Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Det knepiga är möjl att en iakttagen person vid den tiden kanske inte hade värst anledning att prata med någon.... Sig själv, kanske? Eller liket?
Hm, du tänker att det är vid tidpunkten
efter mordet?
Och som jag minns det stod det något luddigt att tidpunkten var vid midnatt.
Men hur säker är du på en tidpunkt när du vaknar lite omtöcknad på förnatten? Kollar du så väldigt noga, minns du exakt vilken tid? Särskilt om du är pensionär och inte har tider att passa? Om man blir uppväckt av något (ljud?) kanske fokus är mer på vad som väckt en, än fokus på tiden?
Men OM det var efter mordet, kanske personen faktiskt pratade med någon i sin mobil?
- Om det var före mordet, då kanske personen ringde LW?
Eller om det var LW kanske hon pratade med sina barn? Därav misstanke om människorov?
- Var det efter mordet kanske gm pratade med barnen?
Men eftersom masterna i detta område borde vara relativt tätt, undrar jag om uppkopplingen inte borde avslöja någotsånär personens lokalisation geografiskt? Om det var gm som ringde borde detta vara såpass allvarligt att han borde sitta på sannolika?
Ja, han kan ha pratat med sig själv också, efter mordet.
Typ slitit i sitt hår och sagt för sig själv:
"Skit, skit, skit. Vad f-n har jag gjort!"
Men det kanske inte är så troligt. Då borde lilla tanten hört av sig (vilket hon borde ha gjort ändå) tror jag...
Jag tror dock att gm varit blodig (varför skulle man annars prata om blodiga kläder här och där, och blod hit och dit i bostäder).
Därför tror jag att gm slunkit iväg så osynligt som möjligt. Skriken har nog också bidragit till att gm blivit ljusskygg.