2018-09-04, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Själsfrände är begreppt för någon man inte kan leva utan. Man kan inte möta livet utan den individen. Varje dag när solen lyser genom fönstret är man bara tacksam att se den individen och möta personen.

Det handlar inte bara om att vara kär utan att vara förälskad i någon så pass mycket att det gör ont när varenda minut/sekund går och personen är bara på ett litet ärende

Min nuvarande har jag älskat i 8 år snart 9 år och jag känner att ju mer tiden sveper förbi desto mer älskar jag honom. Jag älskar varenda liten detalj på honom. Om jag skulle blunda ögonen så skulle jag fortfarande veta om det är han eller inte. Jag kan veta att det är han genom hans lukt, röst och hans kropp.

Livet är inget jag vill möta utan honom. Jag blir bara stark av att veta att han finns/existerar och älskar mig.

Jag ber om en sak och det är att jag hellre dör först än att leva utan honom. Lite själviskt men jag är nog svagare på den fronten än honom. Jag kan möta allt men inte att dö före honom.

Ordet själsfrände är väldigt starkt och förknippas med att det ska vara en perfekt värld men det handlar om två indivder som lär älska varandra oavsett hinder och i en icke perfekt värld.

Att hålla ihop i gott och ont. Att aldrig ens få ögonen/eller älska någon annan förutom individen man valt.

Svårt att förklara men det är min point of view. Kärlek är så vackert när två individer älskar varandra villkorslöst

Vad fint skrivet. Hoppas på att också kunna uppleva det någon dag.
Citera
2018-09-05, 16:49
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Vad fint skrivet. Hoppas på att också kunna uppleva det någon dag.

Tack

En magisk känsla att hitta sin själsfrände bland så många människor i hela världen.

Men det känns också som att man förändras som människa när man hittar rätt person som ger en styrka, glädje och liv.

Jag önskar verkligen att du får uppleva det snart
Citera
2018-09-07, 23:59
Medlem
adolf512s avatar
Jag har chattat med en del kvinnor åt det hållet men inte relation tyvärr.
Citera
2018-09-08, 07:25
Medlem
Bravess avatar
Ja, jag har hittat min själsfrände. Det var inte något jag märkte vid första ögonkastet som i filmer, men det var heller inget som tog speciellt lång tid att inse. Och ja, det måste vara ömsesidigt, annars inbillar man sig bara att det faktiskt är så. En person som inte anser att du är dennes själsfrände kan inte heller vara din själsfrände.
Citera
2018-09-12, 17:35
Medlem
Charitas avatar
Jag var nästan säker på att min första kärlek var min själsfrände, tills han förändrades totalt. Ville inte ses lika ofta, hörde inte av sig lika ofta, gav mig inte lika mycket uppmärksamhet. La handen på mig vid flera tillfällen och var otrogen mot mig. Har ännu inte kommit över honom, kan fortfarande tänka på honom och sakna honom även om han gjorde mig illa.

Nu för tiden, tror jag inte på att det finns något som heter själsfrände. Tror inte ens på kärlek.
Citera
2018-09-12, 17:37
Medlem
Jagtardindotters avatar
Jag har hittat min själsfrände.
Citera
2018-09-26, 14:53
Medlem
Den är så speciell den där känslan som inte går att ta på, den bara finns där i luften och går inte att beskriva. Ytterst få gånger har jag upplevt den innan jag ens känner personen - bara en väldigt stark känsla av att man hör ihop och känner varandra så mycket mer än man egentligen gör. Då jag en gång upplevt den känslan kommer jag aldrig att nöja mig med mindre.

ps. Det finns jätte mycket karma i en sådan relation. Många kan bli rädda av den starka dragningskraften och fly. Båda individerna behöver arbeta extremt mycket med sig själva, framförallt är det egot som måste dö. I en själsfränderelation finns inget ego. Tyvärr är det inte ovanligt att man möts i olika faser i livet där man mognat olika mycket. Den ena kan vara redo men inte den andre därav att egot måste dö.
Senast redigerad av Spark7 2018-09-26 kl. 15:02.
Citera
2018-09-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Den är så speciell den där känslan som inte går att ta på, den bara finns där i luften och går inte att beskriva. Ytterst få gånger har jag upplevt den innan jag ens känner personen - bara en väldigt stark känsla av att man hör ihop och känner varandra så mycket mer än man egentligen gör. Då jag en gång upplevt den känslan kommer jag aldrig att nöja mig med mindre.

ps. Det finns jätte mycket karma i en sådan relation. Många kan bli rädda av den starka dragningskraften och fly. Båda individerna behöver arbeta extremt mycket med sig själva, framförallt är det egot som måste dö. I en själsfränderelation finns inget ego. Tyvärr är det inte ovanligt att man möts i olika faser i livet där man mognat olika mycket. Den ena kan vara redo men inte den andre därav att egot måste dö.

Varför ska egot dö , det är väl mer att ni ska komma på samma våglängd känslomässigt.
Citera
2018-09-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Varför ska egot dö , det är väl mer att ni ska komma på samma våglängd känslomässigt.
I en själsfränderelation finns inget jag. Det är vi som är fokuset. Alla dessa karmarelationer som vi har med andra människor, "skitrelationerna" med folk vi egentligen inte klickar med eller har något gemensamt med. Alla sådana relationer är egot alltid framträdande och när egot är framträdande, då slutar relationerna aldrig väl.
Citera
2018-09-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
I en själsfränderelation finns inget jag. Det är vi som är fokuset. Alla dessa karmarelationer som vi har med andra människor, "skitrelationerna" med folk vi egentligen inte klickar med eller har något gemensamt med. Alla sådana relationer är egot alltid framträdande och när egot är framträdande, då slutar relationerna aldrig väl.

Ok kan se att själsfränder måste skapa ett starkt vi , fast de bör ha kvar ett jag också.

De är på samma sida. De agerar som ett vi t.ex i en familj. Den andra är lika viktig som en själv.
Citera
2018-09-26, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Ok kan se att själsfränder måste skapa ett starkt vi , fast de bör ha kvar ett jag också.

De är på samma sida. De agerar som ett vi t.ex i en familj. Den andra är lika viktig som en själv.

Det tråkiga med en själsfränderelation är att för många inte vågar möta sin spegelbild. Det är extremt kraftfullt att möta någon som är som en själv. Nästan lite läskigt hur lik man kan vara varandra. Vissa kan hantera detta, andra inte för att det blir för starkt. Som jag sa tidigare, så måste egot dö (rädslan) för att en själsfränderelation skall kunna uppstå.

Det är många som träffar på sin själsfrände men lämnas frustrerad och ledsna när den andra inte vågar pga rädsla, att mötet blir för starkt. Därav att man behöver lära sig döda sitt eget ego för att en sådan relation kan bli verklighet. Det handlar om personlig mognad och ibland kan man träffas flera år för tidigt. Därav att många först träffar på sina själsfränden i en senare ålder när man ändå mognat som människa. Man kan träffa på en själsfrände när man är ung men sannolikheten för att det skiter sig är stor!
Citera
2018-09-26, 15:57
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Ja, jag har hittat mig själv; mött mig själv utan nån förklädnad; naken utan nån ego-mask... Det kallar jag att möta sin själsfrände...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in