Citat:
Ursprungligen postat av
ludde9601
Du skulle behöva lära dig lite mer om Avicii och Ash början! Du skulle nog behöva veta att de faktiskt skapade tillsammans och att Ash var den som lärde Avicii att bli en artist och inte någon som jobbade med att hitta sound via datan. Ash vägledde Avicii hela vägen i allt från skapandet till att berätta vad som skulle kunna bli success och vilka låtar som måste jobbas vidare på. Det var också Ash som lärde Tim att DJa och att uppträda. Marknadsföring var det minsta i hela Ash samarbete med Avicii. Utan Ash skulle Tim med all sannolikhet bara varit Tim fortfarande. Ash lade ner sin själ på en helt oslipad diamant i flera år för att skapa något hållbart. Du ska skämmas!!!
Jag tror att Tim ville tillbaka till Ash! Han visste att Ash kunde skapa den sfär som tog hand om människan Tim bakom Avicii, precis som han gjorde alla år innan de slutade turnera tillsammans.
Du borde nog läsa den där artikeln i GQ! Du borde nog också tro Tims egna ord i allt ifrån artiklar, intervjuer till sitt egna avskedsbrev från turnerandet. Han hade ALLT att tacka Ash för att han kom så lång som han kom. Jag tror han ville ändra väg för sitt skapande och därför gick han till den han trodde kunde vägleda honom rätt i det också, nämligen Ash som uppenbarligen åkte till L.A. på Tims inbjudan.
När Ash inte fanns eftersom entouraget tog över, började det gå nedåt och det var för många år sedan. Långt innan sjukdomar trädde in såsom alkholism.
Tycker oxå Tims egna ord i artikeln var ganska träffande. Hans vänner fanns där för var de runt stjärnan Avicii fick de ligga!! Också kompisarnas supande som styrde när Tim skulle dricka själv! Säger en hel del på hur smart Tim var, han visste vad han omgavs sig av. Känns som Tim var han som andra kändisar ganska isolerad och ensam. Ash kanske var hans fundering kring en väg ut i deras möte någon månad innan Tim gick bort?
Rip
Artikeln är här
https://www.gq.com/story/avicii-tim-bergling-profile-gq-april-2013
Det som gör att jag tycker att Ash är en skit är dels det att han projicerade sin egen dröm om att bli dj (artist) på Tim.
Tim en 19-åring vars största intresse var att skapa musik.
Han var odiskutabelt myndig, men var ändå en oerfaren, blyg och känslig kille som säkert tyckte att det var spännande och roligt i början. Och med tiden ökade kraven på Tim
Ash var enligt VD:n för Universal Music i Sverige besatt av att öka Tims popularitet och att Ash var besatt av framgång.
Som jag ser det i dokumentären ville Ash fatta alla beslut för Tims räkning och därmed ha full kontroll över honom.
Det jag tänker skriva nu har jag skrivit flera gånger i denna tråd.
Ash sa: Tim förstår inte värdet av pengar och att Tims beslut att sluta turnera påverkar andra jätte-negativt.
Jag upplever Tim som en person som var lojal både mot fans och Ash mfl.
Den lojaliteten var felriktad. Han skulle ha varit lojal mot sig själv.