Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 01:14
  #4681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Har du lust att lägga upp ljudfilerna så kan vi kolla om det stämmer eller om du nog inbillar dig?

Svarar på någon annans inlägg nu iof, men vi 2 har ju träfats IRL vid ett flertal tillfällen, Sluta larva dig h: R
Citera
2018-10-14, 17:39
  #4682
Medlem
Stalking som är organiserad inbegriper stundom "elektroniska trakasserier".
Det är enkla men främmande / oanvändbara tekniker för allmänheten och är
därmed okända för de flesta människor. Men teknikerna kan utgöra allvarliga
brott mot den drabbades rättigheter, integritet, identitet och autonomi.

Vården erkänner inte dessa sällsamma tekniker och allmänheten tror
på förklarningen att det alltid rör sig om den exceptionellt ovanliga
sjudomen Schizofreni där att man har inbillade samtal med sig själv alt.
Paranoia, att man tror sig vara förföljd.

Stalking som är organiserad utnyttjar detta för att anklaga den drabbade
för att vara sjuk fast det bara rör sig om ovanliga tekniker som är okända
för allmänheten och används på vanliga människor (elektroniska trakasserier).
Citera
2018-10-14, 18:32
  #4683
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
... men främmande / oanvändbara tekniker för allmänheten och är
därmed okända för de flesta människor. ...
...Vården erkänner inte dessa sällsamma tekniker...

Självklart erkänner inte vården dessa "sällsamma tekniker" eftersom de är helt okända för dem. Ingen inom vetenskapen har hört talas om dessa "hjärnchip" så självklart kan inte vården "erkänna dem".

Det är en fullständigt absurd tanke att vården ska "erkänna" något som det finns noll vetenskapligt stöd för. De är en absurd tanke att man ska erkänna något som man bevisligen vet att det inte existerar.


Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
... det alltid rör sig om den exceptionellt ovanliga
sjudomen Schizofreni där att man har inbillade samtal med sig själv alt.
Paranoia, att man tror sig vara förföljd.

Schizofreni är inte speciellt ovanligt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Schizo..._och_prevalens
Citera
2018-10-14, 18:52
  #4684
Medlem
"Schizofreni är inte speciellt ovanligt"

Mindre än en procent av befolkningen är nog att betrakta som ovanligt.
Samma "vård" som du har så stort förtroende för satte tidigare homosexuella
på mentalsjukhus i Sverige m.m.
Citera
2018-10-14, 20:49
  #4685
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
"Schizofreni är inte speciellt ovanligt"

Mindre än en procent av befolkningen är nog att betrakta som ovanligt.
Samma "vård" som du har så stort förtroende för satte tidigare homosexuella
på mentalsjukhus i Sverige m.m.

Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
... rör sig om den exceptionellt ovanliga
sjudomen Schizofreni ...

En på hundra är inte "exceptionellt ovanlig". En på hundra betyder att av flashbacks en miljon medlemmar så lider, rent statistiskt, tiotusen av schizofreni. Hur många av dessa tiotusen som är aktiva i den här tråden låter jag vara osagt.
__________________
Senast redigerad av madtop 2018-10-14 kl. 20:54.
Citera
2018-10-17, 07:46
  #4686
Medlem
Byxfuckers avatar
Gangstalking existerar, men inte på det sättet ni beskriver.

Alla på internet som skriver om sina gangstalking-upplevelser, om hur de förföljs av personer som gör vardagliga saker såsom att slå på en vattenkran, hosta eller ha röda kläder på sig, är egentligen de som försöker försvaga mig.

Tidigare i mitt liv var jag ovetande om GS, lyckligt ovetande. Nu däremot är jag livrädd för att hosta i närheten av någon, flytta på en möbel när jag är hemma, gå åt samma håll som någon längre än ett fåtal meter.

GS är en enda stor konspiration, ingen av er som skriver om att ni blir förföljda blir det på riktigt utan är antingen:

1. Helt med på vad ni gör. Ni vet att samma personer som läser sanningen om NWO, reptoider och Jesus även kommer in på ämnet gangstalking förr eller senare. Ni vet att detta "grävande" måste motarbetas så att sanningen inte kommer fram.
Det är även där ni förstärker bilden av att väldigt många är förföljda.

2. Ni har inte upplevt GS fören ni fick vetskap om det och tror på fullaste allvar att personen som står och letar efter sitt busskort vid busshållplatsen är ute efter att "bryta ned dig" med sina handlingar.
Detta skriver ni sen om på nätet, något som får mig och andra "upplysta" att tänka en gång extra innan vi letar efter vår förlorade ägodel nästa gång.

