Citat:
Ursprungligen postat av
ModestyBlaiser
Om hon bor på Vångagatan är ju fp väldigt nära hennes hem. Är det en väg hon kan ha tagit hem? Annars känns det inte som en happening plats att hänga på en lördagkväll? Klart kroppen kan ha dumpats där i efterhand också men det känns ändå riskfyllt att släpa iväg någon bland alla bostadsområden.
I Kristianstadsbladet specificeras platsen ytterligare något:
"
Kvinna funnen död vid vattentorn"
"Polisens tekniker har satt upp insynsskydd bland annat i närheten av en villa nära grönområdet där kvinnan hittades."
http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/grovt-vald-mot-kvinna-polisen-har-sparrat-av-misstankt-brottsplats/
Står även att mannen vid 13-tiden var fortsatt gripen, men ännu inte anhållen.. samt att rubriceringen vacklar mellan mord och dråp. Verkar inte helt solklart ännu.
Om jag skulle gissa så kanske hon har bråkat med någon, lämnat lägenheten, han efter, hon går in via antingen hagagatan in i skogen, eller att hon tar cykelvägen via vångagatan in i skogen och försöker gå ut igenom skogen mot hagagatan.
Alternativ 2 är att hon blivit förföljd av någon försökt lura honom så att han inte ska se vart hon bor, gå in via hagagatan för att gå igenom skogen ut till vångagatan, men det verkar otroligt att man ska gå in i en skog om man är förföljd. I synnerhet nu när man kan skrika så folk vaknar på gatan. Eller ringa.
Nej det är någon hon känner väl tror jag.
Vi pratar om en mycket liten skogsdunge för er som inte vet, 150 x 50 meter.
Jag tror kroppen låg bakom typ hagagatan 30 , men dom som bor där har inget och göra med mordet.