2018-09-28, 14:47
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Varför bemöda sig att koppla in FBI över huvud taget? Under utfrågningen igår fick jag veta att Maryland (där brottet påstås ha begåtts) saknar preskriptionstid för [försök till] överfallsvåldtäkt. Det är bara att vända sig till polisen för utredning.
In Maryland, the criminal statute of limitations varies depending on the severity of the offense. The criminal statutes of limitations include:

• Felony sexual offenses: no statute of limitations, and
Källa: https://www.legalmatch.com/law-library/article/maryland-statutes-of-limitations-for-sexual-abuse.html

Jag tror inte att det påstådda brottet har begåtts. Däremot anser jag att brottet måste utredas eftersom utnämningen gäller USAs högsta dömande instans och är för livet.

Fotnot: Om jag skulle lista allt som jag anser konstigt gällande utnämningen av Kavanaugh skulle jag behöva skriva en smärre roman.
FH, eftersom det inte händer så ofta vill jag tala om att vi för en gångs skull tänker väldigt lika om en sak. Värt att fira lite iaf tycker jag.
Citera
2018-09-28, 16:03
Medlem
Daniel501s avatar
Hela cirkusen kring utnämningen kring Kavanaugh och allt runtomkring samt de senaste årtiondens banala cirkus när det kommer till västerländsk politik får mig att tänka på en riktigt intressant bok.

"At first I could not help but be amazed at how short a time it took this great evil power within the state to create a certain opinion even where it meant totally falsifying profound desires and views which surely existed among the public. In a few days a ridiculous episode had become a significant state action, while, conversely, at the same time, vital problems fell a prey to public oblivion, or rather were simply filched from the memory and consciousness of the masses."

Massinvandring? Förgörandet av religionen? Förgörandet av kärnfamiljen?

"Thus, in the course of a few weeks it was possible to conjure up names out of the void, to associate them with incredible hopes on the part of the broad public, even to give them a popularity which the really great man often does not obtain his whole life long; names which a month before no one had even seen or heard of, while at the same time old and proved figures of political or other public life, though in the best of health, simply died as far as their fellow men were concerned, or were heaped with such vile insults that their names soon threatened to become the symbol of some definite act of infamy or villainy. We must study this vile Jewish technique of emptying garbage pails full of the vilest slanders and defamations from hundreds and hundreds of sources at once, suddenly and as if by magic, on the clean garments of honorable men, if we are fully to appreciate the entire menace represented by these scoundrels of the press."

Hillary Clinton? Barack Obama? Bill Clinton? George W Bush? Donald J Trump? John F. Kennedy? osv osv

"There is absolutely nothing one of these spiritual robberbarons will not do to achieve his savory aims.

He will poke into the most secret family affairs and not rest until his searching instinct digs up some miserable incident which is calculated to finish off the unfortunate victim. But if, after the most careful sniffing, absolutely nothing is found, either in the man’s public or private life, one of these scoundrels simply seizes on slander, in the firm conviction that despite a thousand refutations something always sticks and, moreover, through the immediate and hundredfold repetition of his defamations by all his accomplices, any resistance on the part of the victim is in most cases utterly impossible; and it must be borne in mind that this rabble never acts out of motives which might seem credible or even understandable to the rest of humanity. God forbid! While one of these scum is attacking his beloved fellow men in the most contemptible fashion, the octopus covers himself with a veritable cloud of respectability and unctuous phrases, prates about ’ journalistic duty ’ and suchlike lies, and even goes so far as to shoot off his mouth at committee meetings and congresses – that is, occasions where these pests are present in large numbers – about a very special variety of ‘honor,’ to wit, the journalistic variety, which the assembled rabble gravely and mutually confirm."

Donald J Trump, Brett Kavanaugh, Michael Flynn osv osv.
Citera
2018-09-28, 16:13
Medlem
Citat:
Varför bemöda sig att koppla in FBI över huvud taget? Under utfrågningen igår fick jag veta att Maryland (där brottet påstås ha begåtts) saknar preskriptionstid för [försök till] överfallsvåldtäkt. Det är bara att vända sig till polisen för utredning.
[/i]

I fallet att dömmas för brott, ja. Min personliga preferens skulle dock vara en utredning för att ta reda på vad som egentligen skett i generella termer, alla dessa indicier får mig att tro att Kavanaugh verkligen inte är en hyvens kille, och där skulle en FBI utredning ha friare tyglar att utreda vitt och brett kring hans förehavanden. Med mål att snarare använda intervjuer, FD-302-or och hotet om mened snarare än direkt fängelse för brott. Där en polisutredning på statlig nivå snarare behöver vara fokuserade på en eller flera specifika händelser där man kan dömas för brott.

