2018-07-28, 19:18
Medlem
Jo SÄPO vill tydligen få rykte om sig om att driva småbusar till att bli terrororrister. Genom att SÄPO med sina elektroniska metoder då att störa och trakassera folk till vansinne som leder till förlorat jobb, skilsmässor etc. tom självmord vilket gör att SÄPO skaffar sig sina egna fiender liksom. Så vi kanske är på väg mot ett 3e världskrig!
Citera
2018-08-14, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klaspen.
Jo SÄPO vill tydligen få rykte om sig om att driva småbusar till att bli terrororrister. Genom att SÄPO med sina elektroniska metoder då att störa och trakassera folk till vansinne som leder till förlorat jobb, skilsmässor etc. tom självmord vilket gör att SÄPO skaffar sig sina egna fiender liksom. Så vi kanske är på väg mot ett 3e världskrig!

Det här har pågått betydligt längre än det ens fanns några underrättelsetjänster. Varför tror ni Van Gogh skar av sig en del av örat egentligen?
Varför slumpade det sig att han blev en tokig alkis som tog livet av sig?
Citera
2018-08-15, 16:50
Medlem
Stalking förekommer i alla svenska städer och kallas även "Förföljelsesyndrom" och den kan var organiserad.

Förföljelsesyndrom är att tvångsmässigt smyga på och förfölja en annan person som en sorts sysselsättning för nöjes skull av en ensam stalkare eller en grupp stalkare som samarbetar i flera år. Offret kan vara en för dem en helt okänd individ. Dessa människor är vanliga fastighetsägare och arbetslösa personer fast med speciella karaktärsdrag och de kan vara sjukligt misstänksamma eller vara besatta av att ha auktoritet och kontroll över andra och dessa drag som gör dem ytterst farliga för vanliga människor speciellt i organiserade grupper. Dessa människor har naturligtvis kontakt och känner andra som har samma intressen så att de kan organisera/effektivisera stalkingen. Denna typ av stalking involverar ibland "elektroniska trakasserier" som sker med hjälp av förbryllande elektroniska tekniker (ovanliga/okända för allmänheten) och internet/cyberstalking.

Detta fenomen "stalking som är organiserad" har ingenting med svenska myndigheter eller svensk forskning att göra.
Citera
2018-08-16, 03:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Stalking förekommer i alla svenska städer och kallas även "Förföljelsesyndrom" och den kan var organiserad.

"Förföljelsesyndrom" är en sjukdomsbeskrivning, och det finns på alla platser där en person med detta sjukdomssyndrom befinner sig.

såsom Autism, som finns på alla platser där personer diagnosticerade med Autism befinner sig i nuläget.

Citat:
Förföljelsesyndrom är att tvångsmässigt smyga på och förfölja en annan person som en sorts sysselsättning för nöjes skull

Ehm.. Nej... Förföljelsesyndrom är att tvångsmässigt TRO att folk smyger sig på och förföljer en, oftast p.g.a man GRAVT överskattar sin personliga betydelse i samhället i stort.

Citat:
Detta fenomen "stalking som är organiserad" har ingenting med svenska myndigheter eller svensk forskning att göra.

Indeed.
Citera
2018-08-16, 07:43
Medlem
"Ehm.. Nej... Förföljelsesyndrom är att tvångsmässigt TRO att folk smyger sig på och förföljer en, oftast p.g.a man GRAVT överskattar sin personliga betydelse i samhället i stort."

Den som är sjuk är stalkern, det är han/hon som lider av Förföljelsesyndrom. Det är inte offret för stalking som har förföljesesyndrom (det du tänker på är nog paranoia, att tro att man är förföljd).

Wiki: Förföljelsesyndrom, stalkning (av eng. stalking), är att tvångsmässigt smyga på och förfölja en annan person.
Senast redigerad av Piratpartiet 2018-08-16 kl. 07:48.
Citera
2018-08-17, 21:00
Medlem
Hur känner man igen dessa våldsverkare?

Stalking som är organiserad kan liknas vid en "gruppterrorisering". Man gör det medvetet, och har en person under uppsikt och förföljer personen med hjälp av vanliga människor vilka har som uppgift att trakasserar och terrorisera offret. Dessa människor är redskap åt Stalkern. Det är vanliga sysslolösa privatpersoner men med lämpliga karaktärsdrag och beteenden som används som redskap. Främlingar som är kallsinniga och lätt övertalas av stalkern.

