Citat:
Ursprungligen postat av
Klaspen.
. Apropå det där med att "höra röster" från icke närvarande människor i omgivningen. Jag har gjort följande upptäkt: Att det kommer röster som är integrerade i bruset från en bordsfäkt lika så med bruset från mitt kylskåp och ventilationen och det började helt plötsligt för drygt 2 år sedan. Rösterna hörs väldigt diffust och låter som en grupp människor på ett kontor oftast 1 mansröst och 3-4 kvinnor röster i 25-40 års ålder.
Du är autistisk och har en benägenhet att Se och Höra Mönster i allt som sker eftersom din hjärna och din verklighetsuppfattning är beroende av att du har information om ALLT som sker runt omkring dig, oavsett hur obetydligt det än är i bakgrundsbruset.
Jag kan tänka mig att du heller inte har några större problem med att få skuggor i mörka rum att "verka levande".
Personligen har jag ofta kommit på mig själv med att hitta allt från röster till små melodier, i ljudet som kommer från bilarna som passerar på vägen nedanför. Det kräver STOR koncentration, men att Lyssna är något som kommer naturligt för oss autister.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klaspen.
Jag ljuger inte för jag har lyssnat av och spelat in en del fraser och dom säger "Fy fan för honom, vi ska jävlas med honom, han har r_nkat bort sin manlighet, jag skulle vilja halsh_gga honom, hoppas han dör långsamt och plågsamt". Sedan upprepas ungefär samma röster oavbrutet dygnet runt dag efter dag, månad efter månad osv.
Det vore intressant att få ta del av de ljudfilerna (släng upp dem på
www.minfil.org) och se om även Vi kan höra de röstmönster du upplever.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klaspen.
Jag undrar om du som läsare kanske har liknande erfarenheter att dela med av sådana verkliga röster?
Had them, analyzed them, crushed them, and have no more problems with them.
Jag roar mig dock ibland med att självmant framkalla dessa "Vita Brus-hallucinationer". Varje gång jag animerar en skugga så skjuter en rysning rakt igenom hela min kropp och jag får genast tillbaks känslan jag hade som barn efter att ha sett min första skräckfilm (Poltergeist), av att det var ett spöke i rummet. Ganska Coolt (pun intended)
If you don't control your Own mind, your mind will definitely Own You.
Annat än det, så har jag inga andra återstående problem än det totalt ologiska mönstret i att så många bilar som passerar på vägen nedanför, väljer att tuta två gånger när de passerar. Jag har ännu inte lyckats lista ut VARFÖR de gör det.