3. Säpo, CIA m.fl. Praktiskt taget samma som 1.

Alla ovan alternativ skrämmer mig enormt. Det som skrämmer mig mer är att samtliga är sanna eller inga alls.
Varför skulle annars så pass många skriva om det, fastän knappast en bråkdel av dessa människor som påstår sig vara gangstalkade faktiskt rent logiskt KAN vara just det.

Jo, för att få mig och andra som vet hur världen faktiskt fungerar i obalans. Få oss att vara rädda för vår omgivning.

Ni som säger emot mig är antingen med på det, vill att jag ska vara tyst om sanningen eller så vill ni sy in mig på psyket av samma anledning.

Jag vet vad ni håller på med.
Citera
2018-10-20, 11:20
  #4687
Medlem
Gangstalking är vanligt förekommande. Personer i reklambranschen är inblandade, se t ex den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=PS3u1mqcAPs

De försöker utbilda i dubbelspråk, vilket är kärnan i gangstalkingen och bland annat det sätt de koordinerar den på. Några punkter från reklamfilmen:
Fokusera på vinsten. En såld vara är en bra vara. Köp billigt, sälj dyrt. (billigt och köp är dåligt, dyrt och sälj är bra).

Typiskt dubbelspråk.
Citera
2018-10-28, 21:33
  #4688
Medlem
johnthedickholmess avatar
Tror ni inte det handlar mycket om töntar som jobbar frivilligt åt någon myndighet som vill ha lite koll på personer som fått anmälningar på sig bara? Vilka myndigheter har civilpersoner som spanare?
Citera
2018-10-29, 22:11
  #4689
Medlem
Gangstalking förekommer bland annat i media. De som ansvarar för den (Säpo) låter det s.k. kommentariatet stå för debattinläggen. Ibland är det utbildning i dubbelspråk, ibland bara förmedling av s.k. nyheter. Ofta en kombination. Kommentariatet utför villigt och utan ersättning varje befallning från Säpo. De intalar sig till och med att de gör en god gärning när de deltar i gangstalkingen/skvallrandet/dubbelspråket osv. Genom sitt deltagande i spelet håller de det vid liv.

En av de vanligaste lögnerna i den hemliga debatten är vad jag kallar Den Stora Lögnen, nämligen att vi måste kommunicera i hemlighet för att hålla de elaka och ondskefulla poliserna utanför. De får absolut inte veta vad som sägs för då försätter det de goda och hjälpsamma poliserna (Säpo) i fara. Det är de här s.k. goda poliserna som står för all terror och gangstalking!

Myten om att vi måste kommunicera i hemlighet är en av de största lögnerna i modern svensk historia, det är oerhört viktigt att den avslöjas. Det är en så uppenbar lögn att bara hjärnskadade eller svagsinta personer borde tro på den vid det här laget. Men tyvärr inte.

En av dem som gått på myten är Jan Guillou: en feg, svekfull, politiskt korrekt jävla ynkrygg. Han använder sig av ovanliga ord i sina kolumner, som är så pass iögonfallande att man ska slå upp dem i uppslagsbok och därmed se den hemliga betydelsen.

Visserligen skriver han ofta rätt men han stryker ändå gangstalkarna medhårs genom att skriva på dubbelspråk. Därmed befäster han Den Stora Lögnen. Han har tillåtit sig att bli totalt korrumperad av Säpo. De har honom som i en ask.

En annan person som gått på Den Stora Lögnen är Leif GW Persson. I sin senaste kolumn ger han bland annat lite lektioner i hemlig kommunikation:

”Ja eller nej, sant eller falskt, ettor och nollor, och svårare än så är det ju inte att umgås på och med våra sociala medier.”

”Ditt tal skall vara att ja är ja och att nej är nej och vad därutöver är, det är av ondo” (Matteus 5:37).

Han går också in på hur de som följer honom är ”genomgående hyggliga, vänliga, kloka människor”. Han säger det inte rent ut, men de han syftar på är de som står för gangstalkingen, dvs skriftpoliserna (Säpo).

Det här med att Säpo är så trevliga, vänliga och sympatiska har jag hört från många håll, till och med från närstående personer. Inte kan väl så trevliga människor hålla på med gangstalking? Den som klagar på dem är nog bara bortskämd eller otacksam, brukar det låta.

Det är sant att de är trevliga mot de som deltar i det hemliga spelet: skriver dubbelspråk, uträttar ärenden osv åt dem. De smickrar, berömmer och visar entusiasm för andras idéer, som gör att folk känner sig uppskattade.

Men vad händer om man motsätter sig deras äckliga försök att förändra andras personlighet? Eller om man bara visar aldrig så lite tecken på egen vilja, egna tankar och självständigt handlande. Om man bara på något sätt visar att man inte är deras ägodel, att de inte har rätt att kontrollera varje del av ens liv?

