2018-09-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du håller väl följaktligen helt och hållet med också om dessa okunniga rader : "Fokus ska ligga på brottet. Finns inget som LW gjort som har med brottet att göra" ?

Har man förstått det rätt att det är din och TaxenSixtens tro att utredningen om mordet inte har med brottet att göra ???
Du slår in öppna dörrar med ditt högtravande skitsnack, inte helt olikt din polare EGT.

Det är klart LWs privatliv måste genomlysas för att sätta dit mördaren, men det betyder inte att man måste förespråka våld mot kvinnor och ha en genomgående skev kvinnosyn, såvida inte man tycker SD verkar vara en helt ok snubbe (vilket han långt långt ifrån är).
Senast redigerad av glendale 2018-09-26 kl. 22:17.
Citera
2018-09-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kl 14.33 Privatpersoner fann kroppen och larmet inkom kl 14.33. Området spärrades av.
Kl 17.30 Kriminaltekniker påbörjade arbetet vid fyndplatsen vid 17.30.
Kl 19.30 Polis gick ut med att det var en kvinna som hittas cirka kl 19.30
Kl 23.00 LWs kropp flyttades från fyndplatsen vid 23-tiden
Någon som vet om personen som fann kroppen också såg den i sin helhet?
Citera
2018-09-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag är med dig. Du satte ord på även mina tankar.
Det blir så jäkla skevt att försöka förklara ett mord med mordoffrets mindre positiva egenskaper i fokus av förklaringsmodellen. Det vore helt klart mer riktigt att söka förklaringen i den misstänktes karaktär inte i offrets, enligt mitt tycke. Respekten för ofrret i detta fall är hos vissa skrämmande låg.

Ja, fullständigt korrekt.

Vem tar sig rätten att själv Egenmäktigt bestämma över en annan människas rätt att leva? eller dö?

Som sätter sig över Rättsväsendets och Samhällets alla regler som i demokratins namn skall respekteras.

Den personens karaktär vore definitivt mer relevant att Utforska?

Det blir en uppgift för Rättspsykiatrin och Rättsväsendet.
Senast redigerad av Remark 2018-09-26 kl. 22:57.
Citera
2018-09-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Någon som vet om personen som fann kroppen också såg den i sin helhet?

Troligen men han ringde polisen och belades med tystnadsförbud.
Citera
2018-09-26, 22:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Deras nära bostadsområde först, Ja.
Okey. Tack då förstår jag.
Citera
2018-09-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ja, fullständigt korrekt.

Vem tar sig rätten att själv bestämma över en annan människas rätt att leva? Göra 3 barn moderslösa? Skapa evig sorg hos så många människor?

Som sätter sig över Rättsväsendets och Samhällets alla regler som i demokratins namn skall respekteras.

Den personens karaktär vore definitivt mer relevant att Utforska?

Det blir en uppgift för Rättspsykiatrin och Rättsväsendet.
Det går dock inte att blunda för att en persons karaktär också kan vara avgörande för vem och vilken typ av människor de väljer att släppa in i sitt liv samt vilka situationer de kan hamna i. En person som inte är äventyrlig nog att hoppa fallskärm kommer heller inte dö pga att fallskärmen inte vecklar ut sig efter att den har kastat sig ut från ett flygplan.
Citera
2018-09-26, 23:03
Medlem
Citat:
Det går dock inte att blunda för att en persons karaktär också kan vara avgörande för vem och vilken typ av människor de väljer att släppa in i sitt liv samt vilka situationer de kan hamna i. En person som inte är äventyrlig nog att hoppa fallskärm kommer heller inte dö pga att fallskärmen inte vecklar ut sig efter att den har kastat sig ut från ett flygplan.

Det kan du väl ändå inte jämföra med ett brutalt mord?
Citera
2018-09-26, 23:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Du slår in öppna dörrar med ditt högtravande skitsnack, inte helt olikt din polare EGT.

