2018-09-29, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Han har varit bedrövlig den här säsongen. Jag vet att han gav oss fördel borta mot Örebro i våras med den konstiga utvisningen på Kennedy I. Men det är fortfarande ett felaktigt domslut. Al-Hakim borde skickas ner någon division eller två.

Al-Hakim har tveklöst stått för flest avgörande domarmisstag i år. Jag gillar honom egentligen. Men just i år har det gått snett i 9 av 10 matcher. Kanske fått problem med synen?

För det är verkligen grova grodor som han stått för.
2018-09-29, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hammarby är inte bra just nu, 1p där och sedan Sirius och Trelleborg är minst 2p. Siriusmatchen är viktigast.

Det kanske dock krävs att Göteborg mer visar kämpatakter än fortsätter söka ett nätt finlir och bjuder på bolltapp.

Sirius och Brommapojkarna ska dessutom möta varandra.

Hade Göteborg inte fått med sig den felaktiga straffen mot Elfsborg i 86:e eller straffen i 92:a mot Dalkurd hade man nog fått kvala.

Lek med tanken, att man fått dem, de klarar sig kvar och Gren, Poya och Wisemen får fortsätta vs de hade inte fått dem och får kvala sig kvar och Pontus Farnerud ersätter Gren och tar in ny tränare. Inte helt orimligt? Det är väldigt små marginaler i så fall. Var det bra/dåligt att få domarbesluten med sig?
Hammarby är dålig och IFK svin dåliga.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Som sagt, risken finns att nolla men att BÅDE Sirius och BP tar in fem pinnar med sju matcher kvar är ändock minimal.

TFF-matchen blir givetvis en mycket viktig sådan, mycket för att det sedan blir ett vidrigt landslagsuppehåll på ett par veckor där som vid en utebliven seger mot TFF kommer sitta tungt i hövvet och man ska sedan till BP på Grimsta direkt efter uppehållet.

Han ska ju givetvis göra annat med därborta men att ta ett möte med Gustav direkt på plats är ju inte direkt skadligt. Sedan är givetvis tidpunkten olycklig men att det varit bestämt ett tag betvivlar jag inte för en sekund.

Gren ska ha en hel del kritik anser även vi som inte ser allt som antingen eller. Självinsikt är en bra egenskap.

Vi möter inte Sirius igen, eller ska dom ersätta BP i det mötet?

Vi har väl försökt kriga mer än innan men det ger liksom inget resultat, mycket för att sådana gubbar saknas på plan. Det är liksom svårt att kriga till sig poäng med vår trupp nu, det är ingen brunkartrupp direkt.

Hade vi inte fått straffarna emot oss mot Sirius i Uppsala hade vi haft tre pinnar där... Det där tar ut dom straffarna du nämner. Dessutom skulle ju Jönsson i Ellos fått syna det röda.
Kan bli ett riktigt nervdrama mot TFF

En bra artikel i GP idag. Tyvärr bakom betalvägg. Men det var läsvärt.
2018-09-29, 17:54
Medlem
0174Affes avatar
ok match med en poäng mot Norrköping. Börjar hoppas på att vi klarar oss kvar nu.
2018-09-29, 18:57
Medlem
Om vi tar Dalkurd imorgon så ser det ju minst sagt bra ut men kommer ändå inte våga hoppas på någonting.
2018-09-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Från artikeln:
Citat:
Jag ser ett rekryteringsarbete som sedan 2014 inneburit pappersstrul, utdragna besked, missade värvningar, omdiskuterade agentkostnader, konflikter, billiga försäljningar, inlånade nyckelspelare och minskade resurser. Allt sådant som hänger ihop. Det är inte en mans verk, aldrig en persons skuld. Men det finns alltid någon som är ansvarig. Styrelsen har sin del i detta, liksom tidigare ledande tjänstemän och förstås sittande sportchef, som redan har bytt tränare två gånger. AVSLUTNINGSVIS ANSER JAG att Poya Asbaghi är värd en andra chans, att Mats Grens framtida ersättare går att finna någonstans där det brukar letas: Jonas Olsson, Magnus Erlingmark, Carl Fhager, Tobias Hysén, Fredrik Risp eller Pontus Farnerud.

Jag lägger min röst på Olsson, som passerat alla nivåer, kan historien, utvecklat akademin och brinner för föreningen.
2018-09-29, 23:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Al-Hakim har tveklöst stått för flest avgörande domarmisstag i år. Jag gillar honom egentligen. Men just i år har det gått snett i 9 av 10 matcher. Kanske fått problem med synen?

Kolla KFF-BP i morgon, han dömer den. AIK har Hamlin och MFF har Wolf. Pandzic är väl göteborgare och han dömer Bajen-Änglarna.
2018-09-30, 00:58
Medlem
junazs avatar
Citat:
Fast är det inte ngt som hänt där? Han gjorde allsvenska debut 2012 och utsågs till bäste domare 2015. Antingen har han blivit loj och omotiverad - men jag tror snarare att han anstränger sig för hårt?
Ja, någonting är det som gör att han alltid, nuförtiden, tar något jäkligt konstigt beslut som blir mer eller mindre matchavgörande. Fan vet varför?
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987

Jepp, han borde utvärderas ordentligt av domarkommittén efter den här säsongen, och kanske skickas ner en division eller två över nästa säsong. För så som han har dömt i år håller han inte för Allsvenskan, om vi vill ha någon form av nivå i högsta serien.
2018-09-30, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronsala
Från artikeln:
Jag har HELA artikeln. Det du citerar är bara en liten del av artikeln.
2018-09-30, 10:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Fast är det inte ngt som hänt där? Han gjorde allsvenska debut 2012 och utsågs till bäste domare 2015. Antingen har han blivit loj och omotiverad - men jag tror snarare att han anstränger sig för hårt?

