2018-09-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar hon fick skylla sig själv?

Ser när jag går tillbaka i historiken att du och Rosamund alltid var ense om var skulden låg, redan tidigt.

Nu kommer hösten/vintern/halkan, ta inga onödiga risker.
Nu snurrar det nog riktigt i huvudet på dig.. Maken till hur du vrider och vänder på saker och ting till en egen sanning är rent löjlig. Och om du på fullaste allvar menar att Rosamund och jag har varit ense i sak och skuldfrågor utnämner jag dig till den största och mest korkade lögnaren i denna tråd. När halkan kommer tar jag det säkra före det osäkra och köper skor med isdubbar under sulan för att minska risken att halka och skada mig.
Senast redigerad av Osamaj 2018-09-26 kl. 23:47.
Citera
2018-09-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Jag fick tidigt uppgift genom källor nära polis, har inte förstshandskontakt med utredare men olika andra-, och tredjehanskällor till utredning, anhöriga och vittnen, att BP är identisk eller närmast identisk med FP.

Tack! Med den snäva tidsramen är det mest sannolikt. Ja.
Citera
2018-09-26, 23:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Menar du att daalan och hans tjej kollade?
Här fiskas det.
Citera
2018-09-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Nu snurrar det nog riktigt i huvudet på dig.. Maken till hur du vrider och vänder på saker och ting till en egen sanning är rent löjlig. Och om du på fullaste allvar menar att Rosamund och jag har varit ense i sak och skuldfrågor utnämner jag dig till den största och mest korkade lögnaren i denna tråd.

OK. Jag läste inte all er korrespons .. erkänner.
Citera
2018-09-27, 00:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
JAG TROR:
I mars skickades skilsmässoansökan mellan HD och SD in. SD lovade då dyrt och heligt HD att han skulle göra allt för att få tillbaka henne och reparera deras förhållande.. Han t.o.m klippte bort LW från bilden hon var med på som var tagen vid eveventet på Våghustorget i Örebro. Jag tror dock att de fick kontakt med varandra igen efter detta och att LW hade bevis för detta på sin mobil i form av inviter och uppvaktning från SD. När det sedan blev dags för den ena att åka till Norge och den andra till USA med sina "respektive" uppstod det svartsjuka och tjafs (att de tjafsat om LW:s Norgeresa via chattar och meddelanden säger sig MV fått veta från källor med insyn i utredningen). LW blir till slut trött på SD:s kränkande svartsjukescener och "hotar" med att hon minsann ska visa HD att SD ännu en gång har ljugit och fört henne bakom ljuset. Till slut ber SD om att de ska träffas men LW säger nej. Då går han hem till henne och ställer sig att vänta ut henne utanför hennes dörr. LW går till slut ut.....Och resten vet vi

Det låter som ett mycket troligt händelseförlopp.

Så sorgligt och onödigt.
Citera
2018-09-27, 01:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
I detta fall är det väl ganska solklart och som jag skriver, med det vi vet.
Men motiverar ett mord kan en sjuk människa göra utan större omsvep med sina bevekelsegrunder.
I din mening så kan jag gå lite OffT. Jag skulle döda direkt och utan eftertanke om min partner eller mina barn var direkt hotade. Andra håller mordet (avrättningen) på Saddam som den enda tänkbara lösningen.
Jag ser två fall framför mig som jag med skulle dödat i. Det senaste där en man skjuter genom dörren när två förövare är på väg in. Det andra är den hemvärnsman som skriker åt inbrottstjuven att gå ut och att han beväpnad, men inbrottstjuven rusar uppför trappan med en machete, varvid han skjuts till döds.

Nödvärn? Ja, men människor dog lika fullt. Där anser jag att det fanns fog att döda.
Nu menar jag inte på något sätt att detta har något med LW att göra, inte ens i närheten, utan det var ett svar att det finns motiveringar till mord ibland.

Då går vi ned till LW. Med skriken i åtanke kan vi glömma olycka eller en kort impulshandling (dråp). Mordet var nog inte planerat (då skulle det gått snabbare), men bestämdheten i att döda kom där och då, på plats. Motiveringen för mördaren är att hen tappat allt och ser bara en utväg, som motiverar hens agerande.

Det fetade;

Det skulle ju kunna passa bra in på HD.

Hon skulle kunna tycka att hennes
familj var direkt hotad av LW.

