Citat:
Kan någon klok människa (eller annan) komma med någon teori om varför danska POLITIET inte går ut med bild på de eftersökta, eller åtminstone signalement?
Dansk polis styrs ju av en önskan att klara upp brott, helt motsatt den svenska polisen som konstant har i åtanke hur deras arbete kan "hänga ut grupper" eller användas av "mörka krafter" innan de varsamt och försiktigt, med sina rosafärgade genusglasögon på sig, skrider till verket.
Är det helt enkelt så att man är rädd för att allmänheten triggar igång en eldstrid vid en konfrontation?
Dansk polis styrs ju av en önskan att klara upp brott, helt motsatt den svenska polisen som konstant har i åtanke hur deras arbete kan "hänga ut grupper" eller användas av "mörka krafter" innan de varsamt och försiktigt, med sina rosafärgade genusglasögon på sig, skrider till verket.
Är det helt enkelt så att man är rädd för att allmänheten triggar igång en eldstrid vid en konfrontation?
Ja fast signalementet behövs ju egentligen inte om Polisen redan vet vilka GM är, Det är ju inte så att allmänheten alltid kan tillföra så mycket mera än vad som redan är känt om GMs.
I ett av BBCs första pressmeddelande är den misstänkta bilen en svart svenskregistrerad Volvo V90 med regnr Z*B*P 5*4*6 med tre män i , och att allmänheten bör hålla sig borta ifrån bilen. Det är väl ett tillräckligt signalement ?
Polisen behöver ju bara gå ut med det som räcker, de behöver ju inte ge en detaljbeskrivning precis.
Om det är för mycket detaljer i en beskrivning så blandar folk ju ihop det, i regel i alla fall....
Citat:
Dansk polis styrs ju av en önskan att klara upp brott, helt motsatt den svenska polisen som konstant har i åtanke hur deras arbete kan "hänga ut grupper" eller användas av "mörka krafter" innan de varsamt och försiktigt, med sina rosafärgade genusglasögon på sig, skrider till verket.
Är det helt enkelt så att man är rädd för att allmänheten triggar igång en eldstrid vid en konfrontation?
Är det helt enkelt så att man är rädd för att allmänheten triggar igång en eldstrid vid en konfrontation?
Ja, precis svenska PK-MSM och dess jävla PK-Henvänster-Parasiter ska nu minsann ta och läxa upp danska media, och tvinga på dem anus- , genus- och pixel-glasögon ? -- Haha !!
Mörka kläder, huvjacka och vita skor är ungefär vad de vågar att skriva, och ska lära danska media att göra... Skicka danska media på värdegrundsläger, haha

Citat:
Det finns ju alltid en sådan risk att om allmänheten skulle tränga in dem att sådant kan ske ja