Citat:
Ursprungligen postat av
Najjon
Ok. Tja, alla är nog olika konspiratioriska i sina analyser. Jag tror faktiskt överlag att saker inte är så galet märkvärdiga men det förekommer kanske emellanåt. Att vi har ett enormt utbud av olika medier motverkar ju dock ganska kraftigt sådan typ av konspiration.
Nåja, konspiration vet jag inget om. Media används ofta av polisen så det är inget konstigt. Säkerhetstjänster använder sociala media hela tiden också, så även det är inte något konstigt.
Det enda som kan vara lite konspiratoriskt är väl att just läckan och denna största polishändelse i Danmarks historia ( kanske att ta i men ändå ) sammanfaller. Det behöver ju inte alls vara relaterat. Även om det inte skulle förvåna mig det heller.
Jag kan tänka mig att information om brottslig verksamhet blev förmedlat till Danmarks polismyndighet utifrån. Det kan vara därför de inte kan berätta så mycket i detalj. De har fått beskrivning från "högre ort" och agerar utifrån dess tillförlitlighet. Eller så har det varit en incident bara som pålyst denna polisiära uppmärksamhet. Jag vet inte.
Kan det vara så enkelt att läckans gärningsmän i Facebook härvan spårades till Danmark. Då är det utländska intressen att med kraft hitta dessa omedelbart och Danmark får betalt för uppgiften.
"Grov kriminell aktivitet".