2018-09-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vi vet dessutom att hon haft ett ganska rikt och säkert bra sexliv.

Tänker du svara på hur du vet detta och vilka är "vi"?
Har du varit med?
Citera
2018-09-26, 13:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det vore intressant att veta huruvida beholder x hade något slags förhållande utöver vänskap med henne eller inte.
Jag själv har fått höra att jag gått på dejt med LW, men det stämmer nu inte.
Mycket snack sprids om LW men det verkar bottna i avundsjuka och ogillande.

Mord är i alla händelser inte vare sig det normala eller vanligaste sättet att avsluta en amorös relation eller två på. Det är ju nästan bara narcissister och psykotiker och borderlinefigurer och tocket folk som anser det som inom sin jurisdiktion att låta den andres uppfattade omoral övergå i dödstraff för dennes egna händer. Det enda som står utomordentligt klart är att det är denne missdådare som är omoralisk.

Moralens essens kan ju inte vara att någon på eget bevåg ska ta sig rätten att stena (eller grusa) en annan person, som ansetts omoralisk, av denne någon. Så nu kan 90 av hundra ute i stugorna kanske sluta sitta hemma i soffan och grina över andras beteende.

Sen är det en annan sak att moralen ändå bär på sociala sanningar om vad som är eller kan vara rekommendabelt beteende över tid. Men då måste ju slutsatsen vara att man glädjer sig åt andras felsteg, inte sitter och grämer sig över att de har skoj utan att Gud tycks vilja straffa dem. (När f.ö. testamentena är ganska klara på punkten om att man inte ska sätta sig själv i Guds ställe.)

Och sen finns det folk som anser sig sårade för att de anser sig svikna. Och detta är säkert ett sådant fall. Och de flesta kräver vanligen ett rejält mått av passerad gemensam tid för att orka bry sig om att känna sig sviken.

Men det är inte det vanliga eller normala att lösa svek med mord heller. Så kandidaterna till det här mordet lär vara få. Inte var och varannan snubbe som LW kan ha sprungit på — om hon nu inte är en extremt påfrestande och psykiskt kräfvande personlighet, och geocaching f.ö. är ett av Vår Herres stigma för narcissistiska psykopater, som okunniga om sitt helgerån insisterar på att söka den Heliga Graal i sällan besökta Närkebuskar där förvisso ännu ingen kommit på att leta. I stället för att verkligen främja verklig mänsklig gemenskap.

Det finns m.a.o. om man så vill sällan eller aldrig intellektuellt fog eller grund för att ha ihjäl en annan människa av moraliska skäl. Det är ett idé som slår tillbaka.

Sansade människor, med någon form av minimikrav på det, ägnar sig inte år sånt. Det skulle avslöja dem som krakar. Vilket flertalet vill undvika.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-26 kl. 13:45.
Citera
2018-09-26, 13:41
Medlem
Honan6s avatar
Jag har svårt att tro att LW skulle haft ett intimt förhållande med SD.
Citera
2018-09-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har svårt att tro att LW skulle haft ett intimt förhållande med SD.

Motivera?
Visserligen sa advokaten "kärleksrelation" men det kan ju betyda allt, och inget.
Citera
2018-09-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Varför skulle LW vara mycket tydlig för dig om ev, framtida barn?

Men snälla Snoris. Hen kände LW förmodligen mycket bra. Du vet att du inte kan kräva någon källa men ändå så går du till attack, ja attack! Hur väl kände / känner du personerna i detta fall? Eftersom du bara härjar här i detta ämne på FB så har du förmodligen någon koppling till de inblandade. Kom med egna konkreta förslag i stället för att trasa sönder tråden. Man blir inte omtyckt som troll
Citera
2018-09-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Här är lite info som jag tog fasta på när jag fick upp ögonen på ML.
Det intressanta är om ML försökt vilseleda med sitt IG, Honan6 gick på det, kanske pokerspelare gick på den bluffen med

Som sagt, även om det finns massa indicier mot SD och även en klart tänkbar motivbild, så känner jag att om ML hade känslor för LW (som jag tror, oavsett deras status vid mordtillfället) så hade ML starkare och mer närliggande känslor för LW än SD, om vi bygger mordet på svartsjuka.

Undrar verkligen var du själv befann dig.
Citera
2018-09-26, 14:10
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Undrar verkligen var du själv befann dig.

Det undrar jag med. EGT verkar uppenbarligen hysa en hel del agg till LW.

Hon kanske fått för sig att LW raggat på hennes karl, som jag förstår det så verkar LW varit charmig och en positiv fläkt i geocachkretsarna.

Det om något kan ju få mindre charmiga kvinnor avogt inställda, allra helst om man inte är någon alfahona själv.
Citera
2018-09-26, 14:12
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag har nämnt det innan, vem är far till det yngsta barnet? Kan det vara så att LW ville att SD skulle komma på fika och fira yngsta pojken innan USA resan?

Förstår vart du vill komma men tror inte de kände varandra då.

När flyttade SD och HD in i grannhuset?
Citera
2018-09-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det undrar jag med. EGT verkar uppenbarligen hysa en hel del agg till LW.

Hon kanske fått för sig att LW raggat på hennes karl, som jag förstår det så verkar LW varit charmig och en positiv fläkt i geocachkretsarna.

Det om något kan ju få mindre charmiga kvinnor avogt inställda, allra helst om man inte är någon alfahona själv.

Håller helt med.
Citera
2018-09-26, 14:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag har nämnt det innan, vem är far till det yngsta barnet? Kan det vara så att LW ville att SD skulle komma på fika och fira yngsta pojken innan USA resan?

De flesta klockor ringer nog nej på det. Dessutom har ju barnet redan två försörjare. Och bara storskurken i någon batmanfilmarisering från sent 1900-tal skulle väl anse det vara rimligt motiv för mord. Det är väl snarare UW som skulle kunna se skäl då.
Citera
2018-09-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De flesta klockor ringer nog nej på det. Dessutom har ju barnet redan två försörjare. Och bara storskurken i någon batmanfilmarisering från sent 1900-tal skulle väl anse det vara rimligt motiv för mord. Det är väl snarare UW som skulle kunna se skäl då.

Nej om SD inte vill att det ska komma ut så finns det ju motiv. Spekulerar nu
Citera
2018-09-26, 14:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej om SD inte vill att det ska komma ut så finns det ju motiv. Spekulerar nu

Jag förstår att du spekulerar. Men det är likväl inte rimligt. Och vore han så utomjordisk så är det knappast troligt att en person som LW nånsin skulle ha velat ha med honom att göra. Skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in