2018-09-29, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Någon bad om svar. Men vad skulle det tjäna utredningen här om jag berättade hur SD m.fl. mår? Inte alls antagligen. Svar kommer därför inte. Men ja, jag har mött de flesta som omnämns i tråden i närtid, dock inte ensamvargen LagAmie och Speedlinkan som inte cachar.

Så fick vi några svar och jag tackar för dom

Citat:
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med. Men:

Stefan är tramsig som få. Men omtykt av de allra flesta. Omtänksam. Kvick. Klok. Inte schablonen av mördare i mina ögon.
Lena var ibland tramsig med kiss och bajshumor. Omtänksam. Kvick. Klok. Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

I vad mån detta stämmer om intima relationer är det intressant, oftast där GM finns.
Tack för informationen, då verkar det som LW var Vän med många av de som hon spekulerats ligga med. Joakim S, hur sval var den relationen, Jan H, Peter N?
Den Bisexuella finns i denna församling men det har kanske inte någon bäring på själva mordet.

Att SD var omtänksam och klok vänder jag mig dock emot, för hur omtänksamt eller klokt är det att vara otrogen mot sin delvis sjuka fru under åratal?
Klokt att ofreda någon? Omtänksamt vägra prata och fika med LW på hennes födelsedag, att hålla fast och knoggnugga henne?

Tack också för att du hjälper till att stävja rykten och smutskastning från i första hand EGT,
nej Lena var inte lösaktig.
Citera
2018-09-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Svammel! Andra håller ju med på med sina hypoteser.
Vi geocachar och träffar folk. Sitta framför datorn är inte en prioriterad uppgift.
Om du känner dig utanför, prova geocaching!

Det fetade ovan verkar inte stämma. Du snittar drygt 10 inlägg/dag på 4 månader.

Eftersom du lägger så mycket tid i tråden kanske det är bäst du passar dig så det inte går överstyr. Att man kan bli besatt och beroende av geocaching har jag förstått, men detsamma tycks gälla för Flashbackande.

Nu till min fråga. Vad tror du om MH som möjlig GM? Jag ber om ursäkt om du fått frågan förut, men jag minns inte om jag sett någon spekulation om henne från dig. Jag har mest sett att du haft teorier om LW:s manliga vänner.
Jag kan fortfarande inte helt släppa MH som möjlig GM. Vad tänker du om henne?
Citera
2018-09-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det fetade ovan verkar inte stämma. Du snittar drygt 10 inlägg/dag på 4 månader.

Eftersom du lägger så mycket tid i tråden kanske det är bäst du passar dig så det inte går överstyr. Att man kan bli besatt och beroende av geocaching har jag förstått, men detsamma tycks gälla för Flashbackande.

Nu till min fråga. Vad tror du om MH som möjlig GM? Jag ber om ursäkt om du fått frågan förut, men jag minns inte om jag sett någon spekulation om henne från dig. Jag har mest sett att du haft teorier om LW:s manliga vänner.
Jag kan fortfarande inte helt släppa MH som möjlig GM. Vad tänker du om henne?
Tack för omtanken, sjukskrivning förklarar en del, men för varje inlägg måste jag svara 20st rundgångsfrågor. Sen svarar jag inland upp mot rena dumheter. Så rena inlägg om och kring mordet är inte många, men ligger säkert i topp där med?! (Inga onödiga kommentarer och påhopp om att hag skriver otydligt eller inte svarar (vilket jag gör))

MH: Inte ens läst nått om henne. Ligger inte inom min radar och ser det som otroligt långsökt. Hon finns i periferin men jag har inga kunskaper eller fakta om UW, MH eller barnen.
Om MH eller för den delen HD skulle gjort det, så skulle det vara planerat. Då skulle inte mordet vara så utdraget och inte på den platsen som jsg ser det.
Citera
2018-09-29, 09:53
Medlem
Citat:
Tack för omtanken, sjukskrivning förklarar en del, men för varje inlägg måste jag svara 20st rundgångsfrågor. Sen svarar jag inland upp mot rena dumheter. Så rena inlägg om och kring mordet är inte många, men ligger säkert i topp där med?! (Inga onödiga kommentarer och påhopp om att hag skriver otydligt eller inte svarar (vilket jag gör))

MH: Inte ens läst nått om henne. Ligger inte inom min radar och ser det som otroligt långsökt. Hon finns i periferin men jag har inga kunskaper eller fakta om UW, MH eller barnen.
Om MH eller för den delen HD skulle gjort det, så skulle det vara planerat. Då skulle inte mordet vara så utdraget och inte på den platsen som jsg ser det.

