2018-09-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
Avspärningen är från en gångväg på hagagatan in mot vattentornet. Mordet verkar skett precis bakom några hus, så där finns säkert vittne.

Jag har själv gått där många gånger och tänkt att man utan tvekan kunnat hitta en kropp där, om någonstans. Väldigt obehagligt och tråkigt att veta att man ”hade rätt”.
Senast redigerad av nebulagalaxy 2018-09-30 kl. 14:33.
Citera
2018-09-30, 14:45
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Vad jag har förstått bor offret på vångagatan 2 i bromölla.
Det är lägenheter, gammal matbutik tror jag.
Där finns 2 namn skrivna.

När jag gick förbi satt en mörkhårig tjej o rökte på balkongen.
Facebookkollar man dom 2 så är en ljushårig.

Helen* h**k *=a

Där verkar ju finnas en kille som man kan läsa på hennes facebook om som verkar lite sinnes.
Men om det är han som är gärningsmannen kan jag bara spekulera om.

Avspärningen är från en gångväg på hagagatan in mot vattentornet. Mordet verkar skett precis bakom några hus, så där finns säkert vittne.

Om hon bor på Vångagatan är ju fp väldigt nära hennes hem. Är det en väg hon kan ha tagit hem? Annars känns det inte som en happening plats att hänga på en lördagkväll? Klart kroppen kan ha dumpats där i efterhand också men det känns ändå riskfyllt att släpa iväg någon bland alla bostadsområden.
I Kristianstadsbladet specificeras platsen ytterligare något:

"Kvinna funnen död vid vattentorn"

"Polisens tekniker har satt upp insynsskydd bland annat i närheten av en villa nära grönområdet där kvinnan hittades."

http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/grovt-vald-mot-kvinna-polisen-har-sparrat-av-misstankt-brottsplats/

Står även att mannen vid 13-tiden var fortsatt gripen, men ännu inte anhållen.. samt att rubriceringen vacklar mellan mord och dråp. Verkar inte helt solklart ännu.
Citera
2018-09-30, 14:49
Medlem
Kindwolfs avatar
Citat:
Det är ett rätt så lugnt ställe , och går nog ganska bra för kommunen, sen är det lite småtjaffs som överallt.
Det hör ju till, det drabbar ingen oskyldig i de flesta fallen.

Fin natur och närma till det du behöver.

Och så har vi fått lite flyjtingar oxå ja, men det är ju bara trevligt.

Precis, Bromölla är kulturberikat och riktigt trevligt. Endel (bleka) steroid-tjackisar stökade runt i vanlig ordning. Men det här var nog svartsjuka. Killen är påverkad och ertappar tjejen med nån annan, agerar med testosteronet sprutandes ur öronen. Tjejen sjappar, killen efter, får tag i henne en bit bort och tappar kontrollen.
Roligare än så är det nog inte, tror jag.
Kärlek och harmoni underskattas igen ❤️
Citera
2018-09-30, 14:58
Medlem
ATLAS64s avatar
vissa tidningar skriver kvinna i 25års åldern ,har även läst 30års åldern ,,lite missvisande av media
Citera
2018-09-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Om hon bor på Vångagatan är ju fp väldigt nära hennes hem. Är det en väg hon kan ha tagit hem? Annars känns det inte som en happening plats att hänga på en lördagkväll? Klart kroppen kan ha dumpats där i efterhand också men det känns ändå riskfyllt att släpa iväg någon bland alla bostadsområden.
I Kristianstadsbladet specificeras platsen ytterligare något:

"Kvinna funnen död vid vattentorn"

"Polisens tekniker har satt upp insynsskydd bland annat i närheten av en villa nära grönområdet där kvinnan hittades."

http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/grovt-vald-mot-kvinna-polisen-har-sparrat-av-misstankt-brottsplats/

Står även att mannen vid 13-tiden var fortsatt gripen, men ännu inte anhållen.. samt att rubriceringen vacklar mellan mord och dråp. Verkar inte helt solklart ännu.

Om jag skulle gissa så kanske hon har bråkat med någon, lämnat lägenheten, han efter, hon går in via antingen hagagatan in i skogen, eller att hon tar cykelvägen via vångagatan in i skogen och försöker gå ut igenom skogen mot hagagatan.

Alternativ 2 är att hon blivit förföljd av någon försökt lura honom så att han inte ska se vart hon bor, gå in via hagagatan för att gå igenom skogen ut till vångagatan, men det verkar otroligt att man ska gå in i en skog om man är förföljd. I synnerhet nu när man kan skrika så folk vaknar på gatan. Eller ringa.

Nej det är någon hon känner väl tror jag.

Vi pratar om en mycket liten skogsdunge för er som inte vet, 150 x 50 meter.

Jag tror kroppen låg bakom typ hagagatan 30 , men dom som bor där har inget och göra med mordet.
Senast redigerad av ignorethem 2018-09-30 kl. 15:18.
Citera
2018-09-30, 15:15
Medlem
lersaters avatar
Andrahandskontrakt: hyresgäst söks till denna lägenhet om 3 rum och kök på Vångagatan 2, 295 34 Bromölla i Bromölla. Lägenheten är 86 kvadratmeter

Fann detta vid en googling på adressen.. så de kan ju va nån annan
Citera
2018-09-30, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Andrahandskontrakt: hyresgäst söks till denna lägenhet om 3 rum och kök på Vångagatan 2, 295 34 Bromölla i Bromölla. Lägenheten är 86 kvadratmeter

Fann detta vid en googling på adressen.. så de kan ju va nån annan

Man brukar se namnet i vilket fall, men osvuret är bäst.
Citera
2018-09-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Hur är situationen i Bromölla egentligen? Ännu en ort i Skåne som är berikad och blattefierad till ”the point of no return”?

Nä det är bara en massa wt som röstar på SD i den byn.
Citera
2018-09-30, 15:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad: datum tillagt.

/Moderator
Citera
2018-09-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebulagalaxy
Jag har själv gått där många gånger och tänkt att man utan tvekan kunnat hitta en kropp där, om någonstans. Väldigt obehagligt och tråkigt att veta att man ”hade rätt”.

Du hade alltså en föraning om vad som skulle hända? Redan innan så tänkte du att här kan man hitta en kropp, bara någon mördar o.s.v?
Citera
2018-09-30, 15:48
Medlem
Det är som det skrevs tidigare i tråden Helena H**k som är BO. *=a
Citera
2018-09-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Du hade alltså en föraning om vad som skulle hända? Redan innan så tänkte du att här kan man hitta en kropp, bara någon mördar o.s.v?

Föraning är kanske att ta i, men av alla ställen att hitta en död kropp på i Bromölla så är jag inte förvånad över att denna plats är (potentiell) brottsplats om vi så säger. Har gått där och liksom lite omedvetet "letat" efter något. Med det sagt så menar jag inte att jag förväntat mig att ett mord ska begås där men känslan av att gå där inne är obehaglig, även om det ligger hus runtomkring i princip hela vägen genom skogen så känns det på något sätt avlägset. Svårt att sätta ord på den känslan.

Tänker på hur de som hittat henne går igenom, och inte minst familjen. Usch.
Senast redigerad av nebulagalaxy 2018-09-30 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in