2018-09-26, 19:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du skrev:
”Läs igen... och fundera på varför du inte ens kunde ge ett enda argument för varför den exakta tidpunkten för när det började brinna på sex (eller tio) våningar är relevant för NISTs kollapsmodell - trots att du påstod det..”
1. Skälet till att just WTC 7 totalkollapsade av brand när det aldrig tidigare har hänt att en steel-framed high-rise har gjort det, var att den brann okontrollerat under sju timmar. Korrekt?

2. Antalet våningar det brann på var minst tio stycken. Korrekt?

3. Av dessa så var det sex stycken som brann oavbrutet och okontrollerat under sju timmar. Korrekt?

Är du och NIST överens om det här?

1. Om så, så var minst sex våningar antända av det norra tornet 10:28, eftersom de enligt NIST brann under sju timmar. Korrekt?

2. Om nu övriga minst fyra våningar antändes senare så måste det ha varit från spridning från andra våningar eller kortslutningar. Korrekt?

3. Eftersom den brand det tidigaste finns bevis för, våning 7, observerades först 12:05 så finns det inga bevis för att någon av bränderna antändes tidigare än 12:05 och därmed inga bevis för att det någonstans i byggnaden brann i sju timmar. Korrekt?

4. Om nu NIST i sin rapport skulle ha öppnat upp för möjligheten att vissa bränder på vissa våningar initierades av spridning från andra våningar eller från kortslutningar så skulle det öppna upp för möjligheten att någon eller samtliga av de ”sex våningarna” INTE antändes 10:28 och därmed inte brann under sju timmar. Korrekt?

Om så, så faller ju argumentet om att WTC 7 som första steel-framed high-rise i världshistorien totalkollapsade av brand eftersom den till skillnax från alla de tidigare bränderna i sådana byggnader brann så länge, i sju timmar.

Eller?

Så, om det brann lite i en papperskorg i låt säga 5 timmar, och som sedan spred sig till brand på 10 våningar varav sex brann i 1,5 timmar så brann det i byggnaden under 7 timmar, menar du?

Fanns det? Vem/vilka då?

Hur många har kompetensen/tiden att sätta sig in i en massiv brandteknisk rapport vs. antalet som nås av Sunders påståenden inför den församlade världspressen?

Har Sunders påstående om att WTC 1 antände WTC 7 som därmed brann ”okontrollerat” i sju timmar dragits tillbaka av honom, med en ursäkt? Har någon av de MSM-nyhetsredaktioner som okritiskt basunerade ut det till hundratals miljoner tittare/lyssnare/läsare världen över, dragit tillbaka påståendet?

Vet du vad propaganda, psykologisk krigföring och perception management är för något?

En i sammanhang helt legitim parallell är att 70% av amerikanerna var övertygade om att USA var i färd med att invadera Irak för att Saddam var inblandad i 9/11, trots att president Bush vid det laget hade dragit tillbaka den anledningen.

Fakta vs. kollektiv myt skapad av MSM. Vad väger tyngst i det kortare perspektivet?

Tror du inte att Sunder var medveten om det när han påstod att brand orsakades av antändning från det kollapsande norra tornet 10:28, trots att han i rapporten korrekt anger att orsaken är ”unknown”?

Tusentalet tekniskt bevarandrade med tid över vs. hundratals miljoner amerikaner och än fler människor världen över.

Vad smäller högst? Mest bang for the buck?

I rapporten, ja, men inte inför den församlade världspressen, eller hur?

Så, summarisk att man inte hade plats för ett litet ”likely”?

Ledde det till att världspressen korrigerade Sunders kategoriska påstående på presskonferensen veckan innan? Det handlade ju bara om vad som orsakade de långvariga bränder som orsakade totalkollapsen av en steel-framed high-rise första gången i världshistorien?

Petitess i sammanhanget?

Jo, jag vet att NIST anger fyra timmar som den tid det måste ha brunnit på de kritiska våningarna, men jag tar gärna en sak i taget enligt TS.

Poängen med ”sju timmar” är ”aldrig hänt tidigare” = förklarar varför just WTC 7 som första steel-framed high-rise i världshistorien totalkollapsar av brand och inte av en CD.

Det har ju även varit ditt favoritargument som NIST-apologet per excellence här på forumet.

Har du nu kommit på andra tankar?

Se ovan. Knappast irrelevant för frågan om varför just WTC 7 kollapsade av brand. Du har sida upp och sida ner förklarat att det är för att byggnaden ”brann så länge”, ”under sju timmar”.

