Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-18, 12:47
  #97
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Har aldrig ätit på Dominos, hade för mig att de också kör med frysta pizza botten precis som pizza hut.

Jag vet inte hur Domino's är i Sverige men äter ibland på den kedjan här. Testa deras Hawaii, den är jävligt god. Man måste dessutom ha Frank's hotsauce på för att göra smakupplevelsen ännu bättre
Citera
2018-01-18, 18:37
  #98
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Jag vet inte hur Domino's är i Sverige men äter ibland på den kedjan här. Testa deras Hawaii, den är jävligt god. Man måste dessutom ha Frank's hotsauce på för att göra smakupplevelsen ännu bättre

Brukar ha Cholula hot sauce på pizza, ungefär samma sak. Riktigt jävla gott är det iaf.
Citera
2018-01-19, 17:36
  #99
Medlem
Vem0ths avatar
Dominos är helt okej, föredrar Pizza Hut dock. Huvudrollen är absolut toppningen, åt spicy chicken vilket var bra kryddat och trevlig smakkombination. Men tomatsåsen och brödet smakar som dessa färdiga pizzakits man hittar i matbutiken, riktigt tråkigt att ha så fin topping på sådan kass grund.
Citera
2018-01-19, 18:57
  #100
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Kanske inte Dominos är så bra ändå.
Citera
2018-03-04, 18:14
  #101
Medlem
1Partys avatar
Domino's Pizza i Stockholm

När i helvetet kommer de hit?
Citera
2018-03-04, 18:42
  #102
Medlem
Föreställ dig hur mycket fortare du hade fått svar på din fråga om du googlade.
Citat:
Totalt finns det sex restauranger i Sverige och tanken är att öppna fler i Malmö och Lund, för att sedan etablera sig i Helsingborg och Landskrona.

– Det är vårt mål närmaste halvåret, sen är tanken att gå norröver och öppna restauranger i Halmstad och Göteborg. Målsättningen är att klara av det under 2018. Året därefter vill vi etablera oss i Stockholm.
Citera
2018-03-05, 18:49
  #103
Medlem
Läser man recensioner på deras Facebooksida, så verkar det som om Dominos pizzor inte är så fantastiska. Det handlade bland annat om:

- Beställningar som hade blivit försenade. Både vid hemkörning, och vid avhämtning.
- Att de snålar med tillbehören (kött etc).
- Flottiga pizzor, pizzor som är dränkta i olja.
- Smaklösa pizzor.
- Pizzor som har fått väldigt mycket svartpeppar på sig.
- Om det är flera pizzor i en beställning, så får man dem inte samtidigt. Beställningen delas upp, så en pizza kan bli klar först sedan kommer nästa pizza exempelvis 10-20 minuter senare.

Det fanns flera klagomål på samma sak/punkt i listan. Det går att man blir ännu mindre sugen på att pröva. Men jag får se om jag eventuellt ger det ett försök den dagen de kommer till Göteborg....
Citera
2018-03-06, 12:50
  #104
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Läser man recensioner på deras Facebooksida, så verkar det som om Dominos pizzor inte är så fantastiska. Det handlade bland annat om:

- Beställningar som hade blivit försenade. Både vid hemkörning, och vid avhämtning.
- Att de snålar med tillbehören (kött etc).
- Flottiga pizzor, pizzor som är dränkta i olja.
- Smaklösa pizzor.
- Pizzor som har fått väldigt mycket svartpeppar på sig.
- Om det är flera pizzor i en beställning, så får man dem inte samtidigt. Beställningen delas upp, så en pizza kan bli klar först sedan kommer nästa pizza exempelvis 10-20 minuter senare.

Det fanns flera klagomål på samma sak/punkt i listan. Det går att man blir ännu mindre sugen på att pröva. Men jag får se om jag eventuellt ger det ett försök den dagen de kommer till Göteborg....
Jo den svenska delen av kedjan verkar mer eller mindre vara pizzeriavarianten av McDonald´s, iaf om man skall tro på recensenterna. Har inte testat Svenska Domino´s så jag har ingen personlig erfarenhet, men vanligtvis så brukar verkligheten stämma med recensionssnittet, iaf enligt min erfarenhet.

Dock så har jag testat Domino´s i Australien och där var det helt ok. Inget enastående alls, men för att vara franchisekäk så var det fullt passabelt. Bra priser dessutom.
Citera
2018-03-06, 14:09
  #105
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Läser man recensioner på deras Facebooksida, så verkar det som om Dominos pizzor inte är så fantastiska. Det handlade bland annat om:

- Beställningar som hade blivit försenade. Både vid hemkörning, och vid avhämtning.
- Att de snålar med tillbehören (kött etc).
- Flottiga pizzor, pizzor som är dränkta i olja.
- Smaklösa pizzor.
- Pizzor som har fått väldigt mycket svartpeppar på sig.
- Om det är flera pizzor i en beställning, så får man dem inte samtidigt. Beställningen delas upp, så en pizza kan bli klar först sedan kommer nästa pizza exempelvis 10-20 minuter senare.

Det fanns flera klagomål på samma sak/punkt i listan. Det går att man blir ännu mindre sugen på att pröva. Men jag får se om jag eventuellt ger det ett försök den dagen de kommer till Göteborg....

Det låter helt rubbat att dela upp beställningarna, antar att de bara gör så om man står och väntar i butiken? Annars får de göra flera utkörningar och det kan väl knappast löna sig. Oavsett vill man inte ha en delad beställning, då hinner de första grejerna bli kalla medan man väntar...
Citera
2018-03-06, 14:29
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det låter helt rubbat att dela upp beställningarna, antar att de bara gör så om man står och väntar i butiken? Annars får de göra flera utkörningar och det kan väl knappast löna sig. Oavsett vill man inte ha en delad beställning, då hinner de första grejerna bli kalla medan man väntar...

Ja, det har gällt när man beställer pizza på plats. Enligt de recensioner som jag har läst på Facebooksidan i alla fall. Vet inte om det förekommer vid hemkörning också, men det huvudsakliga problemet vid hemkörningar tycks vara rejäla förseningar.

På vettiga ställen så är det ju inga som helst problem att få hela beställningen samtidigt, oavsett om man är 2 personer eller kanske 10. Vet inte vad problemet är på Dominos, för detta verkar ha inträffat flertal gånger.
Citera
2018-03-17, 18:39
  #107
Medlem
Dominos är ju fantastiska! Kul med lite variation från turkpizzan.

Ja det är meningen att de ska vara flottiga. Det är amerikanska pizzor.
Citera
2018-07-28, 21:47
  #108
Medlem
Lavaches avatar
Första gången på några månader jag beställde idag. Dyrare leveransavgift än förut och pizzan är dessutom MINDRE!!!!! När det redan var överpris på deras pizzor får man alltså en mindre pizza.... Sannslöst. Sista gången jag beställde
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback