2018-09-29, 00:00
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
På papperet har republikanerna majoritet i både senaten och representanthuset. Problemet är att inte alla republikaner är partitrogna (dom är korrupta och kontrolleras av Deep State). Republikanerna behöver tillräckligt stor majoritet för att kunna kompensera.

Hade trumpadministrationen haft faktisk majoritet hade muren mot Mexico byggts för fullt nu.

En stor anledning till varför Trump turnerar för att stödja vissa lokala republikaner är för att besegra korrupta kandidater.

Hoppas jag inte blandar ihop begreppen här, men i kongressen har de 51 platser, men för att få igenom sina förslag behöver de 60 platser. Utnämningen av SCOTUS är ett undantag instiftat av Obama, där det räcker med majoritet.

Edit: Jag har nog blandat ihop begreppen ändå eftersom röstsiffrorna var 11-10.

Hur det ser ut i senaten vet jag inte, kanske någon som har koll?
Senast redigerad av Pussyking 2018-09-29 kl. 00:44.
Citera
2018-09-29, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
? Vet inte du medvetet försöker förvirra eller missförstod vad jag skrev? Jag hävdade att det finns republikaner som inte är intresserade av att godkänna Kavanaugh, vilket var precis vad som hände i och med att Jeff Flake insisterar på en veckas utredning.

Kavanaugh har paserat ett formaliahinder (även om han föll i JC så kan senaten plocka upp frågan), som egentligen inte spelade någon roll. Det är röstningen i senaten som spelar roll.

Republikanerna har majoritet i båda husen och har vita huset, vilket instans är det som de inte har majoritet i? (har jag missat något?)

Jag syftade på första steget där det var majoritet R och att det var en done deal.
EDIT: 10-11

Ja nu skall det upp till röstning och det är väl majoritet R där också (tror jag?) men det var inte det jag åsyftade.

Så vad skall FBI göra åt ett +30 år gammalt brott? Ingen anmälan, inga bevis, inte ett sk1t förutom en klart politisk smutskastning. Inte vill väl FBI bli använda som politiskt verktyg?

Gäller det en rent allmän bahgrundsgranskning, har inte den redan gjorts innan han kom upp som slutgiltig kandidat?
Senast redigerad av Africanized 2018-09-29 kl. 08:17.
Citera
2018-09-29, 09:14
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag syftade på första steget där det var majoritet R och att det var en done deal.
EDIT: 10-11

Ja nu skall det upp till röstning och det är väl majoritet R där också (tror jag?) men det var inte det jag åsyftade.

Så vad skall FBI göra åt ett +30 år gammalt brott? Ingen anmälan, inga bevis, inte ett sk1t förutom en klart politisk smutskastning. Inte vill väl FBI bli använda som politiskt verktyg?

Gäller det en rent allmän bahgrundsgranskning, har inte den redan gjorts innan han kom upp som slutgiltig kandidat?

Detta blir den sjunde granskningen av Kavanaugh som FBI gör. Eftersom det inte finns en plats att undersöka, hon minns inte var det skedde, inte en tidpunkt att kontrollera och jämföra med hans kalendrar, hon minns inte när, och inga vittnen att fråga ut, alla hon pekat ut, även hennes nära vänner, nekar till att ha varit med om något liknande, så är det enda man kan undersöka hennes CIA kopplingar, tidigare påståenden på sociala medier att någon måste stoppa utnämningen av Gorsuch och kopplingar till abortindustrin. Utnämningen är redan ”in the bag”, Demokraterna blev bortkollrade av att de trodde att Flake var velig och svag. Good actors?
Citera
2018-09-29, 09:15
Medlem
Snappade upp detta från Q och kanske taget ur kontext för jag har såklart inte orkat lyssna på hela denna teater,

https://twitter.com/EdensVision/status/1045541749295321088

Det här är ju right down Q lane re: military courts och att landsförrädare kommer få en kula i huvet etc.

Kommentarer på det?
Citera
2018-09-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Detta blir den sjunde granskningen av Kavanaugh som FBI gör. Eftersom det inte finns en plats att undersöka, hon minns inte var det skedde, inte en tidpunkt att kontrollera och jämföra med hans kalendrar, hon minns inte när, och inga vittnen att fråga ut, alla hon pekat ut, även hennes nära vänner, nekar till att ha varit med om något liknande, så är det enda man kan undersöka hennes CIA kopplingar, tidigare påståenden på sociala medier att någon måste stoppa utnämningen av Gorsuch och kopplingar till abortindustrin. Utnämningen är redan ”in the bag”, Demokraterna blev bortkollrade av att de trodde att Flake var velig och svag. Good actors?

