2018-09-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Bevisa motsatsen!
Trådsannigar är du ju bra på. Du har t.ex påstått att det krävs klättring för att nå FP. Jag påstår att en rullstolsbunden tar sig dit med normal armstyrka. Du påstår att du har varit där!
Kommentar på det?

"Bevisa motsatsen!", j-a dumheter att skriva så. Och ett rent bevis på att du skriver nonsens och borde stängas av.

Klättring har jag inte skrivit. Står möjligen att klättra över ett staket, vilket är en annan innebörd, som jag tror att du med har förstånd att förstå...?

Jag påstår inte, jag har tolkat att mordplatsen är på andra sidan staketet, då hunden markerat men inte kommit fram till kroppen. Tips: Gå in i googelmaps på för översikt:
https://www.google.se/maps/@59.2885735,15.1862578,36a,35y,39.61t/data=!3m1!1e3?hl=sv

Här ser du gatubilden.
https://www.google.se/maps/@59.289029,15.186226,3a,75y,161.34h,72.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sC6emr6onuYHh6gfZS46l1Q!2e0!7i1 3312!8i6656?hl=sv

Sedan hämtar du din rullstol....
Och ja, blommor och ljus i en ganska stor omfattning, tack och lov. Vi lämnade med en blomma och ett ljus.
Citera
2018-09-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi spekulerade, koppla på hjärnan innan du drar igång.
Hur vet du att han inte har en liten penis?
Jag har sett den....
Frågan är ju totalt ointressant!
Frågan var ju kopplingen från tummetott till lite penis, inte sakfrågan om storleken....
Häng med i dina egna hejaramsor.
Citera
2018-09-28, 14:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tolkar det lite annorlunda.
Jag tror inte att någon jobbat med fallet i åtta månader, tyder
det snarare som att det hamnat i hög, långt ner i högen p.g.a. att
det har lågprioriterats.

Så är det säkert. Påståendet från EGT var dock att Lenas anmälan avseende misshandel inte var seriös, varpå jag reagerade. Hade inte LW menat allvar borde inte förundersökningen pågått i åtta månader, även om den låg längst ner i högen och var lågprioriterad. Att hålla fast vid en anmälan under så lång tid tyder enligt min mening på att den var seriös.
Citera
2018-09-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
"Bevisa motsatsen!", j-a dumheter att skriva så. Och ett rent bevis på att du skriver nonsens och borde stängas av.

Klättring har jag inte skrivit. Står möjligen att klättra över ett staket, vilket är en annan innebörd, som jag tror att du med har förstånd att förstå...?

Jag påstår inte, jag har tolkat att mordplatsen är på andra sidan staketet, då hunden markerat men inte kommit fram till kroppen. Tips: Gå in i googelmaps på för översikt:
https://www.google.se/maps/@59.2885735,15.1862578,36a,35y,39.61t/data=!3m1!1e3?hl=sv

Här ser du gatubilden.
https://www.google.se/maps/@59.289029,15.186226,3a,75y,161.34h,72.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sC6emr6onuYHh6gfZS46l1Q!2e0!7i1 3312!8i6656?hl=sv

Och ja, blommor och ljus i en ganska stor omfattning, tack och lov. Vi lämnade med en blomma och ett ljus.
Jisses anamma!!!
Det finns inget staket att klättra över, det är bara att runda planket! Det finns ett nedtrampat gunnebostängsel ett stycke ifrån, men det var inte där hon hittades.
Stängas av....puss o kram! he he...
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-09-28 kl. 14:30.
Citera
2018-09-28, 14:29
Medlem
Citat:
PeterNoster spekulerade inte, hen skrev i klartext, dom du biföll med ett kanske...
Citera
2018-09-28, 14:38
Medlem
Citat:

Det hela hänger ju ihop!
SD framhäver sig hela tiden, tusentals sliskiga selfies, klättrar, cyklar, flyger, allt för att kompensera sitt komplex för sin lilla penis.
LW lämnar honom efter en kort romans och går till större penisar.. SD´s komplex får sig en jättesmäll när hon hånar honom för "tummetott".
Så är LW på Läckö med en större penis och ska snart till Norge med den, SD med sin lilla penis kan inte hävda sig, blir galen och slår ihjäl henne.