Okej, tack för svar.
Av det vi i tråden fått läsa från MH:s blogg vittnar om att det inte är/var en riktigt psykiskt frisk människa. Hon värnade om sina barn, presenterade sig i sin blogg för oss i "undergrundforumet" (tråden) och sen hängde hon ut barnen W*sstr*m - riktigt lågt och sjukt beteende.
Du kan inte ha missat detta så aktiv som du varit i denna tråd.

Tillägg: Honan har tydligen sparat ned bloggen, men delade bara med sig av några få inlägg tyvärr. Jag hann läsa en del innan den stängdes. Servar dig med Honans inlägg så du kan läsa lite för en bedömning om MH.
http://www.flashback.org/sp64791449
Senast redigerad av Ulanna 2018-09-29 kl. 10:08. Anledning: Tillägg
Citera
2018-09-29, 10:06
Medlem
Citat:
Okej, tack för svar.
Av det vi i tråden fått läsa från MH:s blogg vittnar om att det inte är/var en riktigt psykiskt frisk människa. Hon värnade om sina barn, presenterade sig i sin blogg för oss i "undergrundforumet" (tråden) och sen hängde hon ut barnen W*sstr*m - riktigt lågt och sjukt beteende.
Du kan inte ha missat detta så aktiv som du varit i denna tråd.
Jo, faktiskt... bara läst så att jag sett det men kan inte återberättat nått.

Mitt fokus är att försöka se rena fakta och detaljer kring mordet. En logg för 15år sedan är för mig totalt ointressant, bl.a.

Att vissa människor inte faller in inom våra ramar betyder egentligen ingenting och jag gör inga större analyser av det, om det inte finns något annat handfast.

Ska man tro vittnen/MV så är det en manlig GM som hörts eller synts.
Citera
2018-09-29, 10:14
Medlem
Citat:
Jo, faktiskt... bara läst så att jag sett det men kan inte återberättat nått.

Mitt fokus är att försöka se rena fakta och detaljer kring mordet. En logg för 15år sedan är för mig totalt ointressant, bl.a.

Att vissa människor inte faller in inom våra ramar betyder egentligen ingenting och jag gör inga större analyser av det, om det inte finns något annat handfast.

Ska man tro vittnen/MV så är det en manlig GM som hörts eller synts.

Bloggen var väldigt aktuell - inte 15 år gammal.
Jag hann läsa en del innan den stängdes. Servar dig med Honans inlägg så du kan läsa lite för en bedömning om MH.
Citera
2018-09-29, 10:36
Medlem
Citat:
Bloggen var väldigt aktuell - inte 15 år gammal.
Jag hann läsa en del innan den stängdes. Servar dig med Honans inlägg så du kan läsa lite för en bedömning om MH.
Tänkte närmast på SD:s 15 år gamla logg.

Läst igenom bloggen och ser inget anmärkningsvärt. Onödigt att skriva om barnen ksn jag känna.

Ensam troende kvinna som verkar ha blivit sviken av U. Varit/är sjuk, kanske cancer?!

Lite trasig och kantstött själ som törstar efter trygghet och värme?!
Citera
2018-09-29, 10:53
Medlem
Citat:
Tänkte närmast på SD:s 15 år gamla logg.

Läst igenom bloggen och ser inget anmärkningsvärt. Onödigt att skriva om barnen ksn jag känna.

Ensam troende kvinna som verkar ha blivit sviken av U. Varit/är sjuk, kanske cancer?!

Lite trasig och kantstött själ som törstar efter trygghet och värme?!

Okej, vi får tydligen inte helt lika intryck. Jag tycker hon är ruskig när jag läser hennes ord. Lämnar det nu och över till något annat.

Får du några tankar om möjliga GM när du läser de få inläggen från Medinsyn? Hen verkar ju onekligen ha en del insyn och kanske mycket mer än dig?