Ja så FBI kommer piska en död häst här, är det någon som tror att dom kommer komma med någonting annat än ett uttalande som läser - vi ser inga hinder för Kavanaugh att bli vald -

Speciellt eftersom enligt Q så har man ju nu rensat klart i FBI...
Citera
2018-09-29, 09:18
Medlem
Och den här var ju iofs lite tuff angånende stavfel

https://qanon.pub/data/media/04715cee9779e6ffcc3bbf0ca8e5d01dd9c08c8c22acf3070d 922dc9d447dd88.jpg
Citera
2018-09-29, 09:21
Medlem
Har ni noterat att Q börjar med valkampanj

Han försöker mobilisera Q rörelsen till att påverka valet till R fördel.

Kan någon som tror Q är en deepstate psyop förklara hur det går ihop, är deep state nu republikaner?
Citera
2018-09-29, 09:29
Medlem
Pussykings avatar
Här en text från Voat som också är inne på teaterspåret.

Citera
2018-09-29, 10:11
Medlem
Citat:
Här en text från Voat som också är inne på teaterspåret.

för en gångs skull såg jag källan och högg inte direkt på betet

Det var inte illa, D var ju uppsnurrade rakt upp på läktaren, det där var ganska snyggt gjort av R

EDIT: jag gissar att D hade jobbat hårt på en R kandidat att rösta emot.
Vad säger det oss om att leden börjar slutas inom R?
Citera
2018-09-29, 10:32
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Hoppas jag inte blandar ihop begreppen här, men i kongressen har de 51 platser, men för att få igenom sina förslag behöver de 60 platser. Utnämningen av SCOTUS är ett undantag instiftat av Obama, där det räcker med majoritet.
Du har nog rätt. Det verkar finnas tre separata regler som avgör hur många röster som behövs för att ett förslag skall röstas igenom; 2/3 (67 av 100), 3/5 (60 av 100) och majoritet (51 av 100). Som du skrev gäller majoritet för val av domare till Högsta domstolen.

Citat:
Edit: Jag har nog blandat ihop begreppen ändå eftersom röstsiffrorna var 11-10.
Nej, du hade rätt.

Röstsiffrorna 11-10 kommer från justitieutskottet och är egentligen en betydelselös röstning. Det är bara en röstning om förslaget (i det här fallet nomineringen av en domare till Högsta domstolen) skall överföras till senaten för beslut med rekommendation, neutralitet eller avrådan.

Citat:
Hur det ser ut i senaten vet jag inte, kanske någon som har koll?
Republikanerna har majoritet med 51 av 100 platser, Demokraterna har 47 och oberoende 2. Vid oavgjort har senatens president utslagsrösten. Mike Pence är senatens president.

Det förklarar varför Trumpadministrationen har svårt att få igenom sina vallöften; dom har 51 röster men behöver 60 eller 67.

Till skillnad från Obama vill Trump inte forcera sina vallöften genom exekutiva ordrar.
Citera
2018-09-29, 11:16
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Eftersom det inte finns en plats att undersöka, hon minns inte var det skedde, inte en tidpunkt att kontrollera och jämföra med hans kalendrar, hon minns inte när, och inga vittnen att fråga ut, alla hon pekat ut, även hennes nära vänner, nekar till att ha varit med om något liknande, så är det enda man kan undersöka hennes CIA kopplingar
Här tycker jag du resonerar tokigt.

En av anledningarna till varför en undersökning behövs är för att undersöka om tidpunkt, plats mm går att verifiera. Det görs genom att förhöra eventuella vittnen och söka igenom befintliga register. Min uppfattning är att justitieutskottet inte har gjort detta.

Åter igen; det verkar som att Republikanerna vill att utredningen skall vara undermålig för att skapa ett svepskäl till att nomineringen inte skall röstas igenom, alternativt att FBI skall hitta något inkriminerande mot Kavanaugh "i sista sekunden".

Fotnot: "Helgonet" Kavanaugh hade inga problem med att svartmåla sin "vän" [och påstådda medbrottsling] Mark Judge. Man kan undra varför. Någonting stämmer inte.
Citera
2018-09-29, 11:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
...Till skillnad från Obama vill Trump inte forcera sina vallöften genom exekutiva ordrar.

Obama snittade 35 executive orders per år som president vilket är färre än någon president sedan Grover Cleveland 1889.

Trump beordrade 55 stycken under sitt första ämbetsår och är redan uppe i 30 st i år - den senaste för 9 dagar sedan..

https://www.federalregister.gov/presidential-documents/executive-orders/donald-trump/2018

Här kan du hjälpa Trump på traven med hans orders https://hepwori.github.io/execorder/
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-29 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in