2018-09-29, 17:53
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
Exakt det du skriver tror jag dom håller på med om jag ska vara ärlig.
Man får ha i åtanke att alla inte använder flashback.

Jag tror starkt på att dom fortfarande suger ut pengar ur "köpare" som inte har någon aning om vad som pågår.. Säkert många som sätter in större mängder speciellt nu när man fått lön.

Tragiskt om det är så.. Aja sånt här får man nästan räkna med på markets.
Jag kommer själv köra på dreammarket framöver.

Men ändå rätt smart om dom nu ändå ska lägga ner.
Är man kriminell så är man. såhär det går till ibland.
Undra om hur mycket pengar det kan röra sig om?
Hade inte förvånat mig om dom redan har skapat en ny sida och startar upp på nytt igen.
Av någon anledning finns det lite konkurenter i den branschen men efterfrågan är enorm.
Jag är inte 100 med it säkerhet, men ändå kunnig, borde inte vara så jävla svårt att ordna upp riktig setup asså.... märkligt att inte fler snappat upp detta.
2018-09-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Jo det är absolut inte den första gången som människor slitit på sig Foliehattarna och börjat gorma Exit-SCAM från alla håll och kanter.

Men som du säger så tog det inte allt för länge för Admin att gå ut med ett publikt meddelande där anklagelserna dementeras under PGP signerat uttalande.

Har du något ungefärt datum för när det där inträffade? Har sökt igenom tråden utan resultat och jag är nyfiken på exakt vad som hände och hur admin agerade och uttryckte sig.
2018-09-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Hade inte förvånat mig om dom redan har skapat en ny sida och startar upp på nytt igen.
Av någon anledning finns det lite konkurenter i den branschen men efterfrågan är enorm.
Jag är inte 100 med it säkerhet, men ändå kunnig, borde inte vara så jävla svårt att ordna upp riktig setup asså.... märkligt att inte fler snappat upp detta.

Ja det är ju verkligen en lönsam bransch - Haha.
2018-09-29, 17:58
Medlem
No6s avatar
Fan vad tråkigt detta är, och självklart sitter man utan någon form av berusningsmedel just idag utan hopp om att ens veta att man får berusa sig nästa vecka. Jag har en order som står som skickad men det lär väl inte komma fram. Förstår ju att säljare sätter orderstopp.
2018-09-29, 18:11
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Fan vad tråkigt detta är, och självklart sitter man utan någon form av berusningsmedel just idag utan hopp om att ens veta att man får berusa sig nästa vecka. Jag har en order som står som skickad men det lär väl inte komma fram. Förstår ju att säljare sätter orderstopp.

måste du handla på nätet då?
Finns ju fler forum du kan vända dig till annars..
Flugsvamp är ju inte one and only.
2018-09-29, 18:27
Medlem
Kanske en eller flera admin är i arresten
2018-09-29, 18:30
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
Ja det är ju verkligen en lönsam bransch - Haha.

Trots detta finns det en mycket större svart handel inrikes som är ännu större.. Asså jävligt mycket större.. Men polisen lägger trots det ändå mindre resurser på just den marknaden än droger.

Lite sjukts för där hittar man även så många extremt tungt kriminella gäng som hållt på sen urminnes tider. Dom som bäcknar på FS är småpotatis om man jämför omsättning/vinst.
2018-09-29, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
man kanske blir fimpad om man vågar sig på något som att starta en egen sajt. Undra vilka som r admin. Skönt att jag inte har pengar där, Lider med alla som blir blåsta om det är en exit scam det rör sig om. Finns 1000 saker att spekulera om. det är trots allt en kriminell sajt och kriminell verksamhet, dom kanske blivit fimpade själva
2018-09-29, 19:06
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
man kanske blir fimpad om man vågar sig på något som att starta en egen sajt. Undra vilka som r admin. Skönt att jag inte har pengar där, Lider med alla som blir blåsta om det är en exit scam det rör sig om. Finns 1000 saker att spekulera om. det är trots allt en kriminell sajt och kriminell verksamhet, dom kanske blivit fimpade själva

Flugsvamps setup kräver dock Högskole kunskaper i princip. Vilket man inte gör på en dag.
Oftast lär man sig sånt här eftersom man varit datornörd i hela sitt liv.
Alltså förmodligen inte lekt tuffing på gatan. Spekulationer dock.
Men rent teoretisk. Bakom sajten kan vara ett gäng datornördar som på egen hand bildat sig ett nätvärk som inte är beroende av andra kriminella verksamheter.. Har svårt att se mig hur en väst skulle sitta och nörda all nätverkssäkerhet.. Sätter att operera en sån här verksamhet är öndå unik av sitt slag.

Hade tydligen 100 spänn inne bara. Tur. Tänkte gå in i förrgår å göra en lite större beställning. Av någon anledning så palla jag inte o tänkte att det är inte så jävla brottom heller.
Senast redigerad av Peyz 2018-09-29 kl. 19:22.
2018-09-29, 19:22
Medlem
Kafes avatar
Äsch. Har 1k på FS och tänker köpa som vanligt och får väl se om jag kan hitta nån som skickar ut. Fick leverans senast igår.

Hur längesen var det man inte kunde göra några transaktioner från sitt konto? Det började väl den här veckan?
Det är inte första gången folk blivit hysteriska som ni är nu pga nåt strul på FS. Hoppas det löser sig inom kort. Admin borde definitivt få en fet jävla spark i röven och göra sitt jobb. Det har alltid varit så jävla dålig kommunikation från admin. Vette fan vad de sysslar med. Styr upp er jävla sida för fan och gör ert jobb! Jävla latmaskar.
2018-09-29, 19:27
Medlem
Om nu uttagen måste godkännas manuellt och så inte har skett på ett tag så finns det egentligen bara två alternativ. Antingen så är det avsiktligt och admin bäddar för en exit-scam eller så har något oförutsett inträffat som gör att personerna bakom sidan av en eller annan anledning saknar åtkomst.

Om man tittar på vad DirektHem har skrivit på sin profil så skulle jag snarare säg att det lutar åt det sistnämnda.

Citat:
Ursprungligen postat av DirektHem
Nu slutar vi skicka ut varor o ta emot orders tills vi fått ett svar från supporten iaf.

Vi har föröskt kontakta dom varannan vecka sedan Juli-Augusti månads skiftet nu utan ett ända läst mail ens.

Ingen respons eller svar på något över huvudtaget.(!)

Att blockera en större säljare från att göra några uttag utan att det finns en anledning till det och även ignorera deras PM 2-3 månader innan man planerat för en exit-scam förefaller ju inte som särskilt logiskt.
2018-09-29, 21:17
Medlem
Nu har ABSOLUTE också gått ut med att dom inte kommer skicka ordrar..

"VI HAR OFFICIELT SLUTAT TA EMOT ORDRAR TILLS FLUGSVAMP BÖRJAR SLÄPPA VÅRA PENGAR"

Tråkigt, Hoppas alla flyttar till DreamMarket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in