Är det fyra timmar som gäller nu?

”About”? Är det en reservation avseende vad som orsakade bränderna? Det är väl bara en reservation för att de inte brann exakt i sju timmar. Ungefär som ”ca” sju timmar?

Igen.

- Världspressen = hundratals miljoner tittare/lyssnare/läsare.

- Teknisk rapport = tar lång tid även för tekniskt bevandrade att sätta sig in i. Och vad händer när sådana bevandrade upptäcker att Sunder ljög? Ringer de till New York Times som i sun tur beordrar en ny presskonferens inför den församlade världspressen där Sunder får lägga till ett litet ”likely” i sin presentation?

Jag tillhör ingen ”trutherrörelse” och det vet du, så varför i helvete frågar du mig om det?

Ingår eventuella kortslutningar som orsak till bränder i deras kollapsmodell, menar du?

Jag talar uteslutande om vad han påstår under presskonferensen inför den församlade världspressen. WTC 1 kollapsade endast en gång och det hände 10:28 = bränderna i WTC 7 antändes av 10:28 av det kollapsande norra tornet.

Inte ”unknown”. Inte ”likely”.

Har fanns det metod i ljuget menar du?

Jag kommer inte ändra mig bara för att du envisas med att glömma precis alla svar mellan varje inlägg och skriva Krig och Fred-långa svar varenda gång.
Nist lär knappast ändra sig heller.
Citera
2018-09-26, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag kommer inte ändra mig bara för att du envisas med att glömma precis alla svar mellan varje inlägg och skriva Krig och Fred-långa svar varenda gång.
Nist lär knappast ändra sig heller.
Jag bemöter ditt pladder, en stollighet i taget. Det tenderar att bli lite mycket, instämmer.

Summering så här långt:

1. Du ser inget konstigt i att Sunder proklamerar inför världspressen att WTC 7 totalkollapsade av att byggnaden antändes av det kollapsande norra tornet, trots att samme Sunder i slutrapporten säger att orsaken till bränderna är ”unknown”.

2. Du säger nu att det inte är så viktigt om byggnaden brann sju timmar eller inte, trots att du sida upp och sida ner de senaste åren har angett brandens längd i tid, sju timmar, som den helt avgörande faktorn som förklarar varför just WTC 7’s totalkollaps var den i så fall första i världshistorien där en steel-framed high-rise gjorde just det.

Dubbla budskap?
Citera
2018-09-26, 22:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag bemöter ditt pladder, en stollighet i taget. Det tenderar att bli lite mycket, instämmer.

Summering så här långt:

1. Du ser inget konstigt i att Sunder proklamerar inför världspressen att WTC 7 totalkollapsade av att byggnaden antändes av det kollapsande norra tornet, trots att samme Sunder i slutrapporten säger att orsaken till bränderna är ”unknown”.
Nej det var ett summariskt föredrag och dessutom stämmer påståendet med vad NIST kom fram till som det absolut troligaste scenariot..
Sunder säger inte att orsaken är "unknown" han säger att exakta antändningstidpunkter och exakt hur alla bränder startade är "unknown" men att de startade till följd av att WTC 1 föll över WTC 7 och att en brandhärd observerades redan strax efter WTC1-kollapsen 10:28 samt att det är troligt och stämmer överens med såväl simuleringarna som senare observationer att flera våningsplan antändes vid samma tidpunkt (t.ex. från kortslutningar som du har fått för dig att NIST säger inte kan ha varit orsaken när det i själva verket säger precis tvärt om...). Se t.ex. sid 386 i NIST NCSTAR 1-9.

Citat:
2. Du säger nu att det inte är så viktigt om byggnaden brann sju timmar eller inte, trots att du sida upp och sida ner de senaste åren har angett brandens längd i tid, sju timmar, som den helt avgörande faktorn som förklarar varför just WTC 7’s totalkollaps var den i så fall första i världshistorien där en steel-framed high-rise gjorde just det.
Dubbla budskap?
Jag säger fortfarande att den brann i 7 timmar, det gör Sunder och NIST också - men jag tror aldrig jag har påstått att antalet timmar skulle vara helt avgörande. Det relevanta är förstås inte det exakta antalet timmar utan att det brann utom kontroll och att tillräckliga temperaturer uppnåddes för att kollapsa byggnaden. NIST/Sunder skriver t.ex. i rapporten att simuleringarna inleddes med bränder på 2 MW först kl 12 på dagen och att detta stämmer med hur bränderna hade utvecklats när samtliga bränder kunde observeras.

