Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Så rätta mig om jag har fel, men du säger alltså att CIA medvetet sprider konspirationer för att man är rädd att originalkällan till dessa konspirationsteorier ska försvinna? Jag tror ändå att CIA har ett ganska lågt intresse av att bevara originalkällan till något som de betraktar som lögn och hittepå, eller något som i värsta fall kan skada deras eget anseende. Men vad är väl en natt på balen? Vad vet jag, jag är blott en simpel, dödlig människa med låga anspråk
P.S. Personligen tror jag att inlägget blev raderat för att moderatorn blev provocerad av Flor-Idas uppkäftiga attityd och blev därför tvungen att statuera exempel, där "länkningen" bara var en ursäkt för att utöva makt och för att maskera den egentliga anledningen.
Det har under åren samlats mängder av tokigheter CIA's arkiv - det betyder självklart inte att de försöker promota alltihop eller står för det.. Men de bedriver inte heller aktiv censur för att ta bort det, varför skulle de göra det - det blir ju inte mer eller mindre sant för att de sparar det...
Några exempel från
en artikel i Huffington Post - länkar till CIA's dokument finns i huffingtonpostartikeln eller så kan man söka på CIAs hemsida. :
1. A Washington Post article titled “Yes, Psychic Warfare Is Part of the Game”
2. A list of jokes about the Soviet Union meant for the deputy director of central intelligence
3. “Are you a self-conscious human being or a programmed slave?”
4. An experimental psychic probe of the planet Jupiter
5. A 1969 testimony from a Russian engineer about a local psychic who could supposedly heal people with his hands
6. An entire issue of a magazine called Flying Saucers UFO Reports from the 1960s
7. A newspaper clipping accusing the CIA of suppressing talk about UFOs
8. A report warning that Soviets might be beating the U.S. in “applied Parapsychology Studies”
9. A state department memo warning that anti-American propaganda in Soviet media was accusing the U.S. of stealing Nazi gold
10. An internal CIA memo about a shortage of Coca-Cola bottles