Solklart!
Citera
2018-09-28, 14:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det hela hänger ju ihop!
SD framhäver sig hela tiden, tusentals sliskiga selfies, klättrar, cyklar, flyger, allt för att kompensera sitt komplex för sin lilla penis.
LW lämnar honom efter en kort romans och går till större penisar.. SD´s komplex får sig en jättesmäll när hon hånar honom för "tummetott".
Så är LW på Läckö med en större penis och ska snart till Norge med den, SD med sin lilla penis kan inte hävda sig, blir galen och slår ihjäl henne.

Solklart!

Elementärt kanske.... 😂

Det kan nog finnas lite ”dimensioner” där att ta hänsyn till.

En ubåt är inte alltid en cigarr.

Men ni som är insatta i saken kanske kan räta ut den.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-28 kl. 14:50.
Citera
2018-09-28, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Första tanten ska ha hört några prata på väg mot bullerplanket,
det va tidigare.

Det här är en annan tant som enligt uppgift sett någon prata.

Sannolikt har hon genom ett stängt fönster sett någon med
något som hon identifierade som en mobil.

Så tänker man förstås genast när man läser det.
Detta eftersom det inte uttryckligen står något om att hon också hör något. Kanske har hon som någon föreslog bullerglas, om hon bor nära motorvägen, trots att det finns bullerplank där. Men kanske hon faktiskt hör något också, men det inte är så tydligt.

Vanligt är att man har sovrum på övervåning. Ibland något sovrum/gästrum/arbetsrum på bottenplan. Kanske vaknade hon av ljud på förnatten, men vet inte riktigt vad det var som fick henne att vakna. Hon går ner till köket och tittar ut genom fönstret för att se vad det var som väckte henne och får då se en person pratandes.

Och vi vet ju inte om det var en man hon såg. Det kan ju ha varit en kvinna också. En person är allt vi har fått veta.

Men det skulle förstås kunna vara så att hon ser en person prata (rör på munnen, fönstret stängt) men den person han/hon pratar med är utom synhåll för henne.

Jag tänker dock fortfarande att det är något som väcker henne, uppbragta röster kanske(?), som får henne att gå fram till fönstret och kolla ut.
Tänker på mig själv, att om jag vaknar till på förnatten (händer ju inte så ofta eftersom det är då som man sover som djupast), då kanske man går upp och dricker ett glas vatten, eller ännu hellre inte ens går upp utan bara vänder sig om.

Så varför tittar hon ut genom sitt fönster?

Man kan ju bara hoppas på att dessa(detta?) vittnen är just två olika.
Tills jag får annan info tror jag ändå att det är två olika.

Den ena pratade ju om röster från en man och en kvinna (var det väl?) som gick i riktning mot planket, medan det andra vittnet pratar om att hon ser en person prata.

Känns ändå som helt olika vittnesmål.
Vi får väl se.
Citera
2018-09-28, 14:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Här ser du gatubilden.

Nu får du ge dig! Planket är bara att runda och staketet står mot slänten och motorvägen. Lenas kropp hittades nära vinkeln där staket och plank möts.
Du påstår att du varit på FP men ändå har du noll koll på hur det ser ut. Märkligt.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-28 kl. 14:58.
Citera
2018-09-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja. Se även meningsutbytet med EGt här intill.