Varför tror du NIST skrev så tydligt i sin rapport att man inte vet helt säkert när alla de olika bränderna startade om du samtidigt menar att de försöker ljuga om detta? Vad säger Shyam om saken - jag har ju svårt att tro att han inte tillfrågats av trutherrörelsen om ni nu finner det så avgörande..?

Denying an official story will only get you so far; at some point, you have to provide a solid alternate theory. So truthers, please don’t be offended if we’re not all as charmed by your questions as you are.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-26 kl. 22:25.
Citera
2018-09-26, 23:55
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Jag postar då en video där en hemmasnickrare på någon dag svänger ihop thermate-laddningar som både kapar- och spränger sönder stålbalkar och bultar, identiska med sådana som fanns i WTC 1-2-7.

Men släpp din hemmasnickare nu. Han bevisar ingenting som ingen annan redan inte visste eller kunde räkna ut innan. Men bra, onopono, nu har du bevisat att termit kan smälta stål, duktiga du. Men sen då? Det händer inget mer i din video som inte är annat än rena spekulationer.
Du har liksom inte kommit på något nytt om du trodde det så bara släpp det, puts väck.

Dårhus.
Citera
2018-09-27, 00:06
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Alternativet till att WTC 7 antändes av inkommande bråte från det norra tornets kollaps/sprängning, är att bränderna startades av attentatsmännen, ja.
Varför har du uteslutit t ex el-fel som möjlig brandorsak? Vilka vetenskapliga bevis har du för det?

Citat:
Hur? Incendiaries.
Kan du förklara vad du menar med det ordet på svenska? Innefattar det t ex en tändsticka? Eller är det något i stil med en brandbomb innehållande thermite? Vilka vetenskapliga bevis har du för det?

Citat:
Varför?

- Skylla på bränder för att kunna ta ner byggnaden med en CD.
Men det skulle ju aldrig någon gå på eftersom det aldrig har rasat en så hög byggnad av brand...

Citat:
- Försvaga byggnaden optimalt innan global kollaps initieras med sprängmedel.
Vad snackar du för strunt nu? Hur kan en byggnad försvagas utav brand? Vad har du för vetenskapliga bevis för det? Hur mycket kan den försvagas egentligen?

Citat:
Det finns vittnesmål om kraftiga explosioner inne i byggnaden redan så tidigt som 9:30 (Jennings och Hess) och om det stämmer så var nog planen att ta ner WTC 7 i skydd av damm- och rökmolnen från det kollapsade/sprängda norra tornet, 10:28.

Att så inte skedde kan ha berott på att något gick snett med detoneringarna. Att man fick gå in igen och rigga om, samt låta det brinna ”jättelänge” så att man kunde skylla på det som orsak när byggnaden väl togs ner.
Men om planen var att riva WTC 7 i skydd av damm- och rökmolnen från norra tornet, 10:28. Vad skulle man skylla på då? Att byggnaden föll ihop och dog av lungcancer???

Citat:
Det finns även andra indikationer på det här, men en sak i taget.
Indikationer? Jag hoppas du menar vetenskapliga bevis. Indikationer och spekulationer kan såna där skojare som NIST syssla med. Vi som vill veta vad som inte hänt för att få reda på vad som egentligen hänt vill ha vetenskapliga bevis, så fram med det nu!

Edit: Det är nog ändå något av en milstolpe att du är överens med NIST om att byggnader kan försvagas utav brand. Det ökar trovärdigheten i deras förklaringar enormt mycket att ha en superexpert som dig till stöd för den saken.
Senast redigerad av kurrekotte 2018-09-27 kl. 00:09.
Citera
2018-09-27, 00:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Men släpp din hemmasnickare nu. Han bevisar ingenting som ingen annan redan inte visste eller kunde räkna ut innan.
Ja men då så? Hörs det ”ända till Bronx” om man bränner av thermate-laddningar inne i en skyskrapa på nedre Manhattan? Hörs det ens ut på gatan utanför?

Citat:
Men bra, onopono, nu har du bevisat att termit kan smälta stål, duktiga du.
Nej, Iris-T, jag har bevisat att det är en baggis att spränga och skära sönder stålbalkar och bultar av samma slag som fanns i WTC-tornen, med vanlig simpel thermate utan att det hörs en bråkdel så mycket som när man spränger med t.ex. dynamit.

