2018-09-05, 01:33
Moderator
Länkpost raderad. Reglerna för länkposter gäller även länkar till CIA's hemsida.

/Moderator
Citera
2018-09-05, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ok, eftersom inlägget raderades (p.g.a. länkning) trots att det är relevant i sammanhanget, så vill jag säga det som det raderade inlägget sa.

Problemet var förmodligen för mycket länk i förhållande till diskussion.

På CIAs hemsida finns mycket information av olika kaliber. Se https://www.cia.gov/library för ingång att söka runt.

Och ett stort men, att något finns publikt i CIAs dokumentsamling betyder inte att CIA sanktionerat eller står bakom det. Det betyder att någon vill att informationen ska vara tillgänglig (ex risk för originalkällan kan försvinna).
Citera
2018-09-05, 07:35
Medlem
Citat:
Ok, eftersom inlägget raderades (p.g.a. länkning) trots att det är relevant i sammanhanget, så vill jag säga det som det raderade inlägget sa:

PÅ CIA:s officiella sida har man nu en länk/skrift/bok från 1995 (av Fritz Springmeier, "Bloodlines of Illuminati") som går igenom Illuminatis blodslinje, vilket inte kan tolkas på nåt annat sätt än att Illuminati inte längre betraktas som en konspiration ens av CIA, och detta måste ju stå i någon slags korrelation till den Deep State-upprensning, vilken tråden handlar om. Dock kan jag inte styrka detta genom länkning, så ni får helt enkelt messa mig för länk.

Eller... så är det en del av material från Osama bin Laden's bas i Abbottabad.
Verkligen ingen som har kollat varför den finns på CIA's sida?

November 2017 Release of Abbottabad Compound Material, inte så svårt att hitta.
Var det Q eller nån av följarna som hittade detta "först"?
Citera
2018-09-05, 07:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så rätta mig om jag har fel, men du säger alltså att CIA medvetet sprider konspirationer för att man är rädd att originalkällan till dessa konspirationsteorier ska försvinna? Jag tror ändå att CIA har ett ganska lågt intresse av att bevara originalkällan till något som de betraktar som lögn och hittepå, eller något som i värsta fall kan skada deras eget anseende. Men vad är väl en natt på balen? Vad vet jag, jag är blott en simpel, dödlig människa med låga anspråk

P.S. Personligen tror jag att inlägget blev raderat för att moderatorn blev provocerad av Flor-Idas uppkäftiga attityd och blev därför tvungen att statuera exempel, där "länkningen" bara var en ursäkt för att utöva makt och för att maskera den egentliga anledningen.

Det har under åren samlats mängder av tokigheter CIA's arkiv - det betyder självklart inte att de försöker promota alltihop eller står för det.. Men de bedriver inte heller aktiv censur för att ta bort det, varför skulle de göra det - det blir ju inte mer eller mindre sant för att de sparar det...
Några exempel från en artikel i Huffington Post - länkar till CIA's dokument finns i huffingtonpostartikeln eller så kan man söka på CIAs hemsida. :
1. A Washington Post article titled “Yes, Psychic Warfare Is Part of the Game”
2. A list of jokes about the Soviet Union meant for the deputy director of central intelligence
3. “Are you a self-conscious human being or a programmed slave?”
4. An experimental psychic probe of the planet Jupiter
5. A 1969 testimony from a Russian engineer about a local psychic who could supposedly heal people with his hands
6. An entire issue of a magazine called Flying Saucers UFO Reports from the 1960s
7. A newspaper clipping accusing the CIA of suppressing talk about UFOs
8. A report warning that Soviets might be beating the U.S. in “applied Parapsychology Studies”
9. A state department memo warning that anti-American propaganda in Soviet media was accusing the U.S. of stealing Nazi gold
10. An internal CIA memo about a shortage of Coca-Cola bottles
Citera
2018-09-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Hillary Clinton i full attack mode på Twitter mot Donald Trump's nominering till HD.

Eftersom de har politiserat domstolsväsendet (som det lätt blir i common law länder då domstolsväsendet mer eller mindre sitter på den de facto lagstiftande makten) är det väl inte så konstigt att man tar fram kanonen för att försöka skjuta ner en kandidat som står för en annan ideologi än ens egen?
Citera
2018-09-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Eftersom de har politiserat domstolsväsendet (som det lätt blir i common law länder då domstolsväsendet mer eller mindre sitter på den de facto lagstiftande makten) är det väl inte så konstigt att man tar fram kanonen för att försöka skjuta ner en kandidat som står för en annan ideologi än ens egen?