Tyvärr vill Medinsyn inte skriva mer i tråden. Skulle ha varit fint att kunna ställa följdfrågor till hen.
Jag förstår inte varför hen skriver att SD var på frivilligt första förhör dag 1. Han blev ju anhållen av åklagaren, så det kan ju inte anses som frivilligt, om än att det bara var några få timmars anhållande?
Citera
2018-09-29, 11:01
Medlem
Citat:
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med. Men:

Stefan är tramsig som få. Men omtykt av de allra flesta. Omtänksam. Kvick. Klok. Inte schablonen av mördare i mina ögon.
Lena var ibland tramsig med kiss och bajshumor. Omtänksam. Kvick. Klok. Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

Nu ska kontot raderas så jag inte lockas att skriva mer. Over and out. Låt polisen göra det riktiga jobbet och sätta dit mördare, SD eller annan. Ni andra kan fortsätta ert byskvaller, eller så skaffar ni er en vettig syssla.

Så skönt med ett lugnt, sakligt, KONSTATERANDE inlägg i denna galenskap tråden hamnat i.

Fattar banne mig inte vad folk drabbats av de senaste dagarna.

Förstår du inte vill riskera att dras med, bli feltolkad osv
Citera
2018-09-29, 11:04
Medlem
Citat:
Okej, vi får tydligen inte helt lika intryck. Jag tycker hon är ruskig när jag läser hennes ord. Lämnar det nu och över till något annat.

Får du några tankar om möjliga GM när du läser de få inläggen från Medinsyn? Hen verkar ju onekligen ha en del insyn och kanske mycket mer än dig?

Tyvärr vill Medinsyn inte skriva mer i tråden. Skulle ha varit fint att kunna ställa följdfrågor till hen.
Jag förstår inte varför hen skriver att SD var på frivilligt första förhör dag 1. Han blev ju anhållen av åklagaren, så det kan ju inte anses som frivilligt, om än att det bara var några få timmars anhållande?
Hen har betydligt bättre input än jag/vi.
Även om jag tror mig veta att det var mer med BeholderX och kanske lite tvärtom, att LW var mer drivande. Åtminstone känslan som många andra vittnat om. Men bestrider inte uppgiften alls, ksn mycket väl vara så som hem skriver.

Frivilligt: ja, tror SD kontaktade polisen på FM och pratade med en patrull. Sedan på EM togs han in på förhör.
Så har jag tolkat det och tolkar även inläggarens text så.
Citera
2018-09-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så fick vi några svar och jag tackar för dom

I vad mån detta stämmer om intima relationer är det intressant, oftast där GM finns.
Tack för informationen, då verkar det som LW var Vän med många av de som hon spekulerats ligga med. Joakim S, hur sval var den relationen, Jan H, Peter N?
Den Bisexuella finns i denna församling men det har kanske inte någon bäring på själva mordet.

Att SD var omtänksam och klok vänder jag mig dock emot, för hur omtänksamt eller klokt är det att vara otrogen mot sin delvis sjuka fru under åratal?
Klokt att ofreda någon? Omtänksamt vägra prata och fika med LW på hennes födelsedag, att hålla fast och knoggnugga henne?

Tack också för att du hjälper till att stävja rykten och smutskastning från i första hand EGT,
nej Lena var inte lösaktig.

Bara måste berömma dig 🌸
Din omtanke för din vän gör mig alldeles tårögd! Jag beundrar verkligen din kraft att inte ge upp i kampen för rättvisa för din vän! En sådan vän som du önskar nog alla att de hade den dagen det otäcka eller sorgliga skulle inträffa!
(Sorgligt idag är att du ens ska behöva försvara henne..)
Citera
2018-09-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Först vill jag säga välkommen till tråden!
Om du ska kritisera någon annans inlägg så vore det bättre att ifrågasätta den det gäller istället för att insinuera. Jag förstår att den postare du avser är jag.

Mina invändningar mot tesen att dumpa kroppen från motorvägen avser inte endast diket. Jag utgår heller inte från bilder när jag bildar min uppfattning, jag har stor kännedom om platsen.

Istället för att sprida osanningar om mina inlägg så vore det uppskattat om du kunde fråga mig direkt istället...
Jag ber om ursäkt. Eftersom jag är ovan tänkte jag mig inte för. Jag har ju bara läst och begrundat förut. Jag vet faktiskt inte om det var dig jag menade. Jag skall kolla upp saker bättre i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in