Proof of concept.

Tänk nu att om det var ett inside job, så hade man tillgång till det allra senaste inom miltär nanothermite, som det krävs mycket mindre kvantiteter av och som antagligen är 100 ggr mer effektiva än hemmasnickrarens thermate-laddningar och du har ett scenario som inte bara är fullt möjligt, det förklarar även samtliga data, vittnesmål, fakta, videor, etc, något som annars kräver ett helt gäng små-teorier vilka dessutom är allt annat än tillfredsställande ur ett strikt vetenskapligt perspektiv.

Occam.

Citat:
Men sen då? Det händer inget mer i din video som inte är annat än rena spekulationer.
Du har liksom inte kommit på något nytt om du trodde det så bara släpp det, puts väck.
Videon är proof of concept och jag kommer att fortsätta med att posta den varje gång någon påstår att ”ljudvolymerna” från en CD MÅSTE ha varit av en storleksordning som OMÖJLIGT kan ha förekommit utan upptäckt.

Nu stämmer ju dessutom inte riktigt det sista där. Över hundra brandmän och ett stort antal andra vittnen vittnar just om mycket kraftiga explosioner, varav ett antal explicit säger att det lät/såg ut/kändes som explosioner från sprängmedel, secondary devices, typiska CD-sprängningar.

Citat:
Dårhus.
Ah, där är vi överens. Inget snack.
Citera
2018-09-27, 00:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Videon är proof of concept och jag kommer att fortsätta med att posta den varje gång någon påstår att ”ljudvolymerna” från en CD MÅSTE ha varit av en storleksordning som OMÖJLIGT kan ha förekommit utan upptäckt.
Men han har inte visat att det har kunnat användas för att riva en så hög byggnad som WTC 7 va? Jag tyckte det såg ut som han stod på marken... Och tidigare har du avfärdat alla exempel på stålbyggnader som förstörts/rasat av brand på grund utav att dom inte var skyskrapor och senare modern high-rise... Du kör väl inte dubbla måttstockar?
Citera
2018-09-27, 00:47
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Tänk nu att om det var ett inside job, så hade man tillgång till det allra senaste inom miltär nanothermite, som det krävs mycket mindre kvantiteter av och som antagligen är 100 ggr mer effektiva än hemmasnickrarens thermate-laddningar och du har ett scenario som inte bara är fullt möjligt, det förklarar även samtliga data, vittnesmål, fakta, videor, etc, något som annars kräver ett helt gäng små-teorier vilka dessutom är allt annat än tillfredsställande ur ett strikt vetenskapligt perspektiv.
1. Hur effektiv är hemmasnickarens thermite? Siffror tack!
2. Är det ens möjligt inom fysikens gränser att göra thermite som är 100 gånger mer effektiv än hemmasnickarens thermite? Vart går gränsen egentligen? Kan man göra thermite som är tusen gånger effektivare?
3. Hur förklarar thermite alla vittnesmål om högljudda explosioner och att det såg ut som typisk kontrollerad rivning? Brukar det se ut så när man river med nanothermite?
4. Inom vilken vetenskaplig gren har du hämtat detta perspektiv? Filosofivetenskap?
Citera
2018-09-27, 00:50
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ja men då så? Hörs det ”ända till Bronx” om man bränner av thermate-laddningar inne i en skyskrapa på nedre Manhattan? Hörs det ens ut på gatan utanför?
Förmodligen inte men nu är det så att det för det första inte har framkommit ett endaste litet bevis på att det skulle ha använts termit. Ingenting, nada, noll. Du eller ingen annan har lyckats bevisa detta och det är en ganska stor detalj som ska fram innan man ens kan förneka det, fattar du inte det?
Citat:
Nej, Iris-T, jag har bevisat att det är en baggis att spränga och skära sönder stålbalkar och bultar av samma slag som fanns i WTC-tornen, med vanlig simpel thermate utan att det hörs en bråkdel så mycket som när man spränger med t.ex. dynamit.
Ja, onopono, vi kan leka att det var du som bevisade att termit kan skära igenom stål men det var det nog ingen som tvivlande på innan. Det som är relevant här är att du ska ta fram sådan mängd som gör att en 47 våningar hög skyskrapa skall kollapsa och det är omöjligt att göra utan att lämna solklara bevis efter sig vilket leder tillbaka till första stycket jag skrev.
Citat:
Militären sysslar inte med termit öht. Jag lovar, jag har jobbat inom en hemlig del av militären så jag vet. Militären har hemliga saker ja men det handlar om helt andra saker som signalspaningsutrustning, mörkermedel eller detaljer kring vanligt sprängmedel etc. Militären behöver inte ta fram målarfärgstermit eftersom militärens uppgift är att slå snabbt och hårt och inte i smyg. Militären saknar alltså anledning till att uppfinna tysta sprängämnen som dessutom är helt omöjligt att uppfinna med tanke på vad som orsakar en explosion. Ska man smyga använder man ljuddämpare men det är på handeldvapen och till och med det är omöjligt eftersom det låter som fan med ljuddämpare ändå, det är bara på film det puffar till lite när man skjuter med ljuddämpare. Militären har oftast inget att dölja när dom har bestämt sig för att verka så sluta tjata om militären nu.

