Citat:
Ursprungligen postat av
Medinsyn
Har följt tråden sedan dag 1 och roats över de många dumheterna som skrivs. Är det enbart begåvningsreserven som skriver (och ger blanka fan i att läsa varandras inlägg) här kan man undra?, och svårt förfärats över det tragiska i händelserna. Kände mig sugen på att få bli en del av denna korkade massa och skaffade nu ett konto

. Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta. Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...
Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.
PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.
Eftersom du inte kunde hålla dig från att skriva ett inlägg till efter ditt första som skulle bli ditt enda, så kanske vi kan hoppas på ett tredje inlägg?
Vad tänker du om att gråhåriga vittnet har hört av sig till polisen?
Har du talat med SD på senaste tiden?
Hur mår han egentligen, alltså bakom sin glättiga geocache-fasad?
Tog han resan till Nederländerna som den sista möjliga semestern i frihet på många, många år?
Kan du tänka tanken att SD tragiskt nog är den skyldige och att det absolut inte var hans mening att ta livet av LW?
Skulle du som vän kunna förmå honom att göra det enda rätta och få honom att erkänna ifall han är den skyldige?
Om du inte vill/klarar att svara, så kanske du har en vän i tråden som kan svara åt dig?