2018-09-27, 08:20
Avslutad
Varit ute och rest de 2 senaste åren ganska mycket . Senast nu Köpenhamn. En sak jag märkte snabbt är att det är betydligt enklare att få ragg utomlands.

Polen Danmark Holland varje ställe jag varit vid har det varit enklare . Även dejting app som tinder.

I Sverige om jag har ”tur” 2-3 matchningar i veckan. Utomlands får jag typ 2-4 matchningar per dag.

Någon som upplever samma? Är svenska kvinnor verkligen så kräsna eller hatar de vita män mest ? Vad beror detta på ? Svenska tjejer är ni mindre sugna på att dejta svenska killar?
Citera
2018-09-27, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Varit ute och rest de 2 senaste åren ganska mycket . Senast nu Köpenhamn. En sak jag märkte snabbt är att det är betydligt enklare att få ragg utomlands.

Polen Danmark Holland varje ställe jag varit vid har det varit enklare . Även dejting app som tinder.

I Sverige om jag har ”tur” 2-3 matchningar i veckan. Utomlands får jag typ 2-4 matchningar per dag.

Någon som upplever samma? Är svenska kvinnor verkligen så kräsna eller hatar de vita män mest ? Vad beror detta på ? Svenska tjejer är ni mindre sugna på att dejta svenska killar?
Kvinnor kanske tycker det spännande med invandrare rent generellt. Det kanske inte bara gäller etniska svenska kvinnor?

Etniska svenskar har kanske fått dålig rykten i sitt egna land, det finns ''bättre'' alternativ. Och då blir etniska svenskar ''tråkiga''.
Citera
2018-09-27, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Kvinnor kanske tycker det spännande med invandrare rent generellt. Det kanske inte bara gäller etniska svenska kvinnor?

Etniska svenskar har kanske fått dålig rykten i sitt egna land, det finns ''bättre'' alternativ. Och då blir etniska svenskar ''tråkiga''.

De länderna jag har varit i är ju främst europeiska så vet inte hur mer spännande jag är egentligen
Citera
2018-09-27, 08:34
Medlem
Evintas avatar
Men herregud, det är inte på något sätt unikt för män.
Vi kvinnor har också lättare att få till en flört utomlands.
Det har väl snarare att göra med att:

1. Man känner sig gladare och friare och är därmed mer mottaglig
2. De som är ute efter en fling, tycker det är spännande med en utlänning och hela situationen känns mindre ansträngd, då en fortsättning av dejtandet inte är aktuell.
3. En romans med en främling på besök från ett annat land ett romantiskt upplägg redan från start och man behöver inte anstränga sig så mycket för att känslorna ska vara där.
4. Man får aldrig slut på samtalsämnen eftersom man kommer från olika kulturer, vilket är roligt.

Sedan finns det säkert djupare analyser av detta som har att göra med reproduktion kontra inavel, men det är ett annat ämne och sannolikt en annan tråd.
Citera
2018-09-27, 08:35
Medlem
InkMeBabys avatar
Citat:

Jag som svensk kvinna hatar inte vita eller svenska män, brukar sällan bryr mig om varifrån killen kommer. Men att det är enklare utomlands kan jag hålla med om, även för oss tjejer. Tror att de som man träffar utomlands tycker det är skönt med någon utomstående, som bara där är tillfälligt och det finns ingen risk att det blir komplicerat. Det är bara enklare helt enkelt och beror nog inte på att man hatar sina egna så att säga. Men kul med något nytt.
Citera
2018-09-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Men herregud, det är inte på något sätt unikt för män.
Vi kvinnor har också lättare att få till en flört utomlands.
Det har väl snarare att göra med att:

1. Man känner sig gladare och friare och är därmed mer mottaglig
2. De som är ute efter en fling, tycker det är spännande med en utlänning och hela situationen känns mindre ansträngd, då en fortsättning av dejtandet inte är aktuell.
3. En romans med en främling på besök från ett annat land ett romantiskt upplägg redan från start och man behöver inte anstränga sig så mycket för att känslorna ska vara där.
4. Man får aldrig slut på samtalsämnen eftersom man kommer från olika kulturer, vilket är roligt.

Sedan finns det säkert djupare analyser av detta som har att göra med reproduktion kontra inavel, men det är ett annat ämne och sannolikt en annan tråd.

Rätt bra inlägg som faktiskt på detaljnivå beskriver verkligheten som den är. Samtidigt är det skrämmande att vita kvinnor idkar tidelag med negrer och andra smutsiga rasfrämlingar allt mer och sen återvänder till Sverige och Europa och ingår förhållanden med vita män.
Citera
2018-09-27, 08:43
Medlem
Citat:
De länderna jag har varit i är ju främst europeiska så vet inte hur mer spännande jag är egentligen
Man kan absolut se vem som ser etnisk svensk ut och inte. Eller åtminstone vis form av annorlunda är det.
Så visst, blir det lite spännande ändå med en ny karl.

Du kanske syftade mer på att det bör nog finnas etniska svenskar som till och med bor där. Visst, men det blir väl ändå spännande för de.

Om jag får vara fräck. Trots att det redan bor en hel del människor ifrån MENA länder i detta land, så vill en del kvinnor fortfarande ha fortsatt invandring. En del vill dessutom ha en obegränsad invandring.

Hade dessa kvinnor verkligen brytt sig på riktigt, så hade de kört på SD. För det är inte lönt att ha en sådan kraftig invandring. Vi tjänar inte på det och det blir även tuffare eller kanske till och med omöjligt att hjälpa exakt allihopa i slutändan.

