2018-04-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Och vem är killen du pratar om?

Glöm inte att lägga ut namnet om du pratar om GM.

Flashback har blivit allt sämre på att fixa namn. Men okej. Tack!

Gick i samma klass som GM.
Citera
2018-04-23, 10:12
Medlem
Enligt obekräftade uppgifter skall det tydligen vara modern som har blivit mördad.
Citera
2018-04-24, 00:44
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffla
Gick i samma klass som GM.
Vad kan du berätta om honom?
Citera
2018-04-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Vad kan du berätta om honom?
Vet ej om jag borde säga mycket i nuläget men han var väl lugn dock är jag väldigt säker på att han hade någon diagnos som gjorde att han lätt blev sur/arg
Citera
2018-08-17, 12:42
Medlem
Terpentinos avatar
Efter fyra månaders häktningstid kan man kanske snart förvänta sig ett åtal?

ATTUNDA TINGSRÄTT 2018-08-16 Mål B3*557-18
Omhäktningsförhandling avseende Ale*xander Blo*mqvist
bokad till 2018-08-20 kl. 11:00
Citera
2018-09-26, 12:31
Medlem
Nu åtalas han. Han har erkänt

https://www.expressen.se/nyheter/bro...a-med-hammare/
Citera
2018-09-26, 13:24
Medlem
Hydraheads avatar
Är detta GM?
https://www.facebook.com/hugo.blomqvist.3
Citera
2018-09-26, 18:07
Reagerade på att ungens advokat vill ha det till att han ska ha varit så pass psykiskt sjuk att han inte kan ta ansvar över sina handlingar. Samtidigt så står det att han gått hos en kurator. Kan iof vara en felskrivning men om man är gravt psykiskt sjuk så går man väl inte hos en kurator utan hos en psykolog? Kurator tänker jag är typ skolkurator, ungdomsmottagningen eller någon tant på socialen. Är väl knappast där man hamnar om man är såpass sjuk som advokaten vill ha det till.
Citera
2018-09-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Reagerade på att ungens advokat vill ha det till att han ska ha varit så pass psykiskt sjuk att han inte kan ta ansvar över sina handlingar. Samtidigt så står det att han gått hos en kurator. Kan iof vara en felskrivning men om man är gravt psykiskt sjuk så går man väl inte hos en kurator utan hos en psykolog? Kurator tänker jag är typ skolkurator, ungdomsmottagningen eller någon tant på socialen. Är väl knappast där man hamnar om man är såpass sjuk som advokaten vill ha det till.

Allt har ju en början. Han behöver inte ha varit allvarligt psykiskt sjuk så värst lång tid innan mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Uppenbart hedersmord. Familjen har vid rådslag beslutat att mamman måste dödas eftersom hon kränkt familjens heder. Yngste sonen utses som exekutor, eftersom han kommer att få kortast straff.

Haha exekutor är något helt annat än du tror.
Citera
2018-09-27, 09:10
Medlem
Åtal:

https://minfil.com/y20bf8i6bd/Attund..._Aktbil_70_pdf
Citera
2018-09-27, 10:45
Medlem
Finns det tillgång till FUP?
Citera
2018-10-09, 20:09
Medlem
Tonåring slog ihjäl sin egen mor i tv-soffan
Citat:
De satt i soffan och tittade på tv tillsammans.

Plötsligt hämtade sonen en hammare – och gick till attack.

– Jag har dödat min mamma, ringde han till 112 och erkände.

I bakgrunden till dådet ligger tonåringens missnöje med mammans nya romans, enligt uppgifter i mordutredningen.

Mamman hade dukat upp sallad till lunch och sonen valde ut en tv-serie att titta på. Men tonårssonen tog inte en tugga av sin mat. Han lämnade tv-soffan, hämtade en hammare och gick till attack mot mamman, enligt egen utsago i förhör.

Sonen hade en tid varit upprörd över en pågående skilsmässa och var enligt uppgifter missnöjd med mammans nya romans.

– Jag hade förväntat mig att hon skulle slockna på ett slag, för det är sånt man ser på filmer och tevespel. Fast på riktigt krävs det ju mer slag än ett.

Till sist hämtade han en kniv och slutförde sin attack.
https://unv.is/expressen.se/nyheter/...or-i-tv-soffan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in