Citat:
Occam.
Pruttis
Citat:
Din video är gammal och bevisar inget mer än att det finns korkade människor på internet som tror att dom kommit på något.
Citat:
Nu stämmer ju dessutom inte riktigt det sista där. Över hundra brandmän och ett stort antal andra vittnen vittnar just om mycket kraftiga explosioner, varav ett antal explicit säger att det lät/såg ut/kändes som explosioner från sprängmedel, secondary devices, typiska CD-sprängningar.
Det är här vi börjar tvivla på sig skarpt. sida upp och sida ner har du ännu inte bestämt dig för om det var tysta eller högljudda fantasibomber.
Citat:
Ah, där är vi överens. Inget snack.
Nej inte ens där. Jag har skitkul
Däremot undrar jag vem fan som druckit upp min whisky?? Det lutar åt en konspiration. Militären kanske inte vill att jag dricker så mycket
Citera
2018-09-27, 01:09
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Du menar att kortslutningar ”som av en tillfällighet” råkade antända ”minst” tio våningar i WTC 7 precis samtidigt som dess syster-skrapor attackerades av inkommande passagerarplan?

Tja ...

Tja, det kan vara i princip vad som helst som brinner bra, mycket, intensivt. Det jag närmaste tänker på är thermite/thermate.

Det räcker med att man har något att skylla på. Resten är propaganda och perception management.

Försvagas av t.ex. thermite/thermate och/eller att balkar kapas nästa helt, med bara lite kvar att spränga bort. Bultar som sprängs bort. Etc.

Nej. Av att den dog av cancer i själen.

Om WTC 7 totalkollapsar i skydd av molnet från det kollapsande norra tornet så finns det inga bevis för hur den föll eller varför. Mycket enkelt och till och med rimligt att hävda att den skadades så mycket av stålbalk-regnet att den kollapsade nästan omedelbart efter det.

See no evil, hear no evil.

En sak i taget din lilla skojare.

Nej, du låtsas att du missförstår så att du kan lägga in en så’n här igen:
Halmdocka (halmfigur, halmgubbe), engelska straw man argument, är ett retoriskt grepp, som kan vara antingen en medveten taktik eller en form av argumentationsfel. Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild.[1]

En halmdocka används särskilt i ett läge då en motståndares verkliga argument kan vara svåra att bemöta rationellt.[2] De förvrängda argumenten framstår på så sätt som absurda och blir lätta att bemöta. De verkliga argumenten låtsas debattören inte ha hört. Motståndaren tvingas då lägga sin energi på att förklara vad den egentligen menar, och hamnar därmed i ett defensivt läge. Halmdockor kan leda till att en debatts fokus fjärmar sig från kärnfrågan. Jämför rävsax.
Det jag skrev var att attentatsmännen tänkte att de kunde använda ”brann jättelänge” som en förklaring till kollapsen. Det gick om intet när de insåg att den kollapsade nästan helt symmetriskt handlöst i fritt fall.

Sedan dess har bluffen levt på konstgjord andning och kommer att göra så fram till dess det sker ett verkligt regimskifte i USA.

Du är lika trovärdig som en kopp skit, kurrekotte.

Ingen match.
Ovanstående kan nog va det värsta försöket till dåliga bortförklaringar som jag någonsin varit med om.

Nej, jag frågade hur du hade uteslutit el-fel. Tydligen har du inte gjort det. Alltså kan det ha varit el-fel.

Vad som helst som brinner bra och mycket intensivt. T ex tändstickor alltså? Det känns som lite rundgång när du i princip föreslår t ex det jag föreslog. Du har alltså ingen aning.

