Citat:
Ursprungligen postat av
konstit
Man har ju gått ut med att där inte föreligger fara för allmänheten, så det sista kan mycket väl vara riktigt - om de inte upptäcker att de är igenkända minskar risken att de skall gå bananas...
Med det sagt, det känns väldigt tveksamt man skulle välja Espe till något som helst, och vad jag förstår vet vi inte var bilen hittades, men om den nu hittades i Espe måste de ha plockats upp av någon, för i det området ville tre personer på gåben väcka uppmärksamhet, alldeles särskilt mycket läget i övrigt !
(I mindre danska byar går telefonerna varma bland grannarna om något ovanligt ses, och som ovanligt räknas i princip allt och alla man inte känner igen !)
Det kan jag tänka mig, och en utlandsregistrerad LYXBIL drar ju helt klart blickarna till sig i en sån liten gudsförgäten bondhåla som Espe är (av vad jag kan döma av Google Maps).
Och ja, jag kallar en "vanlig Volvo V90" för lyxbil eftersom den kostar ungefär motsvarande en miljon svenska kronor där.
Känns ganska korkat att de ens åker runt i den bilen överhuvudtaget, oavsett var i DK de tänkt uppehålla sig, när jag tänker efter...