Då utsätts man för en rent vämjelig gangstalking: tankekontroll (inklusive bestraffningar när man tänker på något de inte gillar, och listan på vad de inte gillar är närmast oändlig), illasinnat skvaller, hets och naturligtvis dagliga påminnelser om att de inte tänker tillåta att man är den man är.

Det vanliga för min del är markeringar som går ut på att de ska förändra mig, vare sig jag vill eller inte. Någon version av ”du ska förändras, punkt slut” hör till de vanligaste markeringarna. Och allt detta medan de gör långa utläggningar om hur de bara försöker hjälpa mig att hantera andras påverkan. ”Vi vill bara hjälpa honom att stå emot påverkan från de onda poliserna, så att han kan få vara den han vill vara”, brukar deras förklaringar lyda.

Och ingen har hittills haft integritet nog att se igenom deras lögner. För vad de vill är att göra om mig som person. De vill utplåna den jag är och ersätta med en strömlinjeformad, harmlös, politiskt korrekt personlighet. Det gör de ingen hemlighet av när de vänder sig direkt till mig. De straffar allt självständigt agerande som t.ex. förbjudna tankar, vem jag tittar på eller pratar med, kort sagt allt jag gör som tyder på att jag bestämmer över mig själv.

Det enda sättet att få stopp på gangstalkingen är att fortsätta att avslöja all hemlig kommunikation, och på så sätt punktera Den Stora Lögnen. Till slut kanske till och med svenska folket genomskådar den.
Citera
2018-10-30, 07:03
  #4690
Medlem
Hur skall vi stopp våldet?

Organiserad stalking är mycket systematisk eller rent förutsägbar i tillvägagångssätt
och likaså individerna som deltar i stalkingen. Dessa individer utnyttjas som redskap
av stalkern och anser sig vara berättigade att göra som de vill utan att det skall få
några konsekvenser. Det handlar om individer som är kapabla till att vara ofattbart
grymma/elaka mot andra. Det är vanliga privatpersoner men med lämpliga
karaktärsdrag och beteenden.

Ofta är det sysslolösa individer som deltar organiserad stalking därför att de har
mycket fritid, lätt kan organiseras och motiveras att piffa upp sin annars så tråkiga
vardag. Målet är att lura den drabbade att tro att det rör sig om "myndighetspersoner"
som utsätter den drabbade för trakasserier.

Om dessa känslokalla individer kan få offret att tro att det rör sig om
"myndighetspersoner" som utsätter offret för trakasserier, istället för helt vanliga
fastighetsägare och arbetslösa kommer Polis och vård uppfatta den drabbades
berättelse som sjukdomen "Paranoia" (att tro sig vara förföljd) istället för att
hjälpa den drabbade.

Det är inte offret som skall anklagas av samhället för att ha Paranoia. Det är
stalkern som skall anklagas för att ha Förföljelsesyndrom och tvångsmässigt
förfölja människor.
__________________
Senast redigerad av Piratpartiet 2018-10-30 kl. 08:01.
Citera
2018-10-30, 08:57
  #4691
Medlem
Vill man se bevis för de intellektuellas totala brist på integritet behöver man inte gå längre än till deras skildringar av striderna mellan mig och Säpo. Varje attack mot mig tigs ihjäl eller beskrivs som hämnd för något ”brottsligt” jag gjort. Svarar jag, beskrivs det som en attack, en brottslig handling eller liknande. De mäktiga bedriver definitionsmässigt alltid anti-terrorism, medan de förtryckta alltid bedriver terrorism. Enligt media alltså. I verkligheten är det tvärtom.

För att parafrasera Noam Chomsky: Terrorism är de mäktigas attacker mot de svaga, men eftersom de mäktiga kontrollerar det doktrinära systemet beskrivs det som anti-terrorism. Min beskrivning av dubbelspråk beskrivs som en attack mot de oskyldiga sektmedlemmarna, och enligt media är deras attacker mot mig naturligtvis bara hämnd mot det jag gjorde. Så har det låtit i över ett decennium.

Bara för att göra min inställning klar: jag kommer att fortsätta att avslöja alla kodade kommunikationer och alla hemligheter i dubbelspråk som jag får förklarade för mig. Det är min rätt att bedriva självförsvar mot en brottslig skvallerkampanj, och jag har all rätt i världen att avslöja de lögner som är förknippade med den.
Citera
2018-10-30, 09:50
  #4692
Medlem
En annan metod som kan används vid stalking som är organiserad
är sk. Cyberstalking på internet. Målet är då istället att få de
drabbade att tro att Staten/myndigheter övervakar eller påverkar
deras datorer etc. men det är stalkare som genom investerat
arbete naturligtvis kan enklare tekniska system. Trakasserarna
vill i själva verket vissa upp sin styrka och få hämnas på offret.
__________________
Senast redigerad av Piratpartiet 2018-10-30 kl. 10:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback