2018-09-28, 17:24
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast det är ju inte en massmedial karusell att Danmark under eftermiddagen stängts ned fullständigt och att polis nu kontrollerar alla som reser ut ur landet. Man talar om den största insatsen i dansk historia.

Nåt exceptionellt är det ju såklart som har lett till detta. Det handlar inte om nyhetstorka. Så här brukar man inte göra vid vanliga brott eller ens bortföranden.

Okej - tänkte att om det rörde sig om typ den danska knarkbaronen som tagit till flykt och inte infunnit sig hos polisen, och orsakat detta kaos. Knappast nyhetstorka i Danmark.
Citera
2018-09-28, 17:26
Medlem
Men annars tänker jag att:

En svenskregisterad bil upptäcks enkelt i andra länder (Danmark, Tyskland, Polen etc) men smälter väl in i Sverige.

Därför tänker jag att det är sannolikt att gärningsmannen/gärningsmännen tänkt ta sin tillflykt till Sverige (och borde således ha Sverigekoppling).[/quote]

Instämmer, kan vara så
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konsultasvin
Fabian Bengtsson 😱

Politiker från Dansk Folkeparti..eller någon annan politiker.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Seriöst?
Det där får du utveckla.

Varför skulle det tvunget vara svenskar som snott en svensk hyrbil på Sturup menar du?

EDIT: Vad dum jag är. Jag tänker på CPH Airport.. Glöm det jag sa..
Citera
2018-09-28, 17:27
Medlem
DR Livestream: Danska polisen förbereder pressmeddelande.

Jag har för mig (95% säker) också att de precis sa att polisen har bekräftat att det rör sig om någon typ av hot mot någon. Obama?
Citera
2018-09-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Om vi nu ska fortsätta spekulationerna. Personer av vilken dignitet skapar ett sådant pådrag om de blir kidnappade?

Rojaliteter har ju redan nämnts och så även politiska figurer. Finns det fler kategoriger? Näringslivstoppar? Diplomater?

Låter jättekonstigt. Jag har svårt att tro på det där med kidnappning. Om de har tagit typ en dansk politiker eller kunglighet, vad är syftet med det? Utpressning brukar ju sällan löna sig så ett ekonomiskt syfte känns inte möjligt. Terrordåd?
Citera
2018-09-28, 17:28
Medlem
Mullrets avatar
Har Peder Madsen rymt? Känns som en koppling annars till Obama. Eller nära relaterad.
Citera
2018-09-28, 17:29
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Men annars tänker jag att:

En svenskregisterad bil upptäcks enkelt i andra länder (Danmark, Tyskland, Polen etc) men smälter väl in i Sverige.

Därför tänker jag att det är sannolikt att gärningsmannen/gärningsmännen tänkt ta sin tillflykt till Sverige (och borde således ha Sverigekoppling).

Tvärtom. Det finns massor av svenskregistrerade bilar på Sjaelland så ingen bryr sig. Däremot ser inte danskarna att den är stulen eller vet vem det är. Du är ju anonymare med en svensk bil i Danmark än i Sverige.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
DR 2 säger att det talas om hot någon prominent person. Inget mera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har Peder Madsen rymt?
Tror knappast de hade satt in militären för den knäppgöken.
Citera
Medlem
Måste vara något stort, eftersom de går ut med reg nummer på bilen.
Citera
2018-09-28, 17:30
Medlem
Bilen är förmodligen i helt annan färg och färdas just nu i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in