Det gäller även för Hillary Clinton att täcka upp alla baser. Till varje pris undvika en genomlysning av Clinton Foundation.
Citera
2018-09-05, 12:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
..Hillary Clinton i full attack mode på Twitter mot Donald Trump's nominering till HD.

Konstigt - har de inte fått kontroll på henne med fotbojor, tribunaler, dödsstraff och waterboarding på Guantanamo?
Seg kärring det där...

Hon är väl dock långtifrån ensam om att ifrågasätta vad som händer - igår var det väl senatorer från båda block som undrade vad fan som stod på och vad man försökte dölja när de bara fick över natten på sig att läsa in sig på 40,000 sidor om domaren ifråga...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-05 kl. 12:33.
Citera
2018-09-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Konstigt - har de inte fått kontroll på henne med fotbojor, tribunaler, dödsstraff och waterboarding på Guantanamo?
Seg kärring det där...

Hon är väl dock långtifrån ensam om att ifrågasätta vad som händer - igår var det väl senatorer från båda block som undrade vad fan som stod på och vad man försökte dölja när de bara fick över natten på sig att läsa in sig på 40,000 sidor om domaren ifråga...

Hon ställer säkert upp i valet 2020 också, förhoppningsvis...:-)
Citera
2018-09-05, 13:32
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
I Sverige har vi gått ett steg längre och har politiker som dömer i domstolarna.

Citat:
Hillary har gjort antydningar att hon tänker ställa upp i valet 2020. Jag tror att det är en medveten taktik att kunna luta sig mot när allmänheten får reda på att trumpadministrationen har för avsikt att åtala henne (vilket jag redan tror har skett, dock ännu ej offentligt). Om hon kandiderar mot Trump 2020 kan hon bilda en opionion att det är politisk förföljelse av hennes motståndare.
Citera
2018-09-05, 16:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jack Posobiec på One America News Network hävdar att Q är fake och började som ett skämt av vänsteraktivister, ett skämt som spårat ur totalt..
I detta tv-reportage https://www.real.video/5831042519001 intervjuas "microchip", en av de som påstås ha skapat Q, om hur det spårat ur och tagits över av andra,som den här i tråden tidigare utpekade Pamphlet Anon
... Försök att bevisa autenticiteten görs också.
One of the founders of Q-Anon did an interview with Jack Posobiec of One America News, and he came out and told the world that the entire Q-Anon movement is being controlled by Leftist Anonymous members who were playing a game with their followers all from the beginning! People are selling Q-Anon merchandise and making a killing because of this FAKE MOVEMENT!!! There is NOT some super secret spy who will save America! Get out and VOTE!!! Be activists! Do NOT rely on this FAKE Q-Anon person!!!
https://www.real.video/5831042519001

Om Posobiec från wikipedia - han framstår ju inte direkt som en skeptiker och debunker i alla fall..:
John Michael Posobiec is an American correspondent for the American conservative cable news television channel, One America News Network. He has been described by some as an internet troll and conspiracy theorist known primarily for his controversial and pro-Donald Trump comments on Twitter. He has promoted fake news, including the debunked Pizzagate conspiracy theory that high-ranking Democratic Party officials were involved in a child sex ring. He has been retweeted by Donald Trump
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-05 kl. 16:56.
Citera
2018-09-05, 16:55
Medlem
Citat:

Med eller utan fotboja?
Valdebatter på Guantanamo?
Citera
2018-09-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
I Sverige har vi gått ett steg längre och har politiker som dömer i domstolarna.

Även om lägsta instans är politiserad till en viss grad i Sverige, varför är det ens i närheten av problematiskt jämfört med ett system där högsta instans är politiserad? (och notera väl att SCOTUS besitter väsentligen större makt än HD då prejudikat har olika innebörd i rättssystemen) Jag förstår inte varför nämndemans-lösningen som finns i Sverige är ett steg längre? Och för att undvika missförstånd, lägsta instans är politiserad i USA med, inte med samma implementation som i Sverige men jag vill nog påstå till minst samma grad (baserat på anekdotisk evidens, och såklart är den evidensen de extremfall som kommer igenom bruset).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in