Det är naivt att avfärda offrens historier bara för att de har befängda idéer
om sammansvärjningar och konspirationer eller för att stalkingen involvera
"elektroniska trakasserier", enkla men främmande tekniker för allmänheten.
Senast redigerad av Piratpartiet 2018-08-17 kl. 21:11.
Citera
2018-08-20, 15:57
Medlem
Utsattes för en hostare idag. Stod på stationen i Karlstad och väntade på ett tåg och hörde plötsligt en mycket hög och tillgjord hostning bakom mig, som om någon ville markera något. Det var definitivt en onaturlig hostning, så jag gjorde som jag alltid gör i sådana fall, jag fotograferar mannen som hostar.

Jag kollar på honom för att se vad han gör på stationen. Plötsligt börjar det välla ut folk från ett nyss ankommet tåg. En av personerna som kommer ut från tåget är Anders Ygeman. Då går hostaren fram till honom, hälsar glatt och slår följe med honom.
Vad ville hostaren säga? Att konspirationen sträcker sig högt upp i statens makthierarki?
Citera
2018-09-27, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Så det finns stalker då borde det finnas Gang stalkning eller?

Varför för att det är mer accepterat att en sjuk individ stalkar en före detta! Och det är mycket lättare att fälla en enskild individ.

Vi som är offer kan nog enas om att det inte är så lätt att sätta ditt dem.
De som övervakar en har ju rå koll på när man spelar in eller filmar. Det finns heller inga orginasioner för oss som hjälper.

Jag har försökt att spela in men har inte fått dem på band.

I mitt fall är det inte röster det är fel att säga röster det är mer grannar som kommenterar vad jag gör. Och det är inte grannarna i närmsta lägenheterna. Jag vet inte vart dem är?
. Apropå det där med att "höra röster" från icke närvarande människor i omgivningen. Jag har gjort följande upptäkt: Att det kommer röster som är integrerade i bruset från en bordsfäkt lika så med bruset från mitt kylskåp och ventilationen och det började helt plötsligt för drygt 2 år sedan. Rösterna hörs väldigt diffust och låter som en grupp människor på ett kontor oftast 1 mansröst och 3-4 kvinnor röster i 25-40 års ålder. Jag ljuger inte för jag har lyssnat av och spelat in en del fraser och dom säger "Fy fan för honom, vi ska jävlas med honom, han har r_nkat bort sin manlighet, jag skulle vilja halsh_gga honom, hoppas han dör långsamt och plågsamt". Sedan upprepas ungefär samma röster oavbrutet dygnet runt dag efter dag, månad efter månad osv. Jag undrar om du som läsare kanske har liknande erfarenheter att dela med av sådana verkliga röster?
Senast redigerad av Klaspen. 2018-09-27 kl. 18:11. Anledning: Korregering
Citera
2018-09-27, 18:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
. Apropå det där med att "höra röster" från icke närvarande människor i omgivningen. Jag har gjort följande upptäkt: Att det kommer röster som är integrerade i bruset från en bordsfäkt lika så med bruset från mitt kylskåp och ventilationen och det började helt plötsligt för drygt 2 år sedan. Rösterna hörs väldigt diffust och låter som en grupp människor på ett kontor oftast 1 mansröst och 3-4 kvinnor röster i 25-40 års ålder. Jag ljuger inte för jag har lyssnat av och spelat in en del fraser och dom säger "Fy fan för honom, vi ska jävlas med honom, han har r_nkat bort sin manlighet, jag skulle vilja halsh_gga honom, hoppas han dör långsamt och plågsamt". Sedan upprepas ungefär samma röster oavbrutet dygnet runt dag efter dag, månad efter månad osv. Jag undrar om du som läsare kanske har liknande erfarenheter att dela med av sådana verkliga röster?
Jag har det och visst är det fråga om stalking, men kanske ändå inte fysisk stalking? Här kan du läsa om ytterligare en person som drabbats:

(FB) Andlig upplevelse/psykos? Saknar förklaring!