Jo, rättvisan tillverkar ”saker” elelr sakförhållanden på samma sätt som industrin. Man tillverkar skuld, och skyldiga. Det är väl som ett lån någon tagit ut från någon annan utan rätt eller täckning. Man måste visa att så skett, vem som gjort det mot vem och bestämma beloppets storlek.
Det är ungefär så jag tänker mig det hela. Polisen söker "brett" men efter vissa fastslagna rutiner. Kling och Klang och deras chefer har ju de kunskaper och färdigheter för att kunna göra sitt jobb. T ex sitta timmatal i iskalla bilar och spana, eller vada i blod och ändå ta hand om småbarn på en brottsplats under fara för sitt eget liv. Att begära att de ska uppfinna hjulet varje dag i sin yrkesutövning är orimligt.
Sen är det upp till Åklagaren att med sina kunskaper bedöma på sin kammare om det ena eller andra håller.
Sen kommer det som jag har svårt för:TR. Nämndemannasystemet måste bort. Ska man döma människor till frihetsberövande i åratal krävs mer än magkänsla.
Det är ju ett dynamiskt och ickeperfekt system, eftersom det handlar om människor, men för det mesta blir det nog mer bra än dåligt.
Ibland kommer ju folk i kläm. Ofta av sk expertvittnen som just då är på modet. T ex Kevinfallet, Kalamarksfallet för att inte tala om T.Q. Som tur är har vi då murvlarna i tredje statsmakten.
Din liknelse med ett lån, illustrerar just det pragmatiska tänkandet hos romarna som införde advokater och domstolar utan religiös inblandning. Snabbt, effektivt och genomskinligt för allmänheten, vilka kunde instämma i att det nog blev en rätt okej uppgörelse.
Citera
2018-09-28, 14:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så tänker man förstås genast när man läser det.
Detta eftersom det inte uttryckligen står något om att hon också hör något. Kanske har hon som någon föreslog bullerglas, om hon bor nära motorvägen, trots att det finns bullerplank där. Men kanske hon faktiskt hör något också, men det inte är så tydligt.

Vanligt är att man har sovrum på övervåning. Ibland något sovrum/gästrum/arbetsrum på bottenplan. Kanske vaknade hon av ljud på förnatten, men vet inte riktigt vad det var som fick henne att vakna. Hon går ner till köket och tittar ut genom fönstret för att se vad det var som väckte henne och får då se en person pratandes.

Och vi vet ju inte om det var en man hon såg. Det kan ju ha varit en kvinna också. En person är allt vi har fått veta.

Men det skulle förstås kunna vara så att hon ser en person prata (rör på munnen, fönstret stängt) men den person han/hon pratar med är utom synhåll för henne.

Jag tänker dock fortfarande att det är något som väcker henne, uppbragta röster kanske(?), som får henne att gå fram till fönstret och kolla ut.
Tänker på mig själv, att om jag vaknar till på förnatten (händer ju inte så ofta eftersom det är då som man sover som djupast), då kanske man går upp och dricker ett glas vatten, eller ännu hellre inte ens går upp utan bara vänder sig om.

Så varför tittar hon ut genom sitt fönster?

Man kan ju bara hoppas på att dessa(detta?) vittnen är just två olika.
Tills jag får annan info tror jag ändå att det är två olika.

Den ena pratade ju om röster från en man och en kvinna (var det väl?) som gick i riktning mot planket, medan det andra vittnet pratar om att hon ser en person prata.

Känns ändå som helt olika vittnesmål.
Vi får väl se.

Det knepiga är möjl att en iakttagen person vid den tiden kanske inte hade värst anledning att prata med någon.... Sig själv, kanske? Eller liket?
Citera
2018-09-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu får du ge dig! Planket är bara att runda och staketet står mot slänten och motorvägen. Lenas kropp hittades nära vinkeln där staket och plank möts.
Du påstår att du varit på FP men ändå har du noll koll på hur det ser ut. Märkligt.
Ja, mycket märkligt. EGT har sedan trådens begynnelse snärjt in sig i sina egna påståenden och står inte för vad han tidigare har sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in