2018-09-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Några tankar.
SD och LW var väldigt tajta året 15/16 i samband med planerandet och genomförandet av Geoturen Heart of Sweden som gick av stapeln sommaren -16 - en tid då det började knaka mellan flera relationer som SD/HD, SD/LW och inte att förglömma UW:s begäran om skilsmässa från MH.

Hösten kom och SD "retas" med LW och bombar henne med sms så pass mycket att hon känner sig trakasserad och anmäler honom 3 nov. Hon ångrar sig och tar tillbaka anmälan för att det annars kan bli värre...

LW firar jul med x:et UW och barnen?

2017
LW vill vara vän med SD, men han vill vara vän med sexuella förmåner? LW vill bara prata och fika, så det blir återkommande tjafs om detta? Minst en gång går SD över en acceptabel gräns när han tar halsomtag på LW och knogar hennes huvud i bilen. Hon anmäler honom för att hon blir rädd och tycker att nu han gått för långt?

Under mars får HD nys om SD:s bravader och ställer ultimatum? Hon beordrar unfriending på Fb och kontaktförbud?
JG tycker det är hemskt att LW varit med SD och tar parti för HD. Han unfriendar också LW för att SD har tutat i fru och vännen att det är LW som inte låter honom vara ifred?

HD märker att kontakter verkar fortsätta i smyg, så i juli bestämmer hon sig för att leva sitt liv, men bor ihop med SD för döttrarna skull?

SD och HD firar jul med hans svärföräldrar som ger paret en USA-resa och utlovar barnvakteri för att de tu ska få egen tid till att finna varandra igen?

2018
LW cachar runt med olika manliga vänner och någon/några är kanske mer än vän?

SD störs av geo-bilder på en njutande livsglad LW och samtidigt får han mer och mer problem hemma med HD?

Februari får HD nog och vill skiljas på riktigt. Skilsmässoansökan skrivs och signas. Den inkommer till TR i mars då HD även flyttar till eget bo.

SD är ensam och övergiven. Han har ingen som tycker om honom längre?
LW har det mysigt med snygg-AL, ML och JH. Sistnämnda känner han knappt och ser ett allvarligt hot han inte kan kontrollera?

Hotar LW med att berätta för HD att SD inte lämnar henne ifred?

SD har tappat fotfästet och kanske han knaprar i sig någon *substans för att orka med tillvaron? Ett medel som gör honom ännu mer knäpp än vanligt? Sen händer det hemska?

Spekulationer eller fakta?

*medicin som ger biverkningar kan vara en förmildrande omständighet som advokaten kan ta med som halmstrå i det kommande försvaret...

Precis så tror jag upptrappningen kan sett ut.

Nej, jag tror jag inte alls att hon hotade SD att avslöja något för HD. Varför skulle hon göra det?

Hotet bestod av att hans egen självbild skulle krascha och bli tydlig inför sina vänner!

Det skulle vara ett faktum, OM Lena valde Norge!

Hon var bestämd, hon skulle till Norge ... där tror jag det brast.

Det handlar inte om LW eller HD, det handlar fortfarande om SD.

Tror jag. Nu gör jag en "Lönnrotare" och för egen del tar en helikopter-tur!
Citera
2018-09-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Kan ha fel, men tror att Moralensväktare menade att man rubricerade det som människorov för att kunna göra husrannsakan i SDs hus.

Det stämmer att jag menar man får utökade befogenhet att söka i andra bostäder eller lokaler om man har den rubriceringen.
Citera
2018-09-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det stämmer att jag menar man får utökade befogenhet att söka i andra bostäder eller lokaler om man har den rubriceringen.

Samma som i Lisa Holm-fallet.

Men jag förstår inte varför hundsöket avbröts mitt i insatsen!
Det begriper jag fortfarande inte.

Många misstag initialt.
Citera
2018-09-28, 01:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ärligt så har iaf jag inte tänkt så mycket djupare på detta spår men ifall det skulle ha bäring så ja, det skulle vara ett tänkbart scenario. Visst känns det lite väl dramatiskt med ett sådant avslöjande genom mordet men det skulle förklara tidpunkten för när något just eskalerade/gick överstyr om det inte beror på någon av resorna eller något vi inte alls har kännedom om. Skulle denna teori/spekulation vara sann så skulle det även ge ytterligare en dimension till LWs och SDs märkliga relation över åren där de båda visat avståndstaganden men ändå inte kunnat bryta helt. Ett gemensamt barn skulle skapa en sådan där länk som inte går att bortse från även om känslorna svalnat eller rentav övergått i förakt eller rädsla som lett till anmälningar. Detta hade även kunnat varit något som till varje pris måstat undanhållas för HD om SD lovat guld och gröna skogar, att det skulle bli dem igen och allting annat tillhörande det förflutna.

MEN. Jag vill nästan inte gå in på detta mer då det inbegriper barnen som har det nog svårt får man anta. Det är vanskligt att spekulera kring detta då det finns så erbarmligt lite att gå efter och bara blotta spekulationerna kan vara oerhört destruktiva för anhöriga till LW. Det är min tro att detta är bara en teoretisk möjlighet som är helt idiotisk. Jag vill svara på detta då det förklarar en del men jag hoppas och tror för alla inblandades skull att detta är väldigt långt från någon sanning.

I så fall så har han mördat modern
på sin sons födelsedag.
Så outhärdligt så man knappt orkar tänka tanken.
Citera
2018-09-28, 01:53
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I så fall så har han mördat modern
på sin sons födelsedag.
Så outhärdligt så man knappt orkar tänka tanken.

