Citat:
Ungefär så här då kanske:
Igår glider det runt ett par helt vanliga kriminella biltjyvar någonstans i Danmark. De har tjålat Volvon i Sverige långt tidigare och ska nu köra ned den till Monte Negro för försäljning till någon ryss som har sommarställe där. Precis som alla andra så måste de äta lurre och en av dem googlar och se att ett Kebabhak har 5 stjärnor på Yelp. "yalla bruch....nemschi"
De rullar mot kebabhaket, men svänger av en gata för tidigt eller blir lurade åt helvete av kartan eftersom de kör med fakking Apple Maps som GPS....och så det råkar sig inte bättre än så än att de svänger in på en lokalgata där det finns en VIP (miljadär, minister) som för tillfället har ett utökat allvarligt och verkligt hot mot sig som PET snappat upp och skyddar mot.
Det går lite på röven med navigeringen och framförandet av fordonet medan Mehmet och Slava argumenterar över vart kebabhaket ligger. Personskyddet på plats bestämmer sig för att kolla fordonet. Rutinkontroll vid detta läge.
Mehmet och Slava vill ju ned till Monte Negro och smasha slavisk pussy så de trycker plattan i botten och rullar ut ur området då polisen approachar dem.
PET gör slagning på numret och får tillbaka just att den är stulen i Sverige, och för en månad sedan. Det finns inget naturligt skäl för att den ska befinna sig på just gatan med skyddspersonen, och i kombination med att de körde sig ut ur kontrollen våldsamt så blir ju logiken hos polisen naturligt att bilen har med hotet att göra, och här finns en chans att få fast "dödspatrullen" och avvärja hotet helt.
Mehmet och Slava styr söderut, och tänker att det kanske är ok att skippa lunchen i alla fall. De får HELA Danmarks polis och försvarsmakt mot sig, och eftersom de går ut med att de letar bilen så får de även mess från Erkan hemma i Vivalla som varnar dem, så de fattar att det är dags att lämna bilen. De tar småvägar, droppar bilen, börjar lomma iväg till fots.
Polisen går ut med att taxibilar ska vara vaksamma. Någon gång senare på kvällen/natten grips de odramatiskt. De förhörs under natten, och research på tidigare domar, historik, vilka de är gör det relativt klart att detta inte var dödspatrullen utan just världens mest otursförföljda biltjyvar.
Danska polisen kommer internt anse att de agerat rätt baserat på informationen de hade.
Vem skyddspersonen är kanske vi aldrig kommer få veta.
Igår glider det runt ett par helt vanliga kriminella biltjyvar någonstans i Danmark. De har tjålat Volvon i Sverige långt tidigare och ska nu köra ned den till Monte Negro för försäljning till någon ryss som har sommarställe där. Precis som alla andra så måste de äta lurre och en av dem googlar och se att ett Kebabhak har 5 stjärnor på Yelp. "yalla bruch....nemschi"
De rullar mot kebabhaket, men svänger av en gata för tidigt eller blir lurade åt helvete av kartan eftersom de kör med fakking Apple Maps som GPS....och så det råkar sig inte bättre än så än att de svänger in på en lokalgata där det finns en VIP (miljadär, minister) som för tillfället har ett utökat allvarligt och verkligt hot mot sig som PET snappat upp och skyddar mot.
Det går lite på röven med navigeringen och framförandet av fordonet medan Mehmet och Slava argumenterar över vart kebabhaket ligger. Personskyddet på plats bestämmer sig för att kolla fordonet. Rutinkontroll vid detta läge.
Mehmet och Slava vill ju ned till Monte Negro och smasha slavisk pussy så de trycker plattan i botten och rullar ut ur området då polisen approachar dem.
PET gör slagning på numret och får tillbaka just att den är stulen i Sverige, och för en månad sedan. Det finns inget naturligt skäl för att den ska befinna sig på just gatan med skyddspersonen, och i kombination med att de körde sig ut ur kontrollen våldsamt så blir ju logiken hos polisen naturligt att bilen har med hotet att göra, och här finns en chans att få fast "dödspatrullen" och avvärja hotet helt.
Mehmet och Slava styr söderut, och tänker att det kanske är ok att skippa lunchen i alla fall. De får HELA Danmarks polis och försvarsmakt mot sig, och eftersom de går ut med att de letar bilen så får de även mess från Erkan hemma i Vivalla som varnar dem, så de fattar att det är dags att lämna bilen. De tar småvägar, droppar bilen, börjar lomma iväg till fots.
Polisen går ut med att taxibilar ska vara vaksamma. Någon gång senare på kvällen/natten grips de odramatiskt. De förhörs under natten, och research på tidigare domar, historik, vilka de är gör det relativt klart att detta inte var dödspatrullen utan just världens mest otursförföljda biltjyvar.
Danska polisen kommer internt anse att de agerat rätt baserat på informationen de hade.
Vem skyddspersonen är kanske vi aldrig kommer få veta.
Inte mitt i prick, men ganska nära !!!
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-09-29-stor-politiaktion-skyldtes-pets-frygt-for-angreb
