Citat:
Ursprungligen postat av
Livsgjutaren
Hur kan dom inte ha lyckats fånga någon än? Så mycket resurser utan resultat. Är det bristande kompetens bland polis /PET /militär eller är det riktiga jävla proffs dom jagar? Jihadisterna har väl inte gjort sig kända för planering /organisering tidigare? Tycker det luktar mer främmande makt eller liknande. Någon med resurser.
De kan ha tagit någon..men inte alla tre. Hundar letar i området runt Espe. Bilen hittades runt Espe. Taxibolag är informerade om de kört någon. Poliser har gått in på en gård i Espe.
Så polisen borde vara tämligen säkra på att personerna finns runt Ringe/Espe. Då de befinner sig på en ö är sjövägen enda sättet att ta sig därifrån. Då polisen rimligtvis har full kontroll på vägarna till Jylland/ Själland.