Man ska ha något att skylla på men det är inte så noga vad, det ordnar sig typ. Varför ens försöka dölja det då? Det ordnar sig ju i alla fall...

Okej, så man försvagade kritiska punkter i byggnaden med tändstickor, thermite eller något annat som brann intensivt. Sen sprängde man den med samma grejer. Jag trodde poängen med thermite var att det brann intensivt. Inte att det brann i flera timmar. Men där ser man...

Okej, så planen var att totalkollapsa 10:28 men när den planen misslyckades så satte man skyndsamt ihop en plan B och slängde ihop världens genom tiderna snabbaste demoleringsjobb på ett par timma. Sen var det bara att titta på när bränderna gjorde sitt och man avslutningsvis sprängde alltihop. Detta kan nog va den fånigaste teorin jag hört. Det trumfar aliens, antigravitationsvapen, kärnvapen och till och med min egen kalaspuffsteori. Inte ens tecknad film är på den nivå du verkar befinna dig.

En sak i taget. Skulle det vara svar på den detaljen att du kräver vetenskapliga bevis av alla andra men själv gissar och hittar på. Du får gärna svara på en sak i taget. Börja då att beskriva vilken vetenskaplig grund din fabler bygger på?

Attentsmännen som försökte riva byggnaden 10:28 men misslyckades först men genomförde sedan tidernas snabbaste demoleringsjobb som lyckades perfekt förutom detaljen att det lyckades för bra så det syntes att det var demolering... Men dom lyckades lura många i alla fall... Men inte dig minsann! Jo man tackar! Tur att du finns!

Lustigt att du anklagar andra för dina egna brister. kl 23:48 skrev du såhär: "Hädanefter när du postar halmdockor, kurrekotte, så kommer jag att kommentera endast med citatet ovan. Inget annat.

Det gäller även din specialitet, ad hominem. Här är du något av en svensk mästare."

58 minuter senare skriver du såhär:
"Du är lika trovärdig som en kopp skit, kurrekotte."

Jag tror inte andra läsare än har svårt att se var trovärdighet saknas.
Citera
2018-09-27, 07:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du påstår att explosioner från en CD MÅSTE ha hörts ”ända till Bronx”. Jag postar då en video där en hemmasnickrare på någon dag svänger ihop thermate-laddningar som både kapar- och spränger sönder stålbalkar och bultar, identiska med sådana som fanns i WTC 1-2-7.

Proof of concept (7:30): https://youtu.be/5d5iIoCiI8g

Jag ber dig att lyssna på ljudvolymerna när detta sker hemma i hans villaträdgård och ditt svar blir:

Är det så man på ett hederligt sätt bemöter argument, menar du?

Citat:

Det kan fortfarande inte ha varit thermate eller nano-thermate eftersom man inte fann barium i analyserna av rasmassorna (det gjorde inte ens Harrit o co), så thermate är fullständigt uteslutet.

Vidare har din hemmasnickare förborrat i balkarna och använder dessutom stål som är en bråkdel av dimensionerna i de balkar som användes i wtc. Teorin var dessutom att någon skulle målat på skiten - varför gör inte din hemmasnickare det?

För övrigt borde byggnaderna lyst upp som signalraketer om någon form av termit användes under kollapserna..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-27 kl. 07:33.
Citera
2018-09-27, 10:38
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kan fortfarande inte ha varit thermate eller nano-thermate eftersom man inte fann barium i analyserna av rasmassorna (det gjorde inte ens Harrit o co), så thermate är fullständigt uteslutet.

Vidare har din hemmasnickare förborrat i balkarna och använder dessutom stål som är en bråkdel av dimensionerna i de balkar som användes i wtc. Teorin var dessutom att någon skulle målat på skiten - varför gör inte din hemmasnickare det?

För övrigt borde byggnaderna lyst upp som signalraketer om någon form av termit användes under kollapserna..

Äsch, hur kan man tro att dimensionerna på stålbalkarna spelar någon roll?

Påmålade superduperbrandbomber, där ser man.
Enligt opponoppio var det ljudlösa sådana, men ändå var det hundra brandmän som hörde kraftiga explosioner från byggnaden enligt honom. Inte helt lätt att knyta ihop den säcken

Jag får nog knalla in på närmsta militäranläggning och be om rejält med NanoHydroThermit så jag kan göra min alldeles egna hemmasnickrade 9/11 utredning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in