Är det inte lite "Strömbergsson-syndrom" över Al-Hakim?
När dom bröderna kom fram tyckte många att det var väldigt bra domare, unga och lovande och nästa stora domare från riket. Sedan hände något och bröderna är sedan flera år inte några något lags fans vill se döma.
Samma sak är det med Al-Hakim, när han kom fram var han extremt lovande och vi var nästan eniga i alla supporterled om att det var en bra domare att få. Sedan gick det utför för att nu sjunka totalt och han var ju avstängd (även om det inte hette så officiellt) i två omgångar.

Det kan ju mycket väl vara så att det beror på att det är motivationsbrist då ingen av nämnda domare tog det steget från toppen i allsvenskan till att få döma hyfsat tunga matcher i europacuperna.

Citat:

Bajen ska givetvis slå oss, många pekar på att dom har usel form, men det har ju minst sagt vi med...

Framförallt kan det bli nervdrama på Grimsta. Det är lite av "sista chansen" till poäng enligt många (även om jag tror att vi kan ta poäng mot ett MFF hemma i sista hemmamatchen, speciellt om dom har säkrat/missat en el-plats vid det laget och har ett möte med Sarpsborg i EL under veckan efter där.
Sedan kan det bli poäng borta mot ÖSK med. Och givetvis mot GIF hemma, även om det är en betydligt svårare match än många verkar tro.
TFF matchen är viktig såklart men det är inte sista matchen där vi kan ta poäng.

Balkanders texter är som dom är, det är ju otroligt "trött" att föreslå JO som sportchef, alla namn han nämner är ju (som han själv skriver) sådana som varit tjöt om innan. Allt annat han skriver är ju också sådant man redan läst. Vad skulle vara nytt?

Sedan att han snackar om att PW skulle komma hem redan nu? Han skrev ju nyss på kontrakt i Grekland...

Det där var bara ännu en artikel med samma grejer som varit uppe tusen gånger innan...
2018-09-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Är det inte lite "Strömbergsson-syndrom" över Al-Hakim?
När dom bröderna kom fram tyckte många att det var väldigt bra domare, unga och lovande och nästa stora domare från riket. Sedan hände något och bröderna är sedan flera år inte några något lags fans vill se döma.
Samma sak är det med Al-Hakim, när han kom fram var han extremt lovande och vi var nästan eniga i alla supporterled om att det var en bra domare att få. Sedan gick det utför för att nu sjunka totalt och han var ju avstängd (även om det inte hette så officiellt) i två omgångar.

Det kan ju mycket väl vara så att det beror på att det är motivationsbrist då ingen av nämnda domare tog det steget från toppen i allsvenskan till att få döma hyfsat tunga matcher i europacuperna.

Bajen ska givetvis slå oss, många pekar på att dom har usel form, men det har ju minst sagt vi med...

Framförallt kan det bli nervdrama på Grimsta. Det är lite av "sista chansen" till poäng enligt många (även om jag tror att vi kan ta poäng mot ett MFF hemma i sista hemmamatchen, speciellt om dom har säkrat/missat en el-plats vid det laget och har ett möte med Sarpsborg i EL under veckan efter där.
Sedan kan det bli poäng borta mot ÖSK med. Och givetvis mot GIF hemma, även om det är en betydligt svårare match än många verkar tro.
TFF matchen är viktig såklart men det är inte sista matchen där vi kan ta poäng.

Balkanders texter är som dom är, det är ju otroligt "trött" att föreslå JO som sportchef, alla namn han nämner är ju (som han själv skriver) sådana som varit tjöt om innan. Allt annat han skriver är ju också sådant man redan läst. Vad skulle vara nytt?

Sedan att han snackar om att PW skulle komma hem redan nu? Han skrev ju nyss på kontrakt i Grekland...

Det där var bara ännu en artikel med samma grejer som varit uppe tusen gånger innan...
Balkander ger jag inte mycket för. Men det fanns en del läsvärt som tex om Poya, tålamod och lite annat. Men som du skriver så håller jag med till 100% om JO och PW. Dessutom är det tjötigt att hör aom dessa jävla hemvändare hit och dit.
Man ska se framåt och hitta nya Svensson, Jacob, Berg, Werbloom och Larsson.
2018-09-30, 10:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Balkander ger jag inte mycket för. Men det fanns en del läsvärt som tex om Poya, tålamod och lite annat. Men som du skriver så håller jag med till 100% om JO och PW. Dessutom är det tjötigt att hör aom dessa jävla hemvändare hit och dit.
Man ska se framåt och hitta nya Svensson, Jacob, Berg, Werbloom och Larsson.

Jovars, det känns mest trött av Balkander att återigen bara ta upp saker alla redan visste.
Varför inte försöka skriva något innovativt isf?

Beträffande hemvändare är det som jag sagt innan att den ende i närtid som kommer är Gustav Svensson, sedan lär ju Jakob återvända en dag med men dit är det ju ett tag.
2018-09-30, 12:19
Moderator
vfs avatar
Linnér ligger ner ofta men förnekar att han "filmar"

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/yvdwAx/beskylls-for-att-filma-inte-mitt-problem

Tydligen någon låsning i höften som ploppar upp i bland, får väl ställa en tältsäng vid hans mål så att han kan vila i bland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in