Just att rösterna är invävda i brus är typiskt. Många har hört röster i bäckar och forsar.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2018-09-27 kl. 18:29.
Citera
2018-09-27, 22:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
. Apropå det där med att "höra röster" från icke närvarande människor i omgivningen. Jag har gjort följande upptäkt: Att det kommer röster som är integrerade i bruset från en bordsfäkt lika så med bruset från mitt kylskåp och ventilationen och det började helt plötsligt för drygt 2 år sedan. Rösterna hörs väldigt diffust och låter som en grupp människor på ett kontor oftast 1 mansröst och 3-4 kvinnor röster i 25-40 års ålder.

Du är autistisk och har en benägenhet att Se och Höra Mönster i allt som sker eftersom din hjärna och din verklighetsuppfattning är beroende av att du har information om ALLT som sker runt omkring dig, oavsett hur obetydligt det än är i bakgrundsbruset.

Jag kan tänka mig att du heller inte har några större problem med att få skuggor i mörka rum att "verka levande".

Personligen har jag ofta kommit på mig själv med att hitta allt från röster till små melodier, i ljudet som kommer från bilarna som passerar på vägen nedanför. Det kräver STOR koncentration, men att Lyssna är något som kommer naturligt för oss autister.

Citat:
Jag ljuger inte för jag har lyssnat av och spelat in en del fraser och dom säger "Fy fan för honom, vi ska jävlas med honom, han har r_nkat bort sin manlighet, jag skulle vilja halsh_gga honom, hoppas han dör långsamt och plågsamt". Sedan upprepas ungefär samma röster oavbrutet dygnet runt dag efter dag, månad efter månad osv.

Det vore intressant att få ta del av de ljudfilerna (släng upp dem på www.minfil.org) och se om även Vi kan höra de röstmönster du upplever.

Citat:
Jag undrar om du som läsare kanske har liknande erfarenheter att dela med av sådana verkliga röster?

Had them, analyzed them, crushed them, and have no more problems with them.

Jag roar mig dock ibland med att självmant framkalla dessa "Vita Brus-hallucinationer". Varje gång jag animerar en skugga så skjuter en rysning rakt igenom hela min kropp och jag får genast tillbaks känslan jag hade som barn efter att ha sett min första skräckfilm (Poltergeist), av att det var ett spöke i rummet. Ganska Coolt (pun intended)

If you don't control your Own mind, your mind will definitely Own You.

Annat än det, så har jag inga andra återstående problem än det totalt ologiska mönstret i att så många bilar som passerar på vägen nedanför, väljer att tuta två gånger när de passerar. Jag har ännu inte lyckats lista ut VARFÖR de gör det.
Citera
2018-09-28, 16:29
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:

Har du lust att lägga upp ljudfilerna så kan vi kolla om det stämmer eller om du nog inbillar dig?
Citera
2018-10-13, 15:16
Medlem
Förekommer organiserad gang-stalking? Ja det gör det och jag tror att det mesta beror på säkerhetstjänsterna. Som bevis kan man ta hur de hela tiden försöker undervisa i dubbelspråk. Se t.ex. hur text-tv börjat strukturera texterna med ”sprickor” i texten; som om textmassorna var uppdelade i kolumner.
Sen menar de uppenbarligen något med att de ofta har 2 i:n över/under varandra.
Sen tror jag den här texten är en utbildning i dubbelspråk också:
https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/okej-vi-tar-allt-fran-borjan-samtycke-ar-som-ett-trafikljus/
Det finns även annat som tyder på att gang-stalking faktiskt förekommer. Som t.ex. de markeringar de gör då man tittar på vissa ord. De vill att man ska slå upp orden i svenska akademiens ordbok för att se vad orden betyder, men det gör jag aldrig, eftersom det innebär att de fortsätter med markeringarna.
Som ett led i att bekämpa gang-stalkingen har jag valt att avslöja allt jag kan om dubbelspråk till polisen. Jag har gjort ett flertal anmälningar där jag i detalj beskrivit dubbelspråket. Jag har inte bara gjort dessa anmälningar online utan faktiskt gått ner till polisstationen och beskrivit för polisen vad som pågår.
Jag kommer att fortsätta polisanmäla alla tidningar etc som bidrar till att gang-stalkingen fortsätter genom sitt deltagande i dubbelspråket. Hade det inte varit för dem så hade det varit avklarat för länge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in