I korthet tänker jag mig:
  • Polisutredning på statlig nivå, vilken skulle vara "brott och straff" fokuserad
  • FBI utredning med utlåtanden som praktiskt avslutas med att senaten fattar beslut om Kavanaughs tillsätt till SC, dvs en utökad utredning i samband med arbetsintervju (i någon mån)

Där den ena nödvändigtvis inte måste utesluta den andra, men för landets (dvs USAs) fortlevnad tror jag den andra punkten är viktigare för att behålla förtroendet för det juridiska systemet.
Citera
2018-09-28, 18:08
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Min personliga preferens skulle dock vara en utredning för att ta reda på vad som egentligen skett i generella termer, alla dessa indicier får mig att tro att Kavanaugh verkligen inte är en hyvens kille, och där skulle en FBI utredning ha friare tyglar att utreda vitt och brett kring hans förehavanden.
En FBI-utredning ska redan ha gjorts.

Eftersom FBI utreder på federal nivå och tydligen redan har lämnat sitt utredningsmaterial förvånar det mig att man inte vänt sig till polisen i Maryland, eftersom brottet påstås ha ägt rum i just den staten.
Om polisen behöver stat-överskridande hjälp är det normalt att man tar hjälp från FBI.

Att inte utreda anklagelserna till fullo lämnar utrymme för senatorer att rösta nej av den anledningen. Vem vet, det kanske är planen?

Nu verkar det ju som att vi tittar på en film som redan är skriven och inspelad. Ingen vidare film, så vi får hoppas att slutet är riktigt bra.
Citera
2018-09-28, 18:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
En FBI-utredning ska redan ha gjorts.

Eftersom FBI utreder på federal nivå och tydligen redan har lämnat sitt utredningsmaterial förvånar det mig att man inte vänt sig till polisen i Maryland, eftersom brottet påstås ha ägt rum i just den staten.
Om polisen behöver stat-överskridande hjälp är det normalt att man tar hjälp från FBI.

Att inte utreda anklagelserna till fullo lämnar utrymme för senatorer att rösta nej av den anledningen. Vem vet, det kanske är planen?

Nu verkar det ju som att vi tittar på en film som redan är skriven och inspelad. Ingen vidare film, så vi får hoppas att slutet är riktigt bra.

De 7 FBI utredningar som har skett mot Kavanugh är inte kopplade till de anklagelserna som är uppe nu, vita huset tvärnekar FBI att få göra den utredning som egentligen skulle behöva bli gjord
Citera
2018-09-28, 20:25
Medlem
Fittahoras avatar
Som bekant tror jag inte att Kavanaugh kommer bli vald till ny domare i Högsta domstolen. Anledningen till det finns att läsa bland mina inlägg tidigare i tråden.

Jag misstänker att den förhalningstaktik som nu utspelar sig sker från både Demokraterna och Republikanerna.

Demokraterna tror att dom kan förhala tills efter novembervalen och att dom där kommer återta majoriteten [via valfusk], vilket inte kommer ske.

Republikanerna vill förhala till efter novembervalen då dom tror sig få majoritet i samtliga instanser, vilket dom kommer att lyckas med. Dom vill inte utse Kavanaugh till ny domare, utan använder honom till att förhala processen. Med egen majoritet kan dom utse den domare som var tänkt från början.

Jag har tittat lite på utfrågningarna som var igår och idag och agerandena är minst sagt underliga, om det inte vore för att det är medvetet.

Q #2273:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 24 Sep 2018 - 1:43:32 AM
TRUST GRASSLEY.
Q
Grassley är ordförande i Justitieutskottet och är högst medverkande till att utfrågningarna drar ut på tiden. Förhalar han medvetet? Det har varit min misstanke och det har stärkts.

