2018-09-29, 14:50
  #1369
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Ungefär så här då kanske:

Igår glider det runt ett par helt vanliga kriminella biltjyvar någonstans i Danmark. De har tjålat Volvon i Sverige långt tidigare och ska nu köra ned den till Monte Negro för försäljning till någon ryss som har sommarställe där. Precis som alla andra så måste de äta lurre och en av dem googlar och se att ett Kebabhak har 5 stjärnor på Yelp. "yalla bruch....nemschi"

De rullar mot kebabhaket, men svänger av en gata för tidigt eller blir lurade åt helvete av kartan eftersom de kör med fakking Apple Maps som GPS....och så det råkar sig inte bättre än så än att de svänger in på en lokalgata där det finns en VIP (miljadär, minister) som för tillfället har ett utökat allvarligt och verkligt hot mot sig som PET snappat upp och skyddar mot.

Det går lite på röven med navigeringen och framförandet av fordonet medan Mehmet och Slava argumenterar över vart kebabhaket ligger. Personskyddet på plats bestämmer sig för att kolla fordonet. Rutinkontroll vid detta läge.

Mehmet och Slava vill ju ned till Monte Negro och smasha slavisk pussy så de trycker plattan i botten och rullar ut ur området då polisen approachar dem.

PET gör slagning på numret och får tillbaka just att den är stulen i Sverige, och för en månad sedan. Det finns inget naturligt skäl för att den ska befinna sig på just gatan med skyddspersonen, och i kombination med att de körde sig ut ur kontrollen våldsamt så blir ju logiken hos polisen naturligt att bilen har med hotet att göra, och här finns en chans att få fast "dödspatrullen" och avvärja hotet helt.

Mehmet och Slava styr söderut, och tänker att det kanske är ok att skippa lunchen i alla fall. De får HELA Danmarks polis och försvarsmakt mot sig, och eftersom de går ut med att de letar bilen så får de även mess från Erkan hemma i Vivalla som varnar dem, så de fattar att det är dags att lämna bilen. De tar småvägar, droppar bilen, börjar lomma iväg till fots.

Polisen går ut med att taxibilar ska vara vaksamma. Någon gång senare på kvällen/natten grips de odramatiskt. De förhörs under natten, och research på tidigare domar, historik, vilka de är gör det relativt klart att detta inte var dödspatrullen utan just världens mest otursförföljda biltjyvar.

Danska polisen kommer internt anse att de agerat rätt baserat på informationen de hade.
Vem skyddspersonen är kanske vi aldrig kommer få veta.

Inte mitt i prick, men ganska nära !!!

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-09-29-stor-politiaktion-skyldtes-pets-frygt-for-angreb
Citera
2018-09-29, 14:52
  #1370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Fast dessa tre som är hotade är världskända. Så insatsen står i proportion till vad som kunde ha hänt. Skulle det varit så att denna bil hade för avsikt att mörda någon av dessa tre så skulle en och annan polischef rykt. Dessutom skulle hela världen undrat varför man inte kan skydda dessa personer.

Problemet som jag ser det är att en stor andel människor upplever och tror att det är så enkelt. Du har så klart en poäng i det du säger men vad jag menar är att dessa kända personer ofta är omringade av ett otroligt starkt skyddsnät och att de har de resurserna och uppmärksamheten runt sig som gör att de kan leva ett ganska tryggt skyddat liv medan det finns betydligt fler människor som lever helt utan de resurserna. Och att sannolikheten att något händer dem är mindre än de som saknar dessa resurser. Detta är också något polisen arbetat med ganska intensivt under senare år och det börjar finnas en större beredskap och kunskap för att skydda även människor som inte är kända.
Citera
2018-09-29, 14:53
  #1371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Jo polisen sa klart och tydligt under konferensen att det finns en allvarlig hotbild mot någon eller några (ej allmänheten) men att polisen har dessa under beskydd. Så visst finns det en grund. Och DU har NOLL kunskap om resten eller hur det kunde ha slutat.

Så du menar att om man inte hade stängt landet i jakten på de här fortkörarna så hade det kunnat gå illa?
Citera
2018-09-29, 14:55
  #1372
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Inte mitt i prick, men ganska nära !!!

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-09-29-stor-politiaktion-skyldtes-pets-frygt-for-angreb
Cased closed.

Vi alla accepterar detta med hull och hår. Phew. Skönt att det inte var något allvarligt.