HD har tappat allt och ser kanske bara en utväg.

.
Citera
2018-09-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är ju bland annat detta som många av oss har ifrågasatt. Förklaringen som då föddes i tråden var att det handlade om den-misshandlade-kvinnan-syndromet. Vilket alltså skulle förminska LW till en kuvad och rädd kvinna. Jag köper inte den tesen.
Tycker du Gudrun skyman verkar vara en vek och kuvad kvinna? Eller Katerina Janouch? De är båda kvinnor som stannade trots misshandel. Det här är mekanismer som inte har med "stark kvinna" kontra "svag kvinna". Om du visste vilka starka kvinnor som kuvas i destruktiva relationer - och kan fortsätta verka starka utåt, åtninstone till en tid. De kan vara de medvetnaste feminister.
Citera
2018-09-27, 07:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Var det bara SD som hade svårt att tolka hennes signaler, eller tror du att andra också kan ha missuppfattat hennes vänliga kompiskärlek?

Absolut! En så snygg, aktiv, modig, social, trevlig och livsglad kvinna som LW har sannolikt en mängd hemligt förälskade omkring sig. Jag uppfattar det som att din fråga vill härleda till att det skulle kunna finnas en hemlig beundrare som är GM? Tror inte den tesen bli långlivad - varken i tråden eller hos utredarna. Det finns för många anledningar som leder blickarna till SD.
Citera
2018-09-27, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Har följt tråden sedan dag 1 och roats över de många dumheterna som skrivs. Är det enbart begåvningsreserven som skriver (och ger blanka fan i att läsa varandras inlägg) här kan man undra?, och svårt förfärats över det tragiska i händelserna. Kände mig sugen på att få bli en del av denna korkade massa och skaffade nu ett konto . Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta. Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...

Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.

PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.

Eftersom du inte kunde hålla dig från att skriva ett inlägg till efter ditt första som skulle bli ditt enda, så kanske vi kan hoppas på ett tredje inlägg?

Vad tänker du om att gråhåriga vittnet har hört av sig till polisen?

Har du talat med SD på senaste tiden?

Hur mår han egentligen, alltså bakom sin glättiga geocache-fasad?

Tog han resan till Nederländerna som den sista möjliga semestern i frihet på många, många år?

Kan du tänka tanken att SD tragiskt nog är den skyldige och att det absolut inte var hans mening att ta livet av LW?

Skulle du som vän kunna förmå honom att göra det enda rätta och få honom att erkänna ifall han är den skyldige?

Om du inte vill/klarar att svara, så kanske du har en vän i tråden som kan svara åt dig?
Senast redigerad av Ulanna 2018-09-27 kl. 07:53. Anledning: Fel initialer
Citera
2018-09-27, 07:35
Medlem
Kan inte sluta fundera på varför SD fortsatte att umgås med LW.

LW har anmält honom två gånger till polisen, EGT skriver att LW pratat skit om honom till andra...

Hade någon anmält mig felaktigt så hade jag inte valt att umgås med den personen...

Jag tror att LW hade något på honom som inte skulle komma fram.

Ställde denna fråga till EGT om hen hade någon tanke... dock inte fått svar...
Citera
2018-09-27, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan inte sluta fundera på varför SD fortsatte att umgås med LW.

LW har anmält honom två gånger till polisen, EGT skriver att LW pratat skit om honom till andra...

Hade någon anmält mig felaktigt så hade jag inte valt att umgås med den personen...

Jag tror att LW hade något på honom som inte skulle komma fram.

Ställde denna fråga till EGT om hen hade någon tanke... dock inte fått svar...

EGT är nu inte trovärdig då hen fabulerar om LWs sexliv och vägrar ta avstånd från det våld SD använde mot LW i bilen.
Flera uppgifter om indicier på andra GM har EGT också nämnt, men när man ställer på hen finns inget av substans.
Citera
2018-09-27, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
EGT är nu inte trovärdig då hen fabulerar om LWs sexliv och vägrar ta avstånd från det våld SD använde mot LW i bilen.
Flera uppgifter om indicier på andra GM har EGT också nämnt, men när man ställer på hen finns inget av substans.
Nu var det inte en fråga/undran om EGT:s trovärdighet jag ställde... eftersom hen känner SD/HD undrar jag vad hens funderingar är vad gäller SD:s fortsatta umgänge med LW efter polisanmälningar mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in