Q #1649:
Citat:
Q !CbboFOtcZs 30 Jun 2018 - 9:46:19 PM
Citat:
Anonymous 30 Jun 2018 - 9:40:09 PM
>>1973527
Please do not let No Name off the hook. he is a disgrace to Veterans across this great country and needs to be held accountable.
>>1973567
Think SC vote to confirm (coming).
No Name action.

Every dog has its day.
Enjoy the show.
Q
Denna har jag funderat på vad Q kan tänkas vilja förmedla.

Kan det vara som så att McCains röst kommer att användas för att vågen skall slå över till Demokraternas fördel och därmed inte få Kavanaugh vald?

Om ni såg det som precis hände i Justitieutskottet så kan det mycket väl kunna vara så.

Q #2222:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 20 Sep 2018 - 2:32:42 AM
Citat:
Anonymous 20 Sep 2018 - 2:13:38 AM
>>3093270 (lb)
Was moving the date back on POTUS FEMA "Presidential Alert" significant?
>>3093917
Due to K confirmation push.
Hand in hand.
[RR] stand down due to K conf.
Q
Denna post är för mig fortfarande ett mysterium. Har Kavanaugh och Rosenstein tillsamans varit inblandad i fuffens som kommer avslöjas?
Citera
2018-09-28, 21:32
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Som bekant tror jag inte att Kavanaugh kommer bli vald till ny domare i Högsta domstolen. Anledningen till det finns att läsa bland mina inlägg tidigare i tråden.

Jag misstänker att den förhalningstaktik som nu utspelar sig sker från både Demokraterna och Republikanerna.

Demokraterna tror att dom kan förhala tills efter novembervalen och att dom där kommer återta majoriteten [via valfusk], vilket inte kommer ske.

Republikanerna vill förhala till efter novembervalen då dom tror sig få majoritet i samtliga instanser, vilket dom kommer att lyckas med. Dom vill inte utse Kavanaugh till ny domare, utan använder honom till att förhala processen. Med egen majoritet kan dom utse den domare som var tänkt från början.

Jag har tittat lite på utfrågningarna som var igår och idag och agerandena är minst sagt underliga, om det inte vore för att det är medvetet.

Q #2273:

Grassley är ordförande i Justitieutskottet och är högst medverkande till att utfrågningarna drar ut på tiden. Förhalar han medvetet? Det har varit min misstanke och det har stärkts.

Q #1649:

Denna har jag funderat på vad Q kan tänkas vilja förmedla.

Kan det vara som så att McCains röst kommer att användas för att vågen skall slå över till Demokraternas fördel och därmed inte få Kavanaugh vald?

Om ni såg det som precis hände i Justitieutskottet så kan det mycket väl kunna vara så.

Q #2222:

Denna post är för mig fortfarande ett mysterium. Har Kavanaugh och Rosenstein tillsamans varit inblandad i fuffens som kommer avslöjas?

Om inte Kavanaugh blir utnämnd så är det nog dödsstöten för tråden, med tanke på hur ofta Q lovat det.

Angående din sista fråga:

Citat:
Justice K confirmation
Goodbye, Mr. Rosenstein
DECLAS
POTUS Alert-Test
RED OCTOBER?
Q

Först blir Kavanaugh utnämnd, sen får vi vi FISA rapporten, Trump kommer att kommunicera till folket via sms till alla mobiltelefoner via Alert-test (här spekulerar jag så klart, men varför annars tjata om Alert-testet om det bara kommer ett This is a test?). Därefter kommer folk att konvertera till att bli Republikaner.
Citera
2018-09-28, 21:45
Medlem
Citat:
Källa på den?

Jeff Flakes (dvs McCains ersättares) monolog igår tycker jag placerar honom som osäker åt båda hållen. Dvs inte säkert att Judiciary Committee rekommenderar Kavanaugh till senaten. Och även senaten ser inte jag som säker.

Sen ljög Kavanaugh för mycket under utfrågningen, exempelvis kring hans drickande under studietiden (jag ser det som utom tvivel att han var en fyllehund en gång eller två i veckan precis som de flesta i hans situation), och han var alldeles för explicit på vad han inte hade gjort. Exempelvis ville han inte säga att han inte generellt deltagit i sexuellt förnedrande / kränkande beteende (dvs "min penis har inte varit i Xs vagina" istället för "jag var inte på något sätt deltagande i sexuella aktiviteter som involverar X", så saker som analt och oralt eller andra föremål i vaginan eller annat beteende fortfarande är på tapeten även fast allt som sades var sanning).