Men kvinnorna bryr sig om dessa människor egentligen. De vill bara ha fler av dessa karlar.

Å andra sidan, så vill ju jag själv endast att ensamkommande kvinnor skall komma i detta land. Inga män, ensamkommande kvinnor BARA. Min försvar är att dessa människor ha oftast en god anpassning förmåga och begår betydligt färre brott.

Att dessa kvinnor som ''bryr'' sig. Så hade de skrikit på olika talarstolar att VI MÅSTE HJÄLPA KVINNORNA OCKSÅ. För det är bara män som kommer och kvinnorna stannar kvar.

Men kvinnorna bryr sig ju egentligen inte. De nöjer sig inte och vill ha in fler, av själviska skäl än snarare för landets och medmänniskornas bästa.

I det här fallet gäller det helt enkelt samma sak. Trots att det redan finns etniska svenskar i det land du besöker, så blir det ändå en spännande upplevelse med en ny etnisk svensk.

Känns svaret bra? Hur sant eller klokt mitt inlägg är, vet jag inte. Men jag defensivt säga att jag inte är någon intelligent människa. Så ta min respons med nypa salt. Jag kan helt enkelt ha fel. Mycket fel.

Ha det bra med dig!

Jag har påträffat dig förut här, du verkar klok, på tal om intelligens. Så ville jag ha det sagt.
Citera
2018-09-27, 10:29
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp

Du tror på fullt allvar att dom skulle välja bort en reko "svensk kille" för en spännande Muhämmab med kariesandedräkt, Stirrig blick och efterblivna MENAvärderingar.
Citera
2018-09-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Håll käften med dig, du är så ofanligt jävla ignorant att man vet knappt var man ska börja. KVINNOR HAR LÄTTARE ATT FÅ TILL DET UTOMLANDS? Vet du vad du som kvinna behöver göra för att få ligga i Sverige? JAg ska tala om för dig, välj valfri snubbe på stan, gå fram och fråga om han vill ha sex.

Passar det inte? Okej, gå in på tinder och svep höger på alla, snart har du 5000 matchningar, nu är det bara å välja.

Fyfan vad less jag är på kvinnor, ni är så ofanligt jävla korkade så man börjar fan tycka synd om er.

Haha!

On topic: är folk stelare i Sverige? Rätt stelt i Finland också... så att de känns lättare för att utländska är mer för att snacka med okända?

Killar kan bli generade av att man spanar in dom, i Sverige. Folk är rätt skygga. Jag kan lätt framstå som ett psykfall om jag streetraggar som tjej.

Var nyligen i Grekland. Bara man går på gatan lr gör vad som helst. Där tutar bilar. Folk stannar, kämpar å följer efter, jobbar stenhårt för att få snacka ens. Så mycket jobbar inte svenskar, eller grabbar i Sverige.

Tinder är som grisen i säcken. Jag har 3000st säckar. Är de ens lönt att svara? Oddsen att den jag kör på: är bra: är väldigt väldigt liten. Då blir jag oengagerad och den som tjatar mest vid bäst timing vinner. Det är lotto för alla.

Mina första tinderminnen: Hahaha: 1a killen: han: ”åhhh jag är sååå glad att du ser ut dom du gör” jag:”mm” (och tänker: inte detsamma du e kort, spinkig och ful - vilken tur att jag är full och kan skratta åt detta). Och det fortsatte i misär... jag tänkte att jag kolla för slarvigt på bilderna. ”Faaaaaan” ”kunde han inte sagt att han var 165” ”Vilken geek ja dör” ”Etc och sedan blev jag en dryg tinderbrud.

Nu vet ni hur de går till!
Citera
2018-09-27, 15:07
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

Instämmer och har erfarenhet från många länder ute i Europa, Sydamerika, Asien, Australien och USA.
Frankrike är väldigt lättraggat. Så även baltländerna Italien och Spanien. Tyskland OK England är det snarare svårt att hitta någon som ser bra ut :-)

Norge och Danmark likaså.. Det går bara att dra en enda slutsats.. Att Svenska kvinnor är totalt borta och hjärntvättade och har tappat allt vad kvinnlighet heter. Man ser hur det går för dessa Svenska kvinnor efter 40 års åldern.. De blir bittra över att ingen vill ha dem längre och tror de kan vara tonåringar i all evighet.

De flesta män som reser lite fattar detta och skiter i dessa paddor.. lämna dem ifred och skit i dessa hjärntvättade kvinnor som tror att deras del i hushållet är att sitta på facebook, hänga med "polarna", äta sig feta och gå på feminismmöten efter jobbet. Mobilberoende och uppmärksamhets sökande skulle jag säga är det generella draget på dagens Svenska tjejer.
Citera
2018-09-28, 01:43
Avslutad
I Sverige är tjejerna trötta på den svenska mannens beteende. Dom är osäkra, osociala, snåla, tråkiga och feminiserade. I andra länder ser man den svenska mannen som spännande och har hört att han har pengar. Men dom skulle också tröttna på den svenska mannen om dom var omkring honom varje dag.
Citera
2018-09-28, 02:47
Medlem
När jag är utomlands får jag blickar och leenden emot mig av väldigt många kvinnor i åldrarna från 20-40 år ca. Och detta beror inte ett dugg på att jag sprider någon glädje eller ökad positiv energi, jag är aningen mer avslappnad utomlands där emot.
Man känner sig helt klart mer uppskattad i andra länder än vad man gör i Sverige även om jag får mötas av många blickar även i Sverige men utomlands klär dom av mig med blicken. Konstigt fenomen som jag inte förstår mig på måste jag säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in