2018-09-27, 20:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag har hört om det där förut, faktiskt. Viggo Kristiansen, en ökend norsk barnamördare , som deltog i den så kallade "Baneheia-saken" där två flickor på 8 och 10 år blev våldtagna och mördade. Ja han var känd av sina kvinnliga grannar för att kika på dom från utsidan fönstret när dom tex dushade, sen när dom kom ut stod han och skrek typ "hora" till dom. Och han stal trosor och sånt när dom torkade kläder. Lite sånt ofarligt "weirdo stuff", men det skall man nog aldrig underskatta, nej.
Tror Madsen såg på kvinnor som nån slags leksaker. Sånt man kan slenga om det går sönder.
Japp, Voyeurism (peeping Tom) är en annan parafili som är vanlig. Kurt Kragh associerade till detta då PM stod passiv och glodde på S/M klubben. Även Bundy var en peeping Tom.
Skrev nyss om psykopaten Steffen som ägnade sig åt kvinnokläder, andra mer kända är väl Russell Williams och Rader.
Citat:
"Steffen Kristensen har tydeligt været fokuseret på begivenheder i sit sexliv under mentalundersøgelsen, hvor han har fortalt retspsykiateren, at han var transvestit og i hemmelighed klædte sig i kvindetøj en gang om ugen."
(..) han var fascineret af sexfilm, hvor kvinder blev, bundet, voldtaget og efterfølgende slået ihjel."
Citera
2018-09-27, 20:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är makabra summor, Rönnbäck nämnde standardtaxa på 2000:-/timmen. Sen tog hon väl ut för sitt lidande med media om jag inte minns fel..
Hon var ju fan inte klok.

.. Men det är nog mer den låga retoriken jag stör mig på. Den lär inte vinna mark. Eller detta ständiga snyftande om att media dömt på förhand snarare än domstolen.
Jag har nog inte sett nån räkning vad jag kan minnas gällande Betina.
Freudian slip?
Nog för att de är Mad alltid. Psykopaten Olsson fann Gud. Vet inte om det var före eller efter han kastade bajs på en kriminalvårdare.
Varenda en tycks få fromhetsdrag när det ska göras riskbedömning eller tidsbestämt. Samma ses i USA. Praise the Lord, forgiveness for the Sinner.

Hmm, nog mera ett "fat finger-syndrom" som spelade mig ett spratt men visst, nog fan är de vi pratar om riktigt "mad", skeva i skallarna så att det räcker och blir över.

Alla trick som funkar används ju och just det där med att bli "frälst" är ett gammalt beprövat skälmstycke, har för mig att de släppte Svartenbrandt från Säter när han berättade att han funnit ljuset och räddningen för sin själ.

Vi får se om inte lille Madsen snart kommer att bekänna att han funnit gud, inte helt otoligt.
Citera
2018-09-27, 20:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Whisky....
Hahaha, va?
Nu är det snart kockarnas kamp om det stackars minneskortet. Jag lägger till lite hickory som ger fin rökarom när det ska torkas.

Skämt åsido. Jag fattar nada.
Citera
2018-09-27, 20:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, nog mera ett "fat finger-syndrom" som spelade mig ett spratt men visst, nog fan är de vi pratar om riktigt "mad", skeva i skallarna så att det räcker och blir över.

Alla trick som funkar används ju och just det där med att bli "frälst" är ett gammalt beprövat skälmstycke, har för mig att de släppte Svartenbrandt från Säter när han berättade att han funnit ljuset och räddningen för sin själ.

Vi får se om inte lille Madsen snart kommer att bekänna att han funnit gud, inte helt otoligt.
PM nöjer sig inte med att bli frälst. Biskop? En kvinnlig sådan.
Han kan ju högläsa på söndagar i Herstedvester andaktsrum om himlen från det han skrev på sin blogg, hahahaha.
Nä, men det är ju så genomskinligt att det vore ju bättre de lät bli. Från brutalt sexmonster till Moder Theresa på 60 sek.
Citera
2018-09-27, 20:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
PM nöjer sig inte med att bli frälst. Biskop? En kvinnlig sådan.
Han kan ju högläsa på söndagar i Herstedvester andaktsrum om himlen från det han skrev på sin blogg, hahahaha.
Nä, men det är ju så genomskinligt att det vore ju bättre de lät bli. Från brutalt sexmonster till Moder Theresa på 60 sek.

Hmm, det kan ju vara något, den lilla räkan kan ju göra som KJ i Boden-fallet passa på att byta kön nu under sin strafftid, Madsen klarade ju uppenbart inte av att våldta KW så då kan han ju lika gärna skära bort det verktyget.