Sen finns det en stor puck, ordningen som gäller är att SC-domare ska vara partipolitiskt obundna, men i hans uttalanden under gårdagen var han partipolitisk. Vilket mig veterligen är första gången en SC-kandidat varit explicit partipolitisk, och har formellt nästan diskvalificerat sig själv som SC-domare. Dock viktigt att SC de senaste tjugo åren har gått och blivit en mycket politiserad instans. Och om han röstas igenom har man satt ett väldigt farligt prejudikat för hur SC-domare tillsätts.

Enligt mig inte helt orimligt att vi kanske ser dödsryckningarna av en stat spelas ut framför våra ögon (dvs USAs sönderfall, Ryssen (?) eller Kina (?) vann (?))

Duger BBC?
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45687301
Citera
2018-09-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Duger BBC?
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45687301

? Vet inte du medvetet försöker förvirra eller missförstod vad jag skrev? Jag hävdade att det finns republikaner som inte är intresserade av att godkänna Kavanaugh, vilket var precis vad som hände i och med att Jeff Flake insisterar på en veckas utredning.

Kavanaugh har paserat ett formaliahinder (även om han föll i JC så kan senaten plocka upp frågan), som egentligen inte spelade någon roll. Det är röstningen i senaten som spelar roll.

Citat:

Republikanerna har majoritet i båda husen och har vita huset, vilket instans är det som de inte har majoritet i? (har jag missat något?)
Citera
2018-09-28, 22:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Om inte Kavanaugh blir utnämnd så är det nog dödsstöten för tråden, med tanke på hur ofta Q lovat det.
Nja, det är att ta i lite väl mycket.

Q har många gånger nämnt att all information inte är sanning:
Citat:
Disinformation is real.
Disinformation is necessary.
Trollen livnär sig på desinformationen och ser det som bevis på att Q är en larp. Jag förstår att det är nödvändigt, om än ibland frustrerande. För att se på den ljusa sidan så krävs det mycket analys, vilket håller mig sysselsatt...

Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Citat:
Justice K confirmation
Goodbye, Mr. Rosenstein
DECLAS
POTUS Alert-Test
RED OCTOBER?
Q
Först blir Kavanaugh utnämnd, sen får vi vi FISA rapporten, Trump kommer att kommunicera till folket via sms till alla mobiltelefoner via Alert-test (här spekulerar jag så klart, men varför annars tjata om Alert-testet om det bara kommer ett This is a test?). Därefter kommer folk att konvertera till att bli Republikaner.
Jag ser inte ordningen som naturlig.

• Röstningen för Kavanaugh är med den information vi har tillgång till oberoende av övriga händelser. Omröstningen är väl om en dryg vecka.
  • Offentliggörandet bör leda till Rosensteins inaktiverande, och bör således ske först [före Rosensteins inaktiverande].
  • Röda vågen sker redan men skall den bli kraftigare krävs en händelse av betydelse och som är otvetydig, som offentliggörandet.
  • FEMA-testet har jag ingen aning om vad det har med något att göra över huvud taget. Det enda jag kan tänka mig är att det kan vara nödvändigt ifall militären måste kallas in för att upprätthålla lag och ordning. Det bör inte bli aktuellt förens efter offentliggörandet.
Citera
2018-09-28, 22:27
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Republikanerna har majoritet i båda husen och har vita huset, vilket instans är det som de inte har majoritet i? (har jag missat något?)
På papperet har republikanerna majoritet i både senaten och representanthuset. Problemet är att inte alla republikaner är partitrogna (dom är korrupta och kontrolleras av Deep State). Republikanerna behöver tillräckligt stor majoritet för att kunna kompensera.

Hade trumpadministrationen haft faktisk majoritet hade muren mot Mexico byggts för fullt nu.

En stor anledning till varför Trump turnerar för att stödja vissa lokala republikaner är för att besegra korrupta kandidater.
Citera
2018-09-28, 23:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hade trumpadministrationen haft faktisk majoritet hade muren mot Mexico byggts för fullt nu.

Mer intressant - hade Trump uppfyllt de betydelsefulla vallöftena? Hade han storsatsat på att återuppbygga Amerikas minst sagt katastrofala infrastruktur?
DET hade varit något för historieböckerna -från den positiva sidan..,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in