2018-09-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jo visst. Det är väl drömmen för er, att förlänga för UK. Sedan förlänger man en gång till, och en gång till och vips har det gått typ 20 år och UK är fortfarande kvar i EU. Verkligen sinnessjuk respektlöshet mot befolkningen.

Haha. Det är ju en folkomröstning så det är ju befolkningen som bestämmer i slutändan om det blir Brexit eller inte. Om folket inte vill ha Brexit längre men det ändå går igenom, är inte detta respektlöst också? Haha, verkar bara som det är respektlöst när det passar just dig
Citera
2018-09-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Haha. Det är ju en folkomröstning så det är ju befolkningen som bestämmer i slutändan om det blir Brexit eller inte. Om folket inte vill ha Brexit längre men det ändå går igenom, är inte detta respektlöst också? Haha, verkar bara som det är respektlöst när det passar just dig

Varför bara en till folkomröstning om Brexit? Varför inte två eller tre? Varför inte en varje månad?

Dags att acceptera verkligheten nu. Folket har redan sagt sitt. De vill lämna EU. Med vilka villkor UK lämnar EU var inte frågan, enbart hurvida det skulle ske eller ej.
Citera
2018-09-28, 14:18
Medlem
Citat:
Varför bara en till folkomröstning om Brexit? Varför inte två eller tre? Varför inte en varje månad?

Dags att acceptera verkligheten nu. Folket har redan sagt sitt. De vill lämna EU. Med vilka villkor UK lämnar EU var inte frågan, enbart hurvida det skulle ske eller ej.
Det är väl inte helt orimligt att rösta om det färdiga avtalet. Var mycket skitsnack från bägge parter i valrörelsen.
Nu vet de vad som kommer gälla. Rösta då om det.
Citera
2018-09-28, 14:24
Medlem
Citat:

Du säger det själv. En ny folkomröstning kommer att vara om avtalet, inte om UK ska lämna EU eller inte. Så det är stor skillnad. Eller är du rädd för att folkviljan har ändrat sig?
Citera
2018-09-28, 14:29
Medlem
Citat:
Du säger det själv. En ny folkomröstning kommer att vara om avtalet, inte om UK ska lämna EU eller inte. Så det är stor skillnad. Eller är du rädd för att folkviljan har ändrat sig?

Okej, så oavsett utfallet på nya omröstningen om avtalet så ska Brexit fortfarande ske? Då är jag helt med på noterna. Inte för att jag förstår syftet med omröstningen då...
Citera
2018-09-28, 14:39
Medlem
Citat:
Okej, så oavsett utfallet på nya omröstningen om avtalet så ska Brexit fortfarande ske? Då är jag helt med på noterna. Inte för att jag förstår syftet med omröstningen då...

Min tanke är att undvika ett hårt brexit. Det skulle vara en katastrof för UK och jag tror att många i UK inte ville ha det. Med ett mjukare Brexit kan de förhoppningsvis ändå få mera kontroll över lagar och immigration. Jag tror inte det kommer vara politiskt möjligt att blåsa av Brexit, även om det är något jag själv önskar skulle hända då jag har kompisar i UK.
Citera
2018-09-28, 16:42
Medlem
FlashyBears avatar
https://whatukthinks.org/eu/opinion-polls/uk-poll-results/

Field work dates: 25 September 2018 - 26 September 2018
Once the Brexit negotiations are complete, do you think there should or should not be a referendum on whether to go ahead with the proposed deal or to remain a member of the EU?
Should be a referendum on these terms 37%
Should not be a referendum on these terms 48%
Don’t Know 15%

Once the Brexit negotiations are complete, do you think there should or should not be a referendum on whether to go ahead with the proposed deal or to go ahead without a deal?
Should be a referendum on these terms 34%
Should not be a referendum on these terms 50%
Don’t know 16%
Citera
2018-09-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://whatukthinks.org/eu/opinion-polls/uk-poll-results/

Field work dates: 25 September 2018 - 26 September 2018
Once the Brexit negotiations are complete, do you think there should or should not be a referendum on whether to go ahead with the proposed deal or to remain a member of the EU?
Should be a referendum on these terms 37%
Should not be a referendum on these terms 48%
Don’t Know 15%

Once the Brexit negotiations are complete, do you think there should or should not be a referendum on whether to go ahead with the proposed deal or to go ahead without a deal?
Should be a referendum on these terms 34%
Should not be a referendum on these terms 50%
Don’t know 16%

Och det finns undersökningar som visar 52% av britterna vill vara kvar i EU. Det finns nog undersökningar som visar det motsatta. Sedan en massa undersökningar prickade fel gällande SD, Trump och Brexit så har jag slutat att förlita mig på dem.
Citera
2018-09-28, 23:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Och det finns undersökningar som visar 52% av britterna vill vara kvar i EU. Det finns nog undersökningar som visar det motsatta. Sedan en massa undersökningar prickade fel gällande SD, Trump och Brexit så har jag slutat att förlita mig på dem.

Exakt. Och undersökningarna visade att Bremain skulle vinna. Men väljarna har sagt sitt så vi behöver inte några fler mätningar
Citera
2018-09-29, 17:33
Medlem
Citat:
Exakt. Och undersökningarna visade att Bremain skulle vinna. Men väljarna har sagt sitt så vi behöver inte några fler mätningar

Bryr mig inte om mätningar men jag skulle gärna se en folkomröstning igen för UK om att lämna med ett visst avtal eller att stanna. Till och med Labour kan tänka sig att ha ett alternativ för att stanna, så visst är det nog möjligt.

Att låta politikerna bestämma själv om att stanna vore fel. Det behövs en folkomröstning för att ändra något som en folkomröstning röstat för. Ingen folkomröstning är oåterkallelig.
Citera
2018-09-29, 21:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Bryr mig inte om mätningar men jag skulle gärna se en folkomröstning igen för UK om att lämna med ett visst avtal eller att stanna.
Jaså.
Citat:
Till och med Labour kan tänka sig att ha ett alternativ för att stanna, så visst är det nog möjligt.
Att låta politikerna bestämma själv om att stanna vore fel! Och folket har redan sagt sitt. Var god och respektera det din demokratifientliga skitstövel!
Citat:
Att låta politikerna bestämma själv om att stanna vore fel.
Exakt!
Citat:
Det behövs en folkomröstning för att ändra något som en folkomröstning röstat för.
Nej.
Citat:
Ingen folkomröstning är oåterkallelig.
Jaså.
Citera
2018-09-29, 21:45
Medlem
Citat:
Jaså.
Var god och respektera det din demokratifientliga skitstövel!.

Det är inte att vara demokratifientlig att vilja ha folkomröstningar. Eller ska vi sluta ha riksdagsval var fjärde år? Är det fel av SD att inte vara emot ett extraval? Folket har ju röstat fram ett antal partier i riksdagen, varför måste vi ha flera omröstningar om detta igen om fyra år?

Verkar som att detta fåniga demokrati-argument endast gäller vissa saker men inte annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in