2018-07-29, 10:35
Avstängd
Paris24s avatar
Jag gick på nya Dominos i Lund när de öppnade (i april?). Få sittplatser, satsar tydligen på utkörning. Eget cykelbud, verkar slösaktigt när det redan finns hungrig.nu. Plastbestick, dricka direkt ur burk om man äter på stället, inget porslin ät ur papplådan, som prisvärt paket fanns pizza + bröd (!!) som jag köpte, brödet smakade som en extra pizza-kant? Ingen pizzasallad. Extremt torr och tråkig pizza. Extremt dyr. Våra fantastiska lokala pizzeria Kryddan är dubbelt så god. Jag har inte gått till Dominos efter det.
Citera
2018-07-30, 06:24
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag gick på nya Dominos i Lund när de öppnade (i april?). Extremt dyr.

Nog våra höga skatter och moms som gör den dyr, Dominos är lågprispizza på många andra håll. De enklare varianterna kostar bara 5$ i tex. australien.
Citera
2018-07-30, 08:12
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Nog våra höga skatter och moms som gör den dyr, Dominos är lågprispizza på många andra håll. De enklare varianterna kostar bara 5$ i tex. australien.

Franchiseavgifterna gör nog även sitt gällande priset.
Citera
2018-07-30, 17:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag gick på nya Dominos i Lund när de öppnade (i april?). Få sittplatser, satsar tydligen på utkörning. Eget cykelbud, verkar slösaktigt när det redan finns hungrig.nu. Plastbestick, dricka direkt ur burk om man äter på stället, inget porslin ät ur papplådan, som prisvärt paket fanns pizza + bröd (!!) som jag köpte, brödet smakade som en extra pizza-kant? Ingen pizzasallad. Extremt torr och tråkig pizza. Extremt dyr. Våra fantastiska lokala pizzeria Kryddan är dubbelt så god. Jag har inte gått till Dominos efter det.

Tror det är extremt svårt att slå sig in på den svenska pizzamarknaden. Ligger ju en babbe-pizzeria i varje kvarter, minst. Sen har säkert Dominos ett koncept som ägaren måste följa, typ franchise som McD, BK m fl. Sen så tillåter säkert olika kedjor olika mycket variationer. Men franchiseavgiften lär kosta en del, och det vill nog till att få rull på det hela. Gick in på deras hemsida nu och valde Lund, blev ju inte direkt imponerad.

Det vill ju till att de är betydligt bättre än den lokala turken, och jag har svårt att tro det, även om det i de flesta fall knappast skulle vara en större bedrift.
Citera
2018-07-31, 06:50
Medlem
Citat:
Få sittplatser, satsar tydligen på utkörning. Eget cykelbud, verkar slösaktigt när det redan finns hungrig.nu.

Kanske billigare och smidigare att ha egna cykelbud? Använder man sig av hungrig.se, så lär man få betala en viss summa pengar i avgift till dem. Dessutom har hungrig.se inte världens bästa rykte precis, som arbetsgivare för cykelbuden. Inte särskilt mycket bättre för exempelvis Uber Eats och Foodora. Hur det funkar för Dominos vet jag inte, men deras lösning kanske funkar bättre för dem (och billigare än att ha ett samarbete med annan aktör). Så det kanske inte är slösaktigt.
Citera
2018-07-31, 16:37
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tror det är extremt svårt att slå sig in på den svenska pizzamarknaden. Ligger ju en babbe-pizzeria i varje kvarter, minst. Sen har säkert Dominos ett koncept som ägaren måste följa, typ franchise som McD, BK m fl. Sen så tillåter säkert olika kedjor olika mycket variationer. Men franchiseavgiften lär kosta en del, och det vill nog till att få rull på det hela. Gick in på deras hemsida nu och valde Lund, blev ju inte direkt imponerad.

Det vill ju till att de är betydligt bättre än den lokala turken, och jag har svårt att tro det, även om det i de flesta fall knappast skulle vara en större bedrift.
Kan nog behövas en pizzakedja som håller lite högre standard än de flesta babberior, tycker att I Love Pizza känns betydligt fräschare än babbehörnan t ex.

Bara det inte blir alldeles för dyrt, men även babberiorna fläskar ju på rätt bra med priserna numera så.
Citera
2018-07-31, 16:59
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Kan nog behövas en pizzakedja som håller lite högre standard än de flesta babberior, tycker att I Love Pizza känns betydligt fräschare än babbehörnan t ex.

Bara det inte blir alldeles för dyrt, men även babberiorna fläskar ju på rätt bra med priserna numera så.
Ja, generellt så upplever jag kvalitén ganska medioker på de flesta pizzerior, i bästa fall. Sen om någon pizzeria blir omtalad som bra så upplever jag oftast att kvalitén snabbt sjunker då man försöker göra snabba pengar. Det är nog ett år sen jag åt pizza, det var väl för si så där 10 år sen jag åt pizza någorlunda frekvent. Gör dock pizza själv i bland. Perfekt när man har lite rester.
Citera
2018-09-06, 01:20
Bannlyst
Finns de bara i Skåne idag? Har alla deras ställen i Sverige bara plastbestick om man äter på plats??? Det brukar ju gå sådär med pizza....
Citera
2018-09-27, 20:27
Medlem
Matfusk i Dominos kedjan. Danskt reportage.

"Dominos sælger pizzaer for millioner af kroner til danskerne, og de har et mål om at få 100 butikker over hele landet. Men nu fortæller tidligere medarbejdere, at der i kædens restauranter bliver fusket med holdbarhedsdatoer, så gammel mad havner på pizzaerne fremfor i skraldespanden. Morten Spiegelhauer undersøger, om det kan være rigtigt, for det hænger ikke sammen med, at butikkerne har lutter glade smileys. Spørgsmålet er, om der er noget, myndighederne overser. Undersøgelsen tager en drejning, da muldvarpen fra 'Operation X' bliver opdaget. Producerat år 2018."

https://www.allatvkanaler.se/tv/operation-x-fodevarefusk-i-dominos_19-58x0RiBc

Datumommärkning, dålig rengöring, råttlortar och mycket mer. Beteendet skulle vara känt ända upp i ledningen och inte bara hända i Danmark, och ha hänt tidigare för 4 år sen, där man lovade bättra sig. Men så upprepar det sig.

Lustigt det har pizza tracking där ett steg är kvalitetssäkring av pizzan. Är det någon pizzatekniker som undersöker pizzan?

Verkar var lycksökare som drar igång de nationella pizzeriorna?

Ska man kanske även undvika Dominos i Sverige?
Senast redigerad av Sillastrypar-rens 2018-09-27 kl. 20:45.
Citera
2018-09-27, 20:30
Medlem
gorillaspactuss avatar
Du skulle bara veta hur mycket fusk som pågår inte bara på pizzerior men även andra matställen. Skulle du veta en bråkdel så hade du aldrig ätit ute igen.

Klart att det även fuskas på Dominos.
Citera
2018-09-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaspactus
Du skulle bara veta hur mycket fusk som pågår inte bara på pizzerior men även andra matställen. Skulle du veta en bråkdel så hade du aldrig ätit ute igen.

Klart att det även fuskas på Dominos.

Ja det vet jag. Men man tänkte att en stor kedja borde vara mer försiktiga. Ju större, ju större faller de.
Citera
2018-09-27, 20:46
Medlem
gorillaspactuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Ja det vet jag. Men man tänkte att en stor kedja borde vara mer försiktiga. Ju större, ju större faller de.

Spelar det någon roll om det sker lokalt eller systematiskt? För fusket pågår mer eller mindre på alla ställen, hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in