Visst är det genomskinligt och jag fattar inte hur någon skulle kunna gå på idiotierna men hoppet är ju det sista som överger människan och det gäller väl även för psykopater som Madsen.
Citera
2018-09-27, 20:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Hmm, det kan ju vara något, den lilla räkan kan ju göra som KJ i Boden-fallet passa på att byta kön nu under sin strafftid, Madsen klarade ju uppenbart inte av att våldta KW så då kan han ju lika gärna skära bort det verktyget.

Visst är det genomskinligt och jag fattar inte hur någon skulle kunna gå på idiotierna men hoppet är ju det sista som överger människan och det gäller väl även för psykopater som Madsen.
Det hade jag missat? Finns det foto på uppenbarelsen?
PM är skum. Han har full rulle med älskarinnorna men tänder på att köra kniven och spettet i sitt offer. Hans dokument på hårddisken handlade ju om liknande hemskheter som fördes in i underlivet.
Annars kan det väl vara förenat med impotens och extrem aggressivitet som är tändande. Alltså att kniven blir ett sorts substitut a la seriemördaren Chikatilo. Får nog kolla mer på detta.
Även denna tydliga ambivalens med ett sorts sug att vara kvinna och samtidigt helt råa.
Senast redigerad av develi 2018-09-27 kl. 20:42.
Citera
2018-09-27, 20:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det hade jag missat? Finns det foto på uppenbarelsen?
PM är skum. Han har full rulle med älskarinnorna men tänder på att köra kniven och spettet i sitt offer. Hans dokument på hårddisken handlade ju om liknande hemskheter som fördes in i underlivet.
Annars kan det väl vara förenat med impotens och extrem aggressivitet som är tändande. Alltså att kniven blir ett sorts substitut a la seriemördaren Chikatilo. Får nog kolla mer på detta.
Även denna tydliga ambivalens med ett sorts sug att vara kvinna och samtidigt helt råa.

Det var en artikel i Expressen om KJ, tror att den finns länkad i den tråden, artikeln alltså.

Mycket troligt att fanskapet blev impotent när det skulle till i verkligheten eller också blev han så upphetsad att det gick i kalsongerna, hittade de inte sperma där?
Citera
2018-09-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ett annat, mycket bettre och mera sannolikt sätt, är att sleppa minneskortet ner på tex en flaska motorolja. Först slepper man i minneskortet, sen en näve eller två med, ja tex hylsnycklar. ( ) Bara en fördel om oljan finns kvar på flaskan, då håller man även saltvattnet ute.

https://delespesialisten.no/uploads/OLJXHZ010.jpg

Zagadka var en Whiskey-ubåt så det måste vara en Whiskey-flaska om Zagadka är en kod från psykopaten som anger var minneskortet finns.
Citera
2018-09-27, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var en artikel i Expressen om KJ, tror att den finns länkad i den tråden, artikeln alltså.

Mycket troligt att fanskapet blev impotent när det skulle till i verkligheten eller också blev han så upphetsad att det gick i kalsongerna, hittade de inte sperma där?
Ja, sädesvätska utan spermier. Han var nog väldigt tänd på gluttande om man tänker på filmerna. Tror även att Kragh är helt rätt när PM sägs stå passiv och glo på klubben han blev utkastad från.
Var det rätt sorts våld, tortyr eller BDSM så verkar penetrering vara sekundärt. Att iaktta sadism verkar vara bästa grejen.
Lite så verkar det ju ha varit gällande NB också, en massa skvättande vid fönstret, inget samlag med offret.
Must see. Ska styckmördaren till hinsan sen då?
Senast redigerad av develi 2018-09-27 kl. 21:11.
Citera
2018-09-27, 21:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Zagadka var en Whiskey-ubåt så det måste vara en Whiskey-flaska om Zagadka är en kod från psykopaten som anger var minneskortet finns.

Jo, men jag tror inte på nån kod. Jag försöker bara tänka logiskt. Nu är det här problemet uppklarat för min del. Skall jag lyckas att nån gång släppa det här fallet måste såna saker "lösas". Det enda som nu inte är möjligt att förklara för min del, är om han mördat förut. Och just det får nog stå öppet, det tillhör i och för sig heller inte det här fallet... Jag kan leva med att det är så.
Citera
2018-09-27, 21:35
Medlem
develis avatar
Hahahaha.
En som har lyckönskningar till honom i fängelset:

"Må din røv klø til evig tid og dine arme være for korte"
Citera
2018-09-27, 21:53
Medlem
Citat:
Hahahaha.
En som har lyckönskningar till honom i fängelset:

"Må din røv klø til evig tid og dine arme være for korte"

Riktigt rolig

KJ i Boden ... troligen ett av de första fallen jag följde ordentligt. Han var också intresserad av båda könen ...
Första gången som jag introducerades till ordet styckmördare.

Känner du till fallet sedan tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in