Alla polischefer sitter kvar och allt glöms bort. *jedi fingers*
__________________
Senast redigerad av ModerRota 2018-09-29 kl. 14:58.
Citera
2018-09-29, 14:58
  #1373
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Problemet som jag ser det är att en stor andel människor upplever och tror att det är så enkelt. Du har så klart en poäng i det du säger men vad jag menar är att dessa kända personer ofta är omringade av ett otroligt starkt skyddsnät och att de har de resurserna och uppmärksamheten runt sig som gör att de kan leva ett ganska tryggt skyddat liv medan det finns betydligt fler människor som lever helt utan de resurserna. Och att sannolikheten att något händer dem är mindre än de som saknar dessa resurser. Detta är också något polisen arbetat med ganska intensivt under senare år och det börjar finnas en större beredskap och kunskap för att skydda även människor som inte är kända.

Fast dansk polis hade inte dragit igång denna apparat om det inte varit någon känd person som var hotad. Polisen visste vilka konsekvenser det skulle få om något hände dessa personer. Således är chansen liten om detta gällde en vanlig Svensson.
Citera
2018-09-29, 14:59
  #1374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Så du menar att om man inte hade stängt landet i jakten på de här fortkörarna så hade det kunnat gå illa?

Ja sannolikt fanns den hypotesen med i bilden (förmodligen beroende på vem personerna i bilen var). Att det idag finns extrem beredskap och utarbetade metoder för att avgränsa ett område är ju exakt det alla hållt på att gapa om och även om det är en modern strategi så är det absolut inget märkvärdigt i den tid vi lever i och detta med att samverka runt gränser är ju ett arbete polisen utvecklat enormt på sistone. Det är garanterat inte sista gången de kommer använda sig av metoden.
Citera
2018-09-29, 15:03
  #1375
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Så djävla rakt på spiken.

Kan inte låta bli att tycka lite synd om Mehmet och Slava ändå. Tänk ångesten där då de går till fots utanför något sömnigt danskt samhälle. Det duggar lite, allt är grått. Alla drömmar de hade om hur pengarna skulle rulla på Trocadero i Budva. Sommarens sista dagar sittandes vid VIP-bordet med Iryina och Agnezka.

"asså fakking mannen. Vad hände? Jag svär....nästa gång vi tar med Manoush och Kebbeh i bilen och stannar inte för en piss innan vi är nere på balkan. Fixa pissflaska wallah"
Citera
2018-09-29, 15:03
  #1376
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Ska bli intressant att höra hur det danska folket kommer reagera på denna Lock-Down och resultatet av polisens arbete.

Justitieministern & Konservative.dk politikern Sören Pape Poulsen skriver på twitter:

"Politiet gennemførte i går en meget omfattende aktion. Den er nu afsluttet, og jeg vil gerne sende en stor tak til dansk politi og til alle borgere rundt om i Danmark, som har bakket op om politiets arbejde, og som har hjulpet politiet i denne sag."

https://twitter.com/SorenPape/status/1046011205121388549

...och får det bistra svaret: - "Det virker umiddelbart ti at væreden største joke i nyere tid."
Citera
2018-09-29, 15:04
  #1377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Fast dansk polis hade inte dragit igång denna apparat om det inte varit någon känd person som var hotad. Polisen visste vilka konsekvenser det skulle få om något hände dessa personer. Således är chansen liten om detta gällde en vanlig Svensson.

Som sagt så vet jag inte och du kan säkert ha rätt. Men jag tror att detta handlar om mycket grovt kriminella personer med gediget våldsamt register, inte vanliga svensson. Och en samtidigt rådande och mycket aktuell hotbild mot någon eller några personer i deras närhet, tex vittne eller brottsoffer.
Det är också för mig mer sannolikt att det inte gäller en känd person, utan är av mer privat karaktär.
__________________
Senast redigerad av Najjon 2018-09-29 kl. 15:08.
Citera
2018-09-29, 15:08
  #1378
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Som sagt så vet jag inte och du kan säkert ha rätt. Men jag tror att detta handlar om mycket grovt kriminella personer med gediget våldsamt register, inte vanliga svensson. Och en samtosigt rådande hotbild mot någon person i deras närhet, tex vittne eller brottsoffer.

Jag tror det gäller de tre på JP..och att polisen fått information om att något var i görningen.
Sedan visade sig vara falskt alarm
Citera
2018-09-29, 15:10
  #1379
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Jag tror det gäller de tre på JP..och att polisen fått information om att något var i görningen.
Sedan visade sig vara falskt alarm
Det behöver inte ens vara falskt alarm, utan bara det enkla faktum att de som skulle göra något valde att skjuta upp det. Händer ganska ofta.
Citera
2018-09-29, 15:11
  #1380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Jag tror det gäller de tre på JP..och att polisen fått information om att något var i görningen.
Sedan visade sig vara falskt alarm

Det är inte omöjligt det heller.
Kontentan är väl att de agerat och det med kraft och att de förmodligen haft väldigt goda anledningar till det även om allmänheten kanske inte kommer få veta exakt varför. Hade allmänheten varit berättigad precis all information hade vi inte längre haft något rättssamhälle överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in