcker jag läst, blir mest lite uttråkad av innehållet.
Citera
2018-09-30, 21:46
Medlem
Läckberg?
Citera
2018-09-30, 21:48
Avslutad
Aldrig läst hennens böcker, har du tips på nån att börja med? Eller bör de läsas i ordning
Citera
2018-09-30, 21:48
Medlem
snivlems avatar
thomas harris - red dragon
Citera
2018-09-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Cargo
Aldrig läst hennens böcker, har du tips på nån att börja med? Eller bör de läsas i ordning

Dom ska läsas i ordning. Fjällbackaserien är lång och den första boken är utgiven 2003 så du får ha i åtanke att vissa saker kanske är lite omoderna . Fördelen om du gillar den är att du har nio böcker till. Jag tycker att hon skriver bra och att böckerna är spännande. Men jag har inte läst alla än.
Citera
2018-09-30, 22:04
Medlem
Tipsar att gå lite "old school"

Kolla in Robert Ludlum, skrev bla "The Bourne Identity"
David Morell, skrev "First Blood" aka Rambo, läs "Rosens Broderskap" och efterföljande.
Citera
2018-09-30, 22:15
Medlem
alfamisos avatar
Halvdokumentär roman om Militärligan: Björndansen av Roslund & Thunberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in