Det är klart LWs privatliv måste genomlysas för att sätta dit mördaren, men det betyder inte att man måste förespråka våld mot kvinnor och ha en genomgående skev kvinnosyn, såvida inte man tycker SD verkar vara en helt ok snubbe (vilket han långt långt ifrån är).

Du är galen om du vantolkat något så pass skruvat att du tror jag förespråkat våld mot kvinnor. Eftersom du inte.vet min professionallitet så bör du heller inte ifrågasätta mitt genusperspektiv på fallet Wesström.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-26 kl. 23:29.
Citera
2018-09-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Herregud , du är en aggressiv typ.

Jag skriver INTE att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.
Det är exakt vad du skriver. Att du skriver ordet inte i versaler hjälper inte ett skit.
Grattis, du har precis skrivit att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.
Du borde verkligen skämmas.
Du har helt fel.
Jag är ingen aggressiv typ. Du hittar inte aggressiva inlägg från mina tangenter.
Och nej, jag har inte alls skrivit att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis hur du än väljer att försöka misstolka vad jag skriver.
Jag skäms f ö inte för nånting jag har postat, eftersom jag vid konfrontation irl skulle stå för vartenda ord jag har skrivit i mina >1000 inlägg på Flashback. Nog sagt om det.

OnT: För min del får LW ha legat runt precis hur mycket hon önskat, jag skulle inte ha några moraliska invändningar mot det, men det finns i min bok ett undantag och det handlar om hur hon som pastor i en kristen församling har betett sig. Det här har jag redan tagit upp för månadar sedan, så min ståndpunkt är ingen nyhet.
LW vigde paret SD/HD. Det finns mycket som talar för att LW, efter vigseln, haft en sexuell relation med SD och det innan nån skilsmässa från HD vunnit kraft. Det agerandet, att gå i säng med den man vigt till en annan, är ett synnerligen allvarligt övertramp, sett ur ett kristet-moraliskt perspektiv! Jag säger det inte på ett aggressivt vis. Jag konstaterar bara sakligt vad som gäller för en kristen vigselförrättare.
ERGO: vi kan konstatera att LW inte har varit moraliskt "immaculata", utan hon har betett sig som de allra flesta av oss, dvs LW har begått fel, men inga så allvarliga så att nån, med hänvisning till att hon minsann "syndat" skulle få rätten att döda henne!
För det brottet finns ingen som helst ursäkt eller försvar!
Jag vill se LW:s mördare ställas till ansvar och stå inför rätta och det alldeles oavsett vem det än är.
Citera
2018-09-26, 23:18
Medlem
Citat:
Det kan du väl ändå inte jämföra med ett brutalt mord?
Jämföra? Jag jämför väl ingenting. Påpekar bara att en petsons karaktär påverkar de val den gör i livet vilket vidare även kan vara avgörande för vilka situationer den hamnar i.
Citera
2018-09-26, 23:27
Medlem
Citat:
Jämföra? Jag jämför väl ingenting. Påpekar bara att en petsons karaktär påverkar de val den gör i livet vilket vidare även kan vara avgörande för vilka situationer den hamnar i.

Du menar hon fick skylla sig själv?

Ser när jag går tillbaka i historiken att du och Rosamund alltid var ense om var skulden låg, redan tidigt.

Nu kommer hösten/vintern/halkan, ta inga onödiga risker .
Senast redigerad av Remark 2018-09-26 kl. 23:30.
Citera
2018-09-26, 23:41
Medlem
Citat:
Kan du länka aktuell artikel.

Den enda jag minns är att LGW utan att veta ngt om fallet uttalade något om det (Nyhetsmorgon). Att polisen sagt det explicit kan jag inte minnas.

Jag fick tidigt uppgift genom källor nära polis, har inte förstshandskontakt med utredare men olika andra-, och tredjehanskällor till utredning, anhöriga och vittnen, att BP är identisk eller närmast identisk med FP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in