Ja, så därav så vill jag tro på Honan6s teori som är mycket mer trolig och sannolik. Även om jag med en dåres envishet har svårt att helt släppa spekulationerna om MH som GM med SD som utvald syndabock samt denna sistnämnda variant av SD-teori så finner jag en stor rimlighet och logik i samtliga sammanställningar hittills av Honan6. Låt oss hellre hoppas på att av onda ting så är den hellre rätt.
Citera
2018-09-28, 02:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, så därav så vill jag tro på Honan6s teori som är mycket mer trolig och sannolik. Även om jag med en dåres envishet har svårt att helt släppa spekulationerna om MH som GM med SD som utvald syndabock samt denna sistnämnda variant av SD-teori så finner jag en stor rimlighet och logik i samtliga sammanställningar hittills av Honan6. Låt oss hellre hoppas på att av onda ting så är den hellre rätt.

Om MH är skyldig så tror jag att det var
hennes plan att UW skulle bli syndabock.
När det istället blev SD så tror jag att hon försökte
att rätta till det genom att läcka sin och "UWs"
bloggar till tråden.
Det funkade ju inte heller.
Utan istället så vände sig tråden mot henne
och hon blev själv misstänkt.
Citera
2018-09-28, 02:17
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om MH är skyldig så tror jag att det var
hennes plan att UW skulle bli syndabock.
När det istället blev SD så tror jag att hon försökte
att rätta till det genom att läcka sin och "UWs"
bloggar till tråden.
Det funkade ju inte heller.
Utan istället så vände sig tråden mot henne
och hon blev själv misstänkt.

Bra iakttagelse. Ifall det är så, så förklarar det verkligen läckan av den konstiga UW-bloggen och hennes egen blogg samt tystnaden som sedan följde. Hatten av, så långt hade jag inte tänkt!
Citera
2018-09-28, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, jag har svarat, massor med gånger...

Jag var initialt helt ovetandes och trodde inte alls på uppgifterna att dom fortsatt umgås efter anmälan. Därav avskrev jag helt SD som tänkbar GM efter så lång tid efter anmälan som resulterade i att HD fick kännedom. Sen fick jag höra från flera att så inte var fallet, utan dom har fortsatt umgås sporadiskt. Det har då handlat om sex, utan kärlek/känslor, OM jag förstått det rätt.

Men just att SD och LW åkt i olika bilar och till och med olika rutter, får mig att tro att det var ett spel för galleriet. Samma sak med bilden från eventet, det var en markering från SD till HD att han klippt henne från hans liv (tror jag, men det kan vara en editering på bildstorleken med).
Men med tesen att bildbeskärningen var en markering till förmån för HD så blie LW:s loggtext retfull och lite mer skrämmande om man tänker efter, kan hon ha lekt med SD?

Så då kommer frågan varför LW har sagt till sina vänner vilket svin SD är, men fortsatt umgås?
Som jag skrivit tidigare, så tror jag hon ljög för Sh.Holm och andra vänner om hur otäck SD är mot henne. Hon satt på alla trumfkort och hur våldsam ni verkar än tro att SD är, så tror inte jag att LW var rädd för honom.
Nu frågade jag inte vad Du har för känsla.

Det jag undrade var om Du har fått någon förklaring av SD varför han fortsatte ha kontakt med LW efter polisanmälningar m m (han har ju till Dig berättat att det var bara för sex enl vad Du skrivit tidigare i tråden).

Varför drar han sig inte för att träffa henne när han förmodligen tycker sig bli orättvist anmäld tom till polisen, jag tror att de flesta skulle avsluta kontakten i stället för att ev få sex (sexlusten tar väl slut någonstans).
Citera
2018-09-28, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu frågade jag inte vad Du har för känsla.

Det jag undrade var om Du har fått någon förklaring av SD varför han fortsatte ha kontakt med LW efter polisanmälningar m m (han har ju till Dig berättat att det var bara för sex enl vad Du skrivit tidigare i tråden).

Varför drar han sig inte för att träffa henne när han förmodligen tycker sig bli orättvist anmäld tom till polisen, jag tror att de flesta skulle avsluta kontakten i stället för att ev få sex (sexlusten tar väl slut någonstans).
Min känsla är att anmälan inte var seriös, syftet var mer att sätta dit SD. Att han valde att fortsätta tror jag att LW bad om ursäkt och ville fortsätta ha one night stands emellanåt.
Så min känsla är att det var möjligheten att ha sex och att det fanns en ursäkt i grunden.

OK?
Citera
2018-09-28, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Min känsla är att anmälan inte var seriös, syftet var mer att sätta dit SD. Att han valde att fortsätta tror jag att LW bad om ursäkt och ville fortsätta ha one night stands emellanåt.
Så min känsla är att det var möjligheten att ha sex och att det fanns en ursäkt i grunden.

OK?

Inte seriös?
Sitta med två poliser mitt i natten, förstörda örhängen och röd i hårbotten, är det inte seriöst?
Mordet kanske inte heller är seriöst?
Citera
2018-09-28, 07:13
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD har tappat fotfästet och kanske han knaprar i sig någon *substans för att orka med tillvaron?

Så nu försöker du få in att han skulle ha knaprat på "mediciner"
det är så trådsanningarna kommer till
Citera
2018-09-28, 07:16
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inte seriös?
Sitta med två poliser mitt i natten, förstörda örhängen och röd i hårbotten, är det inte seriöst?

eftersom att dem har cachat ihop efter den anmälan så verkar anmälan inte riktigt seriös
och att hon satt med två poliser mitt i natten kan bero på att dem hade lugnt och kunde åka ut på en gång, hade lika gärna kunnat vara dagen efter om polisen hade haft viktigare saker för sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in