2018-09-28, 17:30
Medlem
Lao Tzus avatar
Det är viktigt att man inte kontaktar personerna i bilen själv utan kontaktar polisen istället
Citat:
Det er vigtigt, at man ikke selv forsøger at kontakte personerne, men blot observerer og melder det man ser til politiet
Betjänter med maskinella gevär har iakttagits stoppa en bil
Citat:
jeg har lige set to betjente med maskingeværer stoppe en bi
Försvarsmakten verkar involverad
Citat:
Forsvaret er involveret
Allt enligt Berlingske

https://www.berlingske.dk/samfund/stor-politiaktion-sort-svensk-volvo-v90-med-nummerplade-zbp-546-efterlyses
Citera
2018-09-28, 17:30
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaidm
DR Livestream: Danska polisen förbereder pressmeddelande.

Jag har för mig (95% säker) också att de precis sa att polisen har bekräftat att det rör sig om någon typ av hot mot någon. Obama?
Kan ju ha Obamakopplingar genom att de förberett ett attentat som inte blev av, t ex för att de upptäcktes, men nu är jagade och tungt beväpnade.
Citera
2018-09-28, 17:31
Medlem
Otäckt! Information kommer förhoppningsvis snart så att spekulationerna kan avslutas.
Citera
2018-09-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Kan ju ha Obamakopplingar genom att de förberett ett attentat som inte blev av, t ex för att de upptäcktes, men nu är jagade och tungt beväpnade.

Var Obama i Danmark idag?
Citera
2018-09-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina

Ja men han är i Holland nu..
Citera
2018-09-28, 17:33
Medlem
Någon skrev innan att Navy Seal var i Danmark och tränade och ifall det behövs så kan nog de skydda Obama ganska bra ifall det nu är honom det är ett hot emot.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Tvärtom. Det finns massor av svenskregistrerade bilar på Sjaelland så ingen bryr sig. Däremot ser inte danskarna att den är stulen eller vet vem det är. Du är ju anonymare med en svensk bil i Danmark än i Sverige.

Nja, Volvo är ganska dyra i Danmark, betraktas som lyxmärke. En nyare V90 är inte särskilt diskret i Danmark... Ville man smälta in ville det vara bättre med en silverfärgad Octavia med 10 år på nacken.
Citera
Medlem
Ambulanshelikopter på väg åt det håll där dom håller på i alla fall, kanske för att det kan bli blodig avslutning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
Ja men han är i Holland nu..

Ok! Avvärjt dåd mot Obama och gärningsmän på flykt låter ju troligare då än en kidnappning!
Citera
2018-09-28, 17:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, i Kolding, precis väster om Lilla Bält-bron. Det stämmer ju med att de möjligen skulle försöka fly över Fyn österut mot Sverige.
Citera
2018-09-28, 17:34
Medlem
Om man kollar bagageluckor så måste det väl nästan vara en person man letar efter?
Citera
2018-09-28, 17:35
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Så DU tror att Danska staten stänger ner Öresundsbron - och stoppar all färjetrafik från Själland -
för att danska polisen letar efter kriminella?

Det är inte härskarteknik - det är logik.

Jag tror eller vet ingenting, jag ställde en simpel fråga. Att du sedan väljer att förlöjliga mig och spy ur dig härskartekniker istället för ge ett simpelt svar - det är DITT problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in