Citat:
Ursprungligen postat av
Cannibalization
Känner en del som påstår det. Men jag är mer skeptisk, vad innebär begreppet ens? Att man är väldigt kär i någon och känner av hormonruset? Eller att man på något sätt skulle vara menade att vara tillsammans?
Jag tror att man som individ är minst lika kompatibel med ett relativt stort antal partners och skulle kunna ha ett bra samliv med vilken som utav dem. Att det bara skulle finnas just en som är menad för en, och att man sedan även skall finna denna någon bland alla människor är en absurditet.
Att man känner så är en sak, och det kan jag respektera, men jag tror inte det är något mer bakom påståendet än just en känsla utav välbehag som man likaväl skulle kunna finna med en annan individ än den man valt att kalla sin själsfrände.
Jag tror man måste ha upplevt det för att fullt ut förstå det. Jag tror att jag har upplevt det men slarvat bort det genom personlig omognad.
Jag är överlag kompatibel med väldigt många människor och skulle nog kunna ingå i en fungerande relation med väldigt väldigt många.
Skillnaden ligger i en vag men ändå väldigt påtaglig känsla av att det finns ett band till den andra person som känns väldigt speciellt jämfört med alla andra, samt åtminstone för mig i alla fall, för första gången i livet vara fullt ut förstådd, accepterad och älskad av en annan människa. Jag upplevde att jag hade mött mig själv i kvinnligt format, att vi var samma, att vi var ett. Och när vi umgicks var det ofta så intensivt att allt annat slutade att existera, vi glömde tid och rum, i vår lilla bubbla fanns bara vi.
Jag antar att det låter som vilken nyförälskelse som helst, men vår nyförälskelsefas var på en ännu högre nivå, och nu när jag tänker tillbaka på den var det helt galet. Vi låg i timmar och tittade i varandras ögon som om det var världens mest naturliga sak, och det här var långt ifrån min första tjej, och jag är en vuxen man. Men i hennes ögon såg jag mig själv, det var som en drog. Det är svårt att förklara.
Jag tror hursomhelst att du har rätt, att det finns många man skulle kunna fungera mycket bra med och ha ett bra liv med. Men sen finns det en annan nivå av kärlek som antagligen väldigt få får uppleva, den man bara ser på film, som det skrivs musik om och som alla floskler kommer ifrån, som är svår att tro på om man inte har upplevt den.
G-Eazy, som förövrigt inte är någon favorit :lol:, beskriver det bra i Him & I tycker jag.
När två människor är på exakt samma